آئین گشایش نمایشگاه عکس و اکران فیلم نهمین جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان و هنرمندان استانی در کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۸۹۴۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در آئین افتتاح این مراسم دبیر جشنواره و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با بیان اینکه خرسندیم که به همت همه هنرمندان چراغ نهمین جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی در این شهرستان روشن شده است، افزود: این جشنواره به مدت سه شب در محل مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار خواهد شد.

جواد روشندل اظهار کرد: اگرچه قرار بود این جشنواره در 26 دی‌ماه برگزار شود اما به دلیل استقبال کم‌نظیری که شده بود و با توجه به ارسال زیاد آثار در دو بخش فیلم و عکس از سراسر استان خراسان و کمبود زمان بررسی برای هیئت انتخاب، زمان برگزاری این جشنواره از 26 دی ماه لغو و با هماهنگی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازه زمانی 27 تا 29 بهمن ماه موکول شد.

وی با اشاره به اینکه به مدت سه شب میزبان هنرمندانی از شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان، تایباد، بردسکن، کاشمر و گناباد خواهیم بود، بیان کرد: در نخستین روز جشنواره تعداد 14 فیلم از شهرستان‌های مشهد مقدس، کاشمر، نیشابور، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه اکران می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر با اشاره به 1100 فیلم و عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره عنوان کرد: در حوزه عکس از 850 عکس رسیده تعداد 65 اثر از 45 عکاس توسط هیات داوران انتخاب و به مرحله مسابقه رسید.

وی همچنین به ارسال 250 حلقه فیلم از سوی هنرمندان خراسانی به این جشنواره افزود: هیأت داوران نیز از بین 60 ساعت فیلم دریافتی، 45 حلقه را برای حضور در این جشنواره انتخاب کردند.
در دومین روز این جشنواره تعداد 30 فیلم منتخب جشنواره اکران خواهد شد و مابقی فیلم‌های منتخب در مدت باقی مانده از برگزاری جشنواره اکران خواهد شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس‌های منتخب جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی گشایش یافت؛ در این نمایشگاه 185 هنرمند عکاس از 10 شهرستان خراسان رضوی 850 قطعه عکس خود را به دبیرخانه ارسال کردند که توسط هیات داوران 67 عکس از 45 هنرمند عکاس را برای راهیابی به بخش مسابقه انتخاب کرده است.

این جشنواره با موضوعات مذهبی، آزاد و زیارت است که آثار منتخب و راه‌یافته به بخش مسابقه تا پایان جشنواره در معرض دید عموم قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها