مسئول روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه بسیج و سپاه برای تحقق آرمان های والای نظام اسلامی در جهان فعالیت می کنند، گفت: این دو نهاد مردمی به دنبال سیاسی کاری نبوده و با همکاری رسانه ها به دنبال معرفی مطلوب فرهنگ اسلام ناب هستند.
کد خبر: ۸۶۳۹۲۷۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
بسیج و سپاه با همکاری رسانه ها درصدد معرفی فرهنگ اسلام ناب هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج به نقل از ایرنا، سرگرد پاسدار مجتبی عبدالملکی روز سه شنبه در بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: شناساندن فرهنگ و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی به تمام دنیا یکی از مهمترین اهداف دو نهاد مردمی سپاه و بسیج است.
وی در ادامه بر هم افزایی بیشتر رسانه ها برای پوشش اخبار سپاه و بسیج تاکید کرد و گفت: سپاه استان برای تعامل هرچه بیشتر با رسانه ها به جز راه اندازی سامانه اطلاع رسانی سپاه و خبرگزاری بسیج، بزرگترین باشگاه خبرنگاران بسیج را نیز راه اندازی کرده است.
عبدالملکی بیان داشت: هم اکنون در سامانه این باشگاه بیش از 200 خبرنگار عضو شده اند که با آموزش هایی که مرتب برای آن ها ارائه می شود، یک پل ارتباطی بین بسیج و خبرگزاری ها ایجاد کرده اند.
وی تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم که هر بسیجی یک خبرنگار شود تافرهنگ و ارزش بسیج و شهادت را به دنیا بشناسانیم.
عبدلملکی در ادامه سخنان خود به رصد اخبار و اطلاعات بسیج و سپاه در استان البرز اشاره کرد و گفت: از نگاه سپاه، ایرنا یکی از مهمترین رسانه های کشور است و انتشار اخبار از طریق این خبرگزاری صحتی بر اخبار است.
وی با تاکید بر اینکه هدف سپاه خدمات رسانی است، افزود: انتظار داریم خبرگزاری ها و رسانه های استان در انعکاس اخبار و رویدادهای مربوط به اقدامات سپاه ما را یاری کنند.
مسئول روابط عمومی سپاه استان البرز تاکید کرد: سپاه استان از رسانه ها انتظار دارد اخبار مربوط به اردوهای جهادی، راهیان نور و همچنین کارآفرینانی که با اندکی سرمایه کارهای جهادی بزرگی انجام می دهند را به خوبی پوشش دهند.
وی یادآور شد: سپاه از ابتدای هر سال فعالیت های زیادی را در برنامه ریزی های خود انجام می دهد و در پایان سال که کار بیشتر سازمان ها رو به پایان است فعالیت های این بخش شدت می یابد که برگزاری اردوهای راهیان نور جنوب کشور است.
عبدالملکی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون حدود 14 هزار دانش آموز البرزی به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند و در ایام عید نوروز نیز حدود 15 هزار نفر از مردم نیز در قالب اردوهای عمومی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز نیز گفت: ایرنا امروز به دور از هرگونه طرفداری از جناحی خاص به وظیفه حرفه ای خود عمل می کند.
داریوش غفاری افزود: ایرنا تنها خبرگزاری رسمی کشور است و مواضع نظام و دولت را پوشش می دهد و این رسانه تلاش خود را بر تبیین مسیر نظام و انقلاب اسلامی معطوف داشته است .
وی اظهار داشت: برنامه های سپاه و بسیج برای ایرنا از اهمیت خاصی برخوردار است
به ویژه آنکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدفی است که باید آن را دنبال کرد.
مدیر ارتباطات و رسانه ای سپاه استان البرز نیز در این دیدار بر تعامل، همگرایی و هم افزایی بین رسانه های انقلابی برای تقابل با نظام سلطه تاکید کرد و گفت: دشمنان حساسیت زیادی نسبت به سپاه و بسیج دارند و برنامه ریزی های زیادی را بر علیه این مجموعه دارند ولی خبرگزاری های کشور ما در تقابل با آن ها موفق بوده اند.
ابراهیم نوروزی افزود: امروز برخی اخبار ایرنا در صدر خبرهای جهان قرار می گیرد که بیانگر جایگاه این رسانه است.
وی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده بهینه از ظرفیت رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: به همین منظور تفاهم نامه ای با خبرگزاری ایرنا و روابط عمومی سپاه استان منعقد می شود.
در تفاهم نامه ای که فی مابین روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) و خبرگزاری ایرنا استان البرز منعقد شد، مقرر شد خبرگزاری ایرنا البرز رزمایش های سپاه و بسیج، برنامه های هفته بسیج و دفاع مقدس، اردوهای جهادی، اردوهای راهیان نور غرب و جنوب، گفتگو با کارآفرینان برتر در ایجاد اشتغال در اقتصاد مقاومتی، گفتگو با نخبه های بسیجی در عرصه های مختلف و معرفی فعالیت های پایگاه ها و حلقه های صالحین نمونه استان البرز را پوشش خبری دهد.
همچنین مقرر شد روابط عمومی سپاه استان البرز به ارائه زمانبندی و اطلاع رسانی برنامه های مختلف در حوزه فعالیت های سپاه و بسیج، پیشنهاد سوژه و تعیین نوع تولیدات و ایجاد زمینه و بستر لازم برای حضور و پوشش اکثر برنامه ها بپردازد.
مدت اجرای این تفاهم نامه یکسال تعیین شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها