بذرپاش با تأکید بر اینکه تکنوکرات‌ها در دولت سازندگی، خشت اول اقتصاد کشور را بر مبنای تئوری‌های لیبرالیستی بنا کردند، گفت: نابودی تولید داخلی، بیکاری، افزایش مهاجرت به شهرها از نتایج این سیاست در آن مقطع زمانی است.
کد خبر: ۸۶۳۸۹۵۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶


خبرگزاری بسیج مازندران، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت طی سه سال اخیر چند مرحله اقدام به آزادسازی قیمت‌ها کرده اما از محل این آزادسازی یک ریال هم به یارانه مردم اضافه نکرده است به‌علاوه دولت، سهم بخش تولید را پرداخت نکرده است. باید پرسید این درآمدها کجا رفته است؟

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت یازدهم ثبات رفتار در حوزه اقتصادی ندارد،‌ گفت: آن چه با اطمینان می‌توان گفت این است که جهت‌گیری کلی دولت لیبرالیستی است که البته در پیگیری همین نسخه هم منسجم و نظام‌مند حرکت نمی‌کند.

*بعید است دولت با چشم پوشیدن از تعرفه‌های گمرکی به رقابت آزادانه خودروسازان تن دهد

وی از تمایل شدید دولت یازدهم به عضویت در WTO سخن به میان آورد و بیان داشت: بعید است دولت در این مسیر با چشم پوشیدن از تعرفه‌های گمرکی به رقابت آزادانه خودروسازان داخلی و خارجی تن دهد.

وی تاکید بسیار زیاد بر سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های مهم به‌ویژه حوزه انرژی را یک جهت گیری خلاف مقاوم‌سازی و بومی‌سازی خواند و خاطرنشان کرد: به‌ عنوان مثال قراردادهای نفتی جدید موسوم به IPC می‌تواند به استقلال اقتصادی ضربه بزند.

دولت در حال افزایش قیمت هاست بدون آنکه یارانه مردم را به آنها تحویل بدهد؛ دولت طی سه سال اخیر چند مرحله اقدام به آزادسازی قیمت ها کرده اما از محل این آزادسازی یک ریال هم به یارانه مردم اضافه نکرده است به‌علاوه دولت، سهم بخش تولید را پرداخت نکرده است، پس باید پرسید این درآمدها کجا رفته است؟

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری انتقاد خود به کلیت کابینه هنگام معرفی به مجلس مبنی بر چینش جزیره‌ای مدیران اقتصادی دولت گفت: شاید یکی از دلایل عدم انسجام و هماهنگی دولت همین باشد یعنی افرادی با تفکرات اقتصادی مختلف، سکان اقتصادی دولت را در دست گرفته اند.

وی به جایگاه مهم عدالت در نظام اسلامی اشاره کرد و با اشاره به تورم 50 درصدی در کشور در پایان دولت سازندگی اظهار داشت: در حالی که به‌واسطه سیاست های نئولیبرالی دولت سازندگی فاصله طبقاتی به بالاترین سطح ممکن خود رسیده بود، تورم 50 درصدی هم به مردم تحمیل شد.

بذرپاش با تأکید بر اینکه تکنوکرات‌ها در دولت سازندگی، خشت اول اقتصاد کشور را بر مبنای تئوری‌های لیبرالیستی بنا کردند، گفت: نابودی تولید داخلی، بیکاری، افزایش مهاجرت به شهرها از نتایج این سیاست در آن مقطع زمانی است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به عدم پرداخت سهم تولید از محل یارانه‌های نقدی اشاره و تصریح کرد: دولت در حال افزایش قیمت هاست بدون آنکه یارانه مردم را به آنها تحویل بدهد؛ دولت طی سه سال اخیر چند مرحله اقدام به آزادسازی قیمت‌ها کرده اما از محل این آزادسازی یک ریال هم به یارانه مردم اضافه نکرده است به‌علاوه دولت، سهم بخش تولید را پرداخت نکرده است، پس باید پرسید این درآمدها کجا رفته است؟

*دولت یازدهم منابع بلوکه شده نفت 130 دلاری را نیز در اختیار دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه درآمدهای دولت یازدهم از فروش نفت با متوسط فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم برابر و البته بر اساس برخی محاسبات، بیشتر است، گفت: علاوه بر آن دولت یازدهم منابع بلوکه شده نفت 130 دلاری را نیز در اختیار دارد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این دولت، صنعت هسته ای کشور را به تعطیلی کشاند تا این پول ها را به‌دست بیاورند، از این رو پول نداشتن دولت و خالی بودن خزانه واقعیت ندارد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها