بسیج مداحان: رئیس کانون بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران به بیان خاطره‌ای انقلابی پرداخت و گفت: در محل ما خیابانی فرعی به نام «مهرنو» وجود داشت اما به دلیل تعداد شهدای زیاد به خیابان «شهادت» تغییر نام داد.
کد خبر: ۸۶۳۹۱۵۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
حاج محمد حاج ابوالقاسمی در گفت‌‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان نقش منبر و مداحی را در طول تاریخ موثر دانست و عنوان کرد: قطعا یکی از ابزارهای قوی در رسانه اسلام، منبر و مداحی بوده که در تمام طول تاریخ اهمیت داشته است. رئیس کانون بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: مردم در دوران انقلاب با هیئات و روضه‌های اهل بیت (ع) مانوس بودند و اعتقاد خاصی داشتند و در قالب منبر بصیرت پیدا می‌کردند. همراهی هیئتی‌ها با امام خمینی (ره)؛ دلیل تبلور انقلاب وی در ادامه با اشاره به اینکه اصل انقلاب از محرم شروع شد، بیان داشت: امام خمینی (ره) انقلاب را از محرم سال 41 شروع کرد و تمام هیئات نیز با ایشان همسو و یکصدا شدند. همراهی هیئتی‌ها با امام سبب متبلور شدن انقلاب شد و این گونه صدای مردم به همه جا رسید.
حاج ابوالقاسمی در ارتباط با عمده مطالب عنوان شده در دوران انقلاب توسط سخنرانان و واعظان یادآور شد: اکثر سخنرانان سیره سیدالشهدا (ع) را مطرح می‌کردند و خطبه امام حسین (ع) مبنی بر اینکه «من برای امر به معروف، نهی از منکر و زنده نگه داشتن دین جدم قیام کرده‌ام» را برای مردم تشریح می‌کردند. این پیشکسوت ستایشگری اهل بیت (ع) اضافه کرد: واعظان انقلابی «منکر» را برای مردم معرفی و هم‌چنین حرکت امام خمینی (ره) را به قیام امام حسین (ع) تشبیه می‌کردند و مردم هم به این صورت متوجه خدایی بودن این حرکت بزرگ می‌شدند. وی در ادامه آشنایی مردم با نهضت سیدالشهدا (ع) را یکی دیگر از عوامل پیروزی انقلاب دانست و اظهار داشت: مردم، وقتی امام حسین (ع) را شناختند که فهمیدند ایشان برای دفاع از اعتقاداتش از زندگی خود گذشته و به همراه خانواده وطن خود را ترک کرده است. حاج ابوالقاسمی تصریح کرد: کسی که این گونه حسینی تربیت شد، هنگام دستگیری توسط عوامل شاه خوشحال می‌شد و می‌فهمید که در حال ادامه دادن راه سیدالشهدا (ع) است و راه خود را ماندگار می‌دانست. گاهی از یک خانواده پنج نفری حداقل یک نفرساواکی بود! رئیس کانون بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در ادامه ابراز داشت: نیروهای حکومتی و ستمشاهی در تمام مساجد و هیئات حضور داشتند. ما افرادی که به هیئات می‌آمدند را می‌شناختیم که نفوذی هستند یا خیر. پراکندگی نیروهای شاه به قدری زیاد بود که در یک خانواده پنج نفری حداقل یک نفر از نیروهای ساواک بود. ساواک ایران در آن زمان نسبت به سایر کشورها قوی‌تر بود و در جریان تمام اخبار بودند. وی بصیرت مردم در زمان انقلاب ستودنی دانست و افزود: اگر ما پیروز شدیم، به دلیل شناخت و بصیرت بالای مردم بود. مردم به خوبی از رهبری و مرجعیت دفاع کردند و تمام سختی‌ها را بر دوش کشیدند و نتیجه‌اش این شد که توانستیم با دست خالی در برابر دشمنان بایستیم و چیزی که پیروز شد، خون بر شمشیر بود. خیابانی که به «شهادت» تغییر نام داد حاج ابوالقاسمی به بیان خاطره‌ انقلابی خود پرداخت و مطرح کرد: در محل ما خیابانی فرعی به نام «مهرنو» وجود داشت اما به دلیل تعداد شهدای زیاد به خیابان «شهادت» تغییر نام داد. جوانان این خیابان تصمیم گرفتند که با ارتش بجنگند و کاری کردند که تانک‌های مستقر شده در خیابان اصلی به این خیابان فرعی آمدند.
این رزمنده و جانباز هشت سال دفاع دفاع مقدس ادامه داد: بچه‌ها برنامه ریزی منظمی داشتند و ارتشی‌ها هم دستپاچه شده بودند و با «کالیبر 45»، پشت بام‌ها را به رگبار بستند. آبگرمکنی در آن جا حضور داشت که به دلیل تیراندازی نیروهای ارتشی سوراخ شد و آب جوش با فشار زیادی به خیابان می‌آمد و جوانان خیابان مهرنوی سابق خوشحال شده بودند. وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جوانان مبارز و انقلابی با وجود اینکه می‌دانستند اگر دستگیر شوند، عواقب بدی برایشان دارد و شکنجه‌های زیادی در انتظار آن‌هاست، اما باز هم پیرو خط امام خمینی (ره) بودند و با مقاومت خود، شاه را به زانو درآوردند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند. 
انتهای پیام/


ارسال نظرات