در حالی که مسئولین تدبیر برجسته کردن فساد در دولت قبل را دارند
زاکانی با بيان اينكه امروز به نوعي غارت و چپاول ثروت ملي در ابعاد گسترده ملي در حال انجام است که بخش‌هاي وسيعي از دولت را هم آلوده کرده است، تأکيد کرد: يک جريان خاص و مشکوک که سوابقش براي ما روشن است، برجام و توافق هسته‌اي را به عنوان ابزار تجارت غيرقانوني خودش قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۳۸۹۱۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،روحانی بگوید برادرش در کشور چه می‌کند؟! / نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه شبکه دلالي مخوفی با مشارکت دولتي‌ها براي غارت كشور شکل‌گرفته است، گفت: يک حزب از «علي ترقي‌‌جاه» مفسد کرسنت پول گرفته که نوبخت بايد در اين زمينه پاسخگو باشد
 نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه شبکه دلالي مخوفی با مشارکت دولتي‌ها براي غارت كشور شکل‌گرفته است، گفت: يک حزب از «علي ترقي‌‌جاه» مفسد کرسنت پول گرفته که نوبخت بايد در اين زمينه پاسخگو باشد، اين در حالي است كه برجام2 آقاي رئيس‌جمهور بايد مبارزه با فساد باشد و بگويد برادرش در کشور چه مي‌کند و غائله كه تحت عنوان جذب سرمايه‌گذاري خارجي به شكل گسترده‌اي پورسانت مي‌گيرند، چه هدفي را در عرصه قدرت دنبال مي‌كنند.
***
 عليرضا زاکاني در نشست خبري كه روز گذشته با عنوان «گزارش يک فاجعه» با محور بررسي و افشاي اسناد سازمان فساد در اقتصاد کشور برگزار شد، اظهار داشت: حداقل مي‌توانم شش دليل براي افشاي اين فاجعه بزرگ داشته باشم؛ اولين دليل افشاگري امروز موفقيت ستاد پورسانت در چپاول بيت‌المال است، دليل دوم عهدي است که به عنوان نماينده مجلس با مردم و شهدا دارم و دليل سوم کمک به دولت به منظور تأکيدي است که رئيس‌جمهور در مبارزه با فساد دارد، دليل چهارم جلوگيري از چپاول ثروت فرزندان و نسل‌هاي آينده اين كشور است و دليل پنجم با توجه به اينکه متوجه شده‌ام مافياي ثروت و قدرت در انتخابات پيش‌رو ليست دارد، تصميم گرفتم آنها را رسوا کنم.

نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه مافياي قدرت و ثروت مي‌خواهد در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، ليست‌هاي انتخاباتي را منتشر کند، تصريح کرد: بنده اهتمام ويژه‌اي در 12 سال نمايندگي مجلس شوراي اسلامي در مبارزه با فساد داشتم و در تمام پرونده‌هايي که درباره آنها صحبت کرده‌ام، در نهايت عوامل آن بعداً در دادگاه محکوم شدند و پرونده‌هايشان افشا شد. روزي که در مجلس هفتم درباره فروش سؤالات کنکور و آزمون دستياري يا در خصوص آقاي يونسي، مرتضوي، رحيمي، جاسبي، پرونده سايپا و کرسنت براساس وظيفه نمايندگي خود حرف زدم، کسي صحبت بنده را قبول نکرد، آن روز درباره ظلمي که به جوانان اين کشور شده بود حرف زدم، اما بعداً اين موضوع براي همه مشخص شد.
 
برجام ابزار تجارت غيرقانوني عده‌اي شده است
وي با بيان اينكه امروز به نوعي غارت و چپاول ثروت ملي در ابعاد گسترده ملي در حال انجام است که بخش‌هاي وسيعي از دولت را هم آلوده کرده است، تأکيد کرد: يک جريان خاص و مشکوک که سوابقش براي ما روشن است، برجام و توافق هسته‌اي را به عنوان ابزار تجارت غيرقانوني خودش قرار داده است.  وي با اشاره به موج کشورفروشي در ثانيه‌هاي اوليه پسابرجام تصريح کرد: عده‌اي با پورسانتي كه از محل كشورفروشي در پسابرجام به دست آورده‌اند هم جيب خود را پر كردند و هم اينكه درصدد انتقال ثروت ملت ايران به جيب غربي‌ها برآمده‌اند.
 
اطرافيان روحاني چه مي‌كنند؟
وي با بيان اينكه ابعاد فسادي كه هم‌اكنون شكل گرفته عمده اركان دولت را در برگرفته است، ادامه داد: آقاي رئيس‌جمهور به جاي اينکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادر خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند. بايد پرسيد آقاي زنگنه در قراردادهاي جديد نفتي چه خيالي در سر مي‌پروراند. وزارتخانه‌هاي راه، امور خارجه، ارتباطات، تعاون و رفاه اجتماعي و برخي از وزارتخانه‌هاي ديگر مورد نظر اين گروه فاسد قرار گرفته‌اند و اسناد متقني از اين موضوع در دست ماست.

نماينده مردم تهران افزود: همان‌هايي که در قرارداد 598 با ايجاد شرايطي جام زهر را به امام(ره) نوشاندند، پذيرش NPT را با افتخار بيان کردند؛‌ همان‌هايي که در دوره اول مذاکرات، محور جريانات بودند و همه شرايط کشور را به انجماد کشاندند و در دلالي نفت شريک بودند، امثال آقاي سيروس ناصري امروز ميدانداري جديدي را در کشور آغاز کرده‌اند. 

وي با بيان اينكه امروز با يک شبکه بزرگ فساد و مخوف مواجه هستيم که به بهانه شرايط پسابرجام و پساتحريم به دنبال تصاحب قدرت براي کسب ثروت‌ افزون هستند، اضافه کرد: آقاي روحاني به عنوان رئيس‌جمهور ايران مسئول کشور هستند و بايد از اطرافيان خود صيانت کنند. نمي‌شود 2/5 سال هر هفته روزهاي دوشنبه جلساتي در تهران برگزار شود و سيروس ناصري هر هفته از اروپا حرکت کند تا به اين جلسات برسد و در اين جلسات هم به دنبال عقيم کردن توليد داخلي و وابستگي به خارج هستند. 

وي با بيان اينكه عده‌اي به بهانه ورود سرمايه‌گذاري‌ خارجي فقط به پورسانت‌هاي خودشان فکر مي‌کنند، با طرح اين پرسش که چرا مشکلات کشور همچنان حل نمي‌شود؟ گفت: واقعيت اين است كه عده‌اي نمي‌خواهند مشکلات حل شود، زيرا سودشان در حل نشدن مشكلات اقتصادي كشور است. بنده پيش از اين درباره فساد کرسنت صحبت کردم و گفتم عده‌اي در کرسنت گاز ايران را به يک پنجم قيمت فروختند، در قرارداد کرسنت مقرر شده در هفت سال اول به ازاي هر 28مترمکعب، قيمت گاز 50 سنت باشد و در 18 سال بعد 109 سنت باشد.

نماينده تهران در مجلس يادآور شد: مسيري در قرارداد کرسنت دنبال کرديم که البته آقاي زنگنه و تيمشان و کساني که در دادگاه حکم انفصالشان از خدمت صادر شده بود، هنرنمايي‌هايي داشتند، شفاف بود. در اين مسير، حداقل دو گروه دلالي کردند. در سال 80 «مهدي هاشمي» و «عباس يزدان‌پناه‌يزدي» دلالي کردند و در سال 83 «علي ترقي‌جاه» دلالي کرده است.
 
حزبي كه از ترقي‌جاه پول گرفت
وی گفت: بايد گفت آن حزبي که امروز داعيه ليست دادن در کشور را در آستانه انتخابات دارد، البته آقاي رئيس‌جمهور هم اهتمام دارد، بايد بدانيد اين حزب از «علي ترقي‌جاه» پول گرفته و اسناد آن وجود دارد. آقاي نوبخت بايد به اين پرسش‌هاي اساسي ملت پاسخ دهند.

زاکاني يادآور شد: ما در خلال رسيدگي به اين پرونده، به سندي دست يافتيم که اين سند قراردادي بين «حميد جعفر»، رئيس سابق شركت كرسنت و شخص «مهدي هاشمي» است که در پنج هفته دادگاه لاهه «حميد جعفر» و «عباس يزدان‌پناه‌يزدي» به صراحت گفته‌اند که طرف اين قرارداد «مهدي هاشمي» است و تعهداتي را در قبال خارجي‌ها برعهده گرفته است.  زاکاني خاطرنشان کرد: آقاي هاشمي‌رفسنجاني به جاي فرار از پاسخگويي، جنايات برخي فرزندانش را توضيح دهد، از قوه قضائيه هم مي‌خواهم بپرسم چرا اين اسناد را به سمع و نظر مردم نمي‌رساند و چرا هنوز «مهدي هاشمي» بابت اين اسناد محاکمه نشده است؟

نماينده تهران در مجلس گفت: در اين بررسي‌ها دريافتم دو گروه ديگر دلال هم در داخل کشور هستند. در متن قراردادي که بين «مهدي هاشمي» و «حميد جعفر» بسته شده در بند «س» اعلام مي‌کند: هشت سنت به ازاي هر 50 سنت، فردي دريافت مي‌کند، گروه ديگري هم طبق اين قرارداد در ايران هستند که يک تا 1/5 درصد از «حميد جعفر» دريافت مي‌کنند. مابه‌ازاي همين 50 سنت، هشت سنت به کسي در داخل ايران داده مي‌شود که در اين قرارداد مطرح شده، اتفاقاً آقاي مهدي هاشمي نبايد کنکاش کند که اين فرد چه کسي است. 

وي ادامه داد: دستگاه‌هاي اطلاعاتي پيرامون اين مسئله که توسط پليس ضدفساد انگليس به واسطه درخواست پليس نروژ که از اسناد دفتر عباس يزدان‌پناه‌يزدي استخراج شده و بنا به درخواست سازمان بازرسي کل کشور به داخل منتقل شده است بررسي کند، متأسفانه سازمان بازرسي کل کشور يک کلمه درباره اين مسئله با ما که نمايندگان ملت هستيم صحبت نکرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس با تأکيد بر اينکه دولت بايد براساس حکم دادگاه و تأييد جرم افرادي مانند آقاي جوادي اقدام کند، گفت: متأسفانه دولت يازدهم در زمينه ابطال اين قرارداد و احقاق حق مردم ايران کاهلي مي‌کند.

وي افزود: قانون اساسي رئيس‌جمهور را مسئول مبارزه با فساد مي‌داند، اين در حالي است که دستگاه قضايي برخلاف دوران گذشته که خون به دل ما مي‌شد، در مواجهه با فساد جدي است.

زاکاني اظهار داشت: کرسنت با تباني داور خارجي در دادگاه لاهه به محکوميت ما منجر شد و متأسفانه براي اعتراض به داور از سوي آقاي زنگنه و تيمش کاهلي صورت گرفت که اسناد اين کاهلي امروز در دست ما وجود دارد.
 
ديپلمات ديروز، دلال امروز
وي با بيان اينکه در شرايطي هستيم که زمينه تنظيم دهها کرسنت در کشور ما در حال فراهم شدن است، تصريح کرد: هم‌اكنون به بهانه عبور از تحريم‌ها با يک مقدمه چيني انجام شده در سال‌هاي گذشته شاهد ظهور و بروز گروهي هستيم که با حضور افرادي مانند سيروس ناصري که علي‌الظاهر ديپلمات بوده و در واقع يک دلال بزرگ نفتي است، اقداماتي در حال انجام است.

وي ادامه داد: سيروس ناصري که در مذاکرات 598 و مسير مذاکرات هسته‌اي در دهه 80 نقش فعالي داشت و در سال 84 به دنبال دريافت 500 هزار دلار رشوه تحت پيگرد قرار گرفت و از کشور فرار کرد و در ادامه به عنوان مشاور حقوقي يکي از کارتل‌هاي بزرگ نفتي به عنوان شرکت «هندو جا» که وابسته به سرويس‌هاي خارجي است به عنوان کسي که سرپنجه‌هاي جدا شده از اقتصاد اين کشور را مي‌خواهد به ايران بازگرداند، فعاليت مي‌کند.

ناصري با دنبال کردن پرونده شرکت «هندوجا» در داخل و گرفتن زمين‌هاي آنها در فرمانيه شرکتي با عنوان شرکت آشودا کيش ايجاد کرد.

وي تصريح کرد: دوشنبه‌ها در دفتر رياست محترم جمهوري جلسه‌اي تشکيل مي‌شود که هدف آن جذب سرمايه‌گذاري خارجي است و آقاي ناصري که معمولاً در خارج از کشور به سر مي‌برد، عضو ثابت اين جلسات بوده و نقش اساسي را در حوزه نفت ايفا مي‌کند. اولين اقدام اين افراد ايجاد قراردادهاي نسل سوم بيع متقابل بود.
 
ادعاي درست زنگنه درباره قراردادها  
زاکاني تصريح کرد: آقاي زنگنه ادعاي درستي درباره تنظيم سه سند براي قراردادها دارند، يک سند سندي بود که کارگروه آقاي ابراهيمي آن‌ را انجام داد و سند دوم نيز سندي بود که کارشناسان شرکت هندوجا آن را نوشتند و سند سوم هم همان سندي است که بعد از اعتراض به سند هندوجا با يک سند تلفيقي از سوي آقاي حسيني تنظيم شد و در آبان‌ماه امسال خلاصه 11 صفحه‌اي آن از سوي هيئت دولت تصويب شد.

زاکاني با بيان اينکه طرفداران اين قرارداد ادعا مي‌کنند که ما نياز به سرمايه‌گذاري، تجربه و تخصص خارجي داريم، تصريح کرد: وقتي در سال 84 دست اين گروه‌ها از صنعت نفت ايران جدا شد، آنها با تشکيل شرکت‌هاي خصوصي امکاني را فراهم کردند که در سال 92 بتوانند 50 درصد سهم داخلي قرارداد را نيز به شرکت‌هاي متعلق به آقاي زنگنه و برخي اعضاي دولت واگذار کنند. 

وي با اشاره به تأکيد ايران بر بهره‌گيري از ميادين مشترک گفت: در اين قراردادها هم ميادين مشترک و هم ميادين داخلي مدنظر است و متأسفانه بهره‌برداري از ميادين داخلي به جاي تأکيد بر بهره‌گيري از ميادين مشترک داراي اولويت است.

زاکاني با بيان اينکه آيا اين نمي‌تواند سؤال باشد که چرا ما در خليج فارس از ميادين مشترک کمترين برداشت را داريم، تصريح کرد: سؤال ما اين است که آقاي ناصري چه نسبتي با شرکت‌هايي در رأس‌الخيمه و رقيبان ما در بهره‌برداري از ميادين مشترک دارد و آقاي زنگنه نبايد پاسخگوي عدم‌اولويت دادن به بهره‌برداري از ميادين مشترک و اينکه چه کساني پورسانت مي‌گيرند که نگذارند سياست ما درباره برداشت از ميادين مشترک عملي شود، باشد. 

وي ادامه داد: هدف‌گذاري اين گروه اين است که در بخش نفت شرکت‌هاي خصوصي همين افراد با شرکت‌هاي خارجي مشارکت کنند و برخلاف قرارداد به اين شرکت‌ها مجوز داده شده که مي‌توانند در خارج تأسيس شوند و در نهايت همه اين شرکت‌ها در باشگاه نفت و نيرو دارايي ملت ايران را به غارت ببرند.

5 بخش هدف گذاري شده براي غارت
وي با بيان اينکه اولويت اين گروه‌ها حضور در پنج بخش به عناوين نفت، گاز، پتروشيمي، طلا و مس است، اظهار داشت: عده‌اي مي‌خواهند فقط به پورسانت خود برسند و برايشان مهم نيست كه قرارداد را با چه كيفيتي مي‌بندند، با بستن قراردادهاي ناقص و ايجاد تعهدهاي طويل‌المدت زمينه‌ ادعاي طرف مقابل عليه ملت ايران در دادگاه‌هاي بين‌المللي فراهم مي‌آيد و اگر ملت و ما امروز هوشيار نباشيم تا سال‌هاي سال بدهکار خواهيم بود.

زاکاني با انتقاد از عدم‌برخورد با گروه‌هاي فسادي که اقدامات فسادانگيز آنها در زمينه نفت و انرژي به خوبي مشهود است، گفت: من اين اسناد را به دستگاه‌هاي اطلاعاتي خواهم داد تا به اين مسئله رسيدگي کنند.  يک عده‌اي بيايند بگويند برادر رئيس‌جمهور در کشور دارد  چه کار مي‌کند؟

زاکاني عنوان کرد: با شستا (شركت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي) دارند  چه کار مي‌کنند؟ آقاي وزير رفاه هوشيار باشد، يک عده‌اي بيايند بگويند برادر رئيس‌جمهور در کشور دارد چه کار مي‌کند؟

نماينده مردم تهران گفت: وقتي از آقاي زنگنه ايراد گرفتم يک کلمه‌اش را نتوانست رد کند. 

وي افزود: عده‌اي با دستورالعمل‌هايي که گروه هندوجا در انگليس و امثال آن براي ما قرارداد نوشته‌اند مي‌خواهند ملت ما را وابسته و وابسته‌تر کنند، در اين نگاه عده‌اي براي پورسانت خود کار مي‌کنند.

نماينده مردم تهران گفت: آقاي رئيس‌جمهور راه‌حل بيکاري جوانان در اقتصاد مقاومتي است، آقاي رئيس‌جمهور براي مبارزه با فساد از اطرافيان خود شروع کن، با دستمال کثيف نمي‌شود پاک کرد.

زاکاني ادامه داد: بنده وظيفه داشتم نسبت به سازماني که طرف خارجي سه گروه اين سازمان را حمايت می‌کند، يکي دولت‌ها، دوم گروه‌هاي اقتصادي مانند هندوجا و سومي از شرکت‌هاي خارجي که هدف‌گذاري مي‌شوند افشاگري کنم که به يک باره مي‌بينيم رئيس‌جمهور مي‌روند 100 هواپيما از يک شرکت مي‌خرند که بعد مي‌بينيم همين گروه پشت آنهاست، حتي سهامداران ايران خودرو از اين قراردادها خبر ندارند.

زاکاني يادآور شد: برخي مسئولان دقت کنند، فرزندان برخي درگير اين فساد هستند. 

وي گفت: ما سندهاي بسياري از فساد کساني را داريم که همه کاره اين کشور هستند، امروز ايران عزيز و انقلاب اسلامي در خطر است، دارند به مسيري مي‌روند که حاکميت را مسلوب يد کنند و هر کسي هم رئيس‌جمهور شود همان مسيري که آنها مي‌خواهند برود، انتظار ما اين است که دستگاه قضايي به خوبي با اين فساد مبارزه کند.

زاکاني اظهار داشت: «برجام2» رئيس‌جمهور مبارزه با فساد است که بايد از اطرافيان خود شروع کند و اگر اين نشود، نمايندگان مردم ساکت نخواهند نشست. ما بايد از مجلس و از آقاي رئيس‌جمهور از برادر، دفتر و وزارت نفت پالايش را شروع کنيم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها