کاندیدایِ مجلس خبرگان رهبری درگیلان با اشاره به اینکه به نفع هیچ کاندیدایی در گیلان کناره گیری نمی کنم، گفت: برنامه هایم معطوف به بعد ازانتخابات است واگر رای هم نیاورم برای ایجاد طرح جامع در جهت شبکه سازی و تربیت نیرو درگیلان اقدام می کنم.
کد خبر: ۸۶۳۹۳۴۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رهنما درنشست خبری با بیان اینکه همه ارکان نظام توسط ولی فقیه نصب یاتنفیذ می شوند، اظهارکرد: جمهوری اسلامی براساس مدلِ جدیدی ازحکومت داری اداره می شود.

وی با اشاره به اینکه ازنظر اسلام حاکمیت برای خداست وخداوند این حق را برای ائمه قائل شده است، اعلام کرد: بعد ازامام عصر(عج) و درزمان غیبت ایشان، فقیه جامع الشرایط حق حکومت برمردم را دارد.

کاندیدای خبرگانِ رهبری درگیلان، بسترهمراهی واقبال مردم با حاکم دینی را لازمه پیشبرد اهداف حاکم اسلامی و برپایی حکومت اسلامی دانست وافزود: درطول تاریخ شیعه فقیهانی وجود داشتند اما چون بستر همراهی مردم ونفوذ کلام آنها درجامعه ایجاد نشده بود موفق به تشکیل حکومت نشدند.

رهنما با تاکید براینکه اگر اصل ولایت فقیه تبیین شود، دعوا و اختلاف معروف کشف حاکم اسلامی ویا نصب آن ازجانب خبرگان رهبری ازبین می رود، گفت: صرفِ انتخاب یک شخص برای رهبری ازجانب عده ای ازعلما، حق حکومت برای او به وجود نمی آورد بلکه باید آن فرد همه شرایط لازم برای حکومت ورهبری جامعه اسلامی را داشته باشد.

وی با تصریح براینکه در صورت وجود آن شرایط مجلس خبرگان، او را کشف وانتخاب می کند، بیان کرد: نصبِ حاکم به معنایِ کشفِ وشناسایی فردی است که شرایط حکومت ونیابت امام معصوم را داشته باشد و بدون داشتنِ این شرایط، این حق برای اوایجاد نمی شود.

کاندیدای خبرگانِ رهبری حضورِ جوانان درانتخابات خبرگان به عنوان کاندیدا را ازنظر بزرگان دینی مطلوب خواند وتصریح کرد: اما آنان این امر را ضروری ندانسته اند وفقط در گیلان، حضورِ جوانان را برای کاندید شدن در انتخابات ضروری شمرده اند .

حجت الاسلام والمسلمین رهنما با اشاره به عضویتِ خود درجمع نخبگان جهاد فکری که به اختصار« نجف» نامیده می شود، افزود:زمینه حضور بنده درانتخاباتِ خبرگان، نتیجه بررسی هایی است که در این جمع به آن رسیده ایم.

وی با بیان اینکه سه راهکار برای احراز صلاحیت نامزدها واجتهاد آنان وجود داشت، گفت: یکی ازآن راهکارها شرکت درامتحان کتبی و سپس درصورت قبولی امتحان شفاهی و مصاحبه است.

کاندیدای خبرگانِ رهبری یکی دیگراز راهکارها را کسب امتیاز از 4 استاد ازبین 6 استاد نظر دهنده در مورد کتاب یا مقاله علمیِ ارائه شده توسط افراد است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر ازراهکارها، خوش سابقگی و مشهور بودن ازلحاظ علمی و فقهی دربین اساتید برتر به طوریکه همه بر این موضوع صحه بگذارند.

رهنما به شرکت نکردن سید حسن خمینی در آزمون شورای نگهبان اشاره وابرازکرد: برخی ازاساتید فرمودند افراد بسیاری که هم سطح ویا بالاتر ازایشان بودند درآزمون رد شدند که معلوم نبود ایشان نیزقبول شوند.     

وی با تاکید براینکه جایگاه علمی، فقهی، اخلاقی و سلامت نفسِ مراجع تصمیم گیری در مورد تائید اجتهاد سیدحسن خمینی ودیگر افراد، بسیار بالا و بدون حتی کوچکترین شبهه ای است، افزود: نظرافرادی مانندِ آیاتِ عظام مومن وشب زنده دار از جایگاه ویژه ای دربین اساتید و طلاب حوزه علمیه برخورداراست، بطوریکه برای همه آنها اطمینان آور و متقن است.  

کاندیدای خبرگانِ رهبری با اشاره به اینکه برخی از افراد مانند آقایان سائلی وفلاحتی نسبت به تصحیح امتحان اعتراض داشتند، گفت: اعتراض به نظرات شورای نگهبان درمورد نحوه احراز صلاحیت ها، باید به صورت قانونی وبه دور ازجنجال رسانه ای انجام می گرفت و برای مثال حجت الاسلام فلاحتی دراین باره گفته اند که من برای شورای نگهبان احترام قائلم ونظر شورا را قبول دارم اما نسبت به تصحیح امتحان اعتراض دارم که نحوه اعتراض ایشان به دور ازجنجال و زیرسوال بردن اصل شورای نگهبان ودرفضای منطقی انجام شد.

رهنما درمورد صحبت هایی که مجلس آینده خبرگان رهبری را مجلس تعیین رهبری جدید می دانند، گفت: مجلس خبرگان آینده قطعا مجلسی نیست که در این فضا ورود کند.

وی با تصریح براینکه به نفع هیچ کاندیدایی در گیلان کناره گیری نمی کنم، اظهارکرد: برنامه های بنده معطوف به بعد ازانتخابات است واگر رای هم نیاورم برای ایجاد طرح جامع در جهت شبکه سازی و تربیت نیرو درگیلان اقدام می کنم.

 

ارسال نظرات