کامنت هایی در پاسخ به توهین آخوندی وزیر دولت تدبیر به جامعه؛
این دولت فراموش کرده که قاطبه مردم با جناح‌های سیاسی کاری ندارند و خدمت و خدمات مسئولین به مردم را می‌بینند، چیزی که فعلا در این دولت ندیده‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۸۹۰۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،ناسزاگویی چندباره وزیر راه و شهرسازی به مسکن مهر که موجب صاحب‌خانه شدن 2/5 میلیون نفر شده با اعتراض عمومی مواجه شده است.
 عباس آخوندی در همایش «چالش‌های توسعه شهری در اندیشه ایران شهر» که در دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ادعا کرده بود: مسکن مهر تصویری است از انسان‌هایی که کالا هستند و می‌توانید در هر جایی از این سرزمین آنها را در قفسه جا دهید. نه مسئله شهر را می‌بینید، نه مقام انسان را و نه ساختار اجتماعی را، فقط یکسری قفسه است که می‌توانید در آن هم کالا بگذارید و هم انسان.

وی که قبلا هم مسکن مهر را مزخرف خوانده بود می‌گوید: ایران شهر ما در وضعیت پرچالشی به سر می‌برد. در زمستان می‌بینیم که امکان نفس کشیدن در تهران با مشکل جدی مواجه است. تهران چه از لحاظ منابع زیستی و چه روابط اقتصادی مشکلات جدی دارد. تعداد فقرایی که پیرامون شهر تهران زندگی می‌کنند به پنج میلیون نفر می‌رسد که سبب‌ساز انواع بزه‌های اجتماعی می‌شود.

پرخاشگری وزیر راه و شهرسازی علیه مسکن مهر در حالی است که اخیرا روزنامه دولتی شهروند به نقل از احمد اصغری مهرآبادی (قائم مقام وزیر راه) نوشت: 2/5 میلیون نفر از طریق مسکن مهر صاحب‌خانه شده‌اند و کیفیت سازه‌های مسکن مهر در حد قابل قبول و استاندارد است.

شهروند تصریح کرده بود: دولت یازدهم در بخش مسکن برنامه خاصی را دنبال نمی‌کند و برای مسکن دهک‌های درآمدی پایین‌ نیز در نظر ندارد جایگزینی برای مسکن مهر تعریف کند.

اظهار نگرانی عباس آخوندی نسبت به وضعیت فقرا و حاشیه‌نشین‌ها در حالی است که وی چند هفته پیش، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که وظیفه‌اش مقابله با گران کردن قیمت‌هاست مدعی شد حامیان قیمت‌گذاری و مهار قیمت‌ها، کمونیستی فکر می‌کنند!!

در واکنش به اظهارات توهین‌آمیز وزیر راه، مخاطبان سایت جهان‌نیوز کامنت‌های زیر را ذیل خبر این اظهارات نوشته‌اند:

- جناب وزیر خودتان کجا می‌نشینید که این‌گونه خانه‌های مسکن مهر را نمی‌توانید به قشر فقیر ببینید؟!

- اصلا مگه مردم در بقیه قسمتهای شهر در ویلاهایی با 200 متر حیاط زندگی می‌کنند...؟؟؟

خوب اگه ناراحتید طرح بهتر بدید و یا خدمات بهتر به مسکن مهری‌ها بدین مثل مترو و پارک و سالن ورزشی و...

- می‌خوام ببینم شمایی که با این ادبیات بی‌ادبانه هر چند وقت یکبار صحبت می‌کنی چه اقدامی برای خانه‌دار شدن مردم کردی. جز حرف زدن و فرار از مسئولیت و آنچه به ظاهر برای آن سوگند خوردی.!!!!!!!

- من نمی‌گویم مسکن مهر محل مناسب زندگی است، چون محل مناسب زندگی خوابگاه نیست. فضای سبز دارد. نمای معماری اسلامی- ایرانی دارد. ظرفیت مناسب دارد.
اما من می‌گویم برای کسانی که سقف بالای سر ندارند، از هیچی که بهتر بود. از اجاره‌نشینی یا خانه‌های 200 میلیونی هم بهتر بود، 20 میلیون به قیمت یک خودرو بود دیگه. بله شما اگه بهترشو ساختید وسط شهر ساختید با فضای سبز و معماری زیبا ساختی، خدا خیرت دهد. ولی نباید همینجوری دست رو دست گذاشت.

حداقل یه کاری بکنید که بگیم یه حرکتی کردند.

- ای کاش شما توانایی ساختن همین قفس‌ها را داشتید تا میلیونها ایرانی بی‌سرپناه به همین قفس‌ها پناه ببرند. آقای آخوندی حق دارد مسکن  مهر را قفس بنامد زیرا در مقایسه با مسکنی که در آن زندگی می‌کند قفس است و از سونا و جکوزی و بسیاری از امکانات آپارتمان‌های مجلل  خبری نیست ولی هر چه باشد از کارتن خوابی بهتر است.

- چند نفر را صاحب‌‌خانه کردی جناب آخوندی؟... از جیب 99 درصد مردم خبر داری؟... 2 تا از اون خونه‌های باب طبعت تا حالا تحویل مردم محروم دادی؟

- متاسفم برای وزیر.

- ان‌شاءالله شما شرایط بهتر برای مردم فراهم کنید و همه این نقطه ضعفها را برطرف کنید.

خواست همه مردم این است. طرح اشکال کردن دیگر بعد از دو سال جایی ندارد. ما صبور هستیم و خواهیم دید که نتایج کار شما و همکاران شما در مجموعه دولت درخصوص مسکن چه خواهد بود؟

- شما که این ادعا را می‌کنی یک صدم اینها را خوب بساز ببینیم چند مرده حلاجی...

- وزیر یک کار مفید و ماندگار در این دو سال نکرد.

- این دولت فراموش کرده که قاطبه مردم با جناح‌های سیاسی کاری ندارند و خدمت و خدمات به مردم را می‌بینند چیزی که فعلا در این دولت ندیده‌اند. پس خیلی منتظر استمرار دولتشان در چهار ساله بعدی نباشند. حالا بیایید مرتب به طرح‌هایی که به طبقه سوم جامعه می‌پردازد فحش بدهید!!

- و این نتیجه روی کار آمدن دولتی است که وزیرش فقط حرف می‌زنه.

- من یک تار موی شما کوخ‌نشینان را با کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم... امام خمینی.

- این آقا اگر مسکن مهر نبود می‌خواست درخصوص چی صحبت کنه این آقا که بالای دو سال در این پست هستن برای مسکن مردم چکار کرده بیاید این را توضیح دهد والا املای نانوشته که غلط نداره.
ارسال نظرات
پر بیننده ها