برادر یکی از شهدای فاجعه منا در گفتگو با «بسیج»:
سید محمدرضاحسینی گفت: این اظهارات مورد پسند خانواده‎های شهدای منا نبوده و توهین به خانواده‎ها و حقوق آنها و خلاف نظر مقام معظم رهبری در بحث احقاق حقوق خانواده‎ها و نظر خود خانواده‎هاست.
کد خبر: ۸۶۳۹۱۶۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
سید محمد رضا حسینی برادر شهید سیدحمید رضا حسینی خبرنگار صدا وسیما؛ یکی از شهدای فاجعه منا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در افتتاحیه کنفرانس مونیخ، اظهار داشت: این اظهارات مورد پسند خانواده‎های شهدای منا نبوده و توهین به خانواده‎ها و حقوق آنها و خلاف نظر مقام معظم رهبری در بحث احقاق حقوق خانواده‎ها و نظر خود خانواده‎هاست.

حسینی با ابراز نارضایتی شدید خانواده‎های شهدا از اظهارات وزیر امور خارجه در ادامه افزود: گفتار آقای ظریف، سخیف و تحقیر کننده بود و او با این اظهارات، نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کرد.

وی تاکید کرد: آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی نسبت به فاجعه منا بسیار ضعیف عمل کردند و این نشأت گرفته از سیاست‎های دولت آقای روحانی بوده که یک دولت انفعالی است و هرمواضعی که تا کنون گرفته شده و به حق بوده به نوعی آن را کنار زده است.

حسینی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کمکی به خانواده‎های شهدا نکرد و از آن نتیجه‎ای نگرفتیم گفت: پیگیری احقاق حقوق شهدای منا توسط  یک انجمن غیر دولتی صورت گرفته که خانواده‎ها  در آنجا انسجام پیدا کرده‎اند.

وی بیان کرد: در واکنش به اظهارات اخیر ظریف لازم بود که با حضور یکپارچه خانواده‎ها جلوی وزارت خارجه تجمع کنیم و یک جواب درخورو قاطع داده و آن را محکوم کنیم، اما با توجه به نزدیکی به انتخابات و اینکه انجمن ما غیرسیاسی است؛ نمی‎خواهیم با تجمع خود فضای لطیف انتخاباتی و شور رقابتی را تحت الشعاع قرار دهیم.

حسینی با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی در قبال فاجعه منا خاطر نشان کرد: قرار نیست ما همه چیز را فدای سیاستی که گره خورده به برجامی که جوابگوی مردم نیست و موجب ضررهای سنگینی نیز به کشور شده، بکنیم.
ارسال نظرات