معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : «سوگواره یاس نبوی» ویژه دهه دوم فاطمیه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به همت ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها در امامزادگان کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۹۰۱۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه طرح سوگواره یاس نبوی همه ساله در ایام فاطمیه دوم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، اظهارداشت : دستورالعمل اجرایی این طرح امسال نیز به ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها ابلاغ شد تا در روزهای 20 تا 24 اسفندماه به مدت 5 روز این طرح اجرایی شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های پیش بینی شده امسال در قالب این طرح گفت: برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت ، مراسم عزاداری صبح روز شهادت ، همایش رهروان یاس نبوی در عصر شهادت و همچنین برگزاری مراسم شام غریبان از جمله ویژه برنامه‌های پیش بینی شده این طرح برای ایام فاطمیه امسال است.

شرفخانی با اشاره به ماموریت های ادارات کل اوقاف استانها در راستای اجرای طرح سوگواره یاس نبوی افزود : ادارات کل اوقاف استانها باید ستاد استانی سوگواره یاس نبوی را تشکیل دهند و با سایر نهادها در خصوص مشارکت در اجرای طرح هماهنگی لازم را بعمل آورند ، همچنین معاونین فرهنگی و اجتماعی استانها و رؤسای ادارات با سرکشی از بقاع متبرکه ، فضا سازی محیطی بقاع را بررسی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : تشکیل جلسات با هیات امنا، خیرین و متولّیان موقوفات غیرمتصرفی مرتبط با عزاداری حضرت زهرا (س)، خادمین و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی از دیگر اقدامات ستاد اجرایی استانی طرح سوگواره یاس نبوی است.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی پیش بینی شده در قالب طرح امسال سوگواره یاس نبوی گفت : برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه دارای ظرفیت، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت در طول برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ها از اقدامات اجرایی ستادهای استانی است.
ارسال نظرات