استاندار گیلان گفت: در این دوره از انتخابات یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 78 هزار نفر رأی اولی‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۹۲۹۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر نجفی در نشست مشترک ستاد انتخابات و فرمانداران که در آستانه آغاز تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پس از گزارش رئیس و مسئولان کمیته‌های ستاد انتخابات و فرمانداران، با بیان اینکه گزارشات رسیده و شواهد موجود حاکی از برگزاری انتخابات خوب، پرنشاط و با حضور حداکری مردم در هفتم اسفندماه است، گفت: مردم با اطمینان پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند و بدانند همه ما در بخش‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی حافظان رأی آنها هستیم.

وی با بیان انیکه تبلیغات انتخاباتی کلیه نامزدهای تائید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی از بامداد پنجشنبه، 29 بهمن‌ماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 194 نفر در گیلان برای کسب 13 کرسی نمایندگی رقابت می‌کنند که البته چند نامزد دیگر نیز از خارج از استان انتقال به حوزه‌های انتخابیه گیلان را تقاضا کرده‌اند که در حال بررسی است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبانی که از فردا رقابتشان را در گیلان آغاز می‌کنند، 70 درصد بیشتر از دوره‌ گذشته مجلس است.

دکتر نجفی افزود:در این دوره از انتخابات 2 هزار و 508 شعبه اخذ رأی نیز تدارک دیده شده است که این تعداد شعبه به منظور جذب آرای بیشتر، 3 درصد بیشتر از انتخابات مجلس نهم است.

وی ادامه داد:در این دوره یک میلیون و 861 هزار و 370 نفر نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 78 هزار نفر رأی اولی‌اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه عرصه انتخابات نشان‌دهنده بلوغ سیاسی نظام است، تصریح کرد: انتخابات همواره از افتخارات نظام بوده است و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون مردم با مشارکت در تصمیم‌گیری‌های کلان، اعتمادشان را به نظام اسلامی نشان داده‌اند.

وی همچنین با تشکر از اصحاب رسانه و صدا و سیما برای پرشور کردن فضای انتخابات، گفت:مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان در این مدت همراهی خوبی داشتند و از حرکت جدیدی که در طرد بداخلاقان رسانه‌ای شروع کرده‌اند قدردانی می‌کنم و از نهادهای ذیربط نیز خواسته‌ام براساس مقررات با بداخلاقی‌های انتخاباتی رفتار کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب رقبا نکته بسیار مهمی است که رسانه‌ها در آن نقش تاثیرگذار دارند، یادآور شد: خوشبختانه افراد فرهیخته در جامعه رسانه‌ای گیلان فراوان هستند.

ارسال نظرات