وزیر سابق نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت: واردات ال‌ان‌جی نمی‌تواند نیاز انرژی پاکستان را برآورده کند و خط لوله صلح بهترین گزینه برای تأمین انرژی مورد نیاز است.
کد خبر: ۸۶۳۸۸۶۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

 به گزارش «خبرگزاری بسیج» سید« نوید قمر» وزیر سابق نفت و منابع طبیعی پاکستان در گفت‌وگویی اظهار داشت: واردات ال ان جی نمی‌تواند نیاز انرژی پاکستان را برآورده کند و خط لوله صلح بهترین گزینه برای جبران کمبود انرژی این کشور می‌باشد.

وی افزود: پروژه واردات گاز از ایران باید هر چه زودتر تکمیل شود تا از بحران کمبود گاز در کشور نجات پیدا کنیم.

وزیر نفت سابق پاکستان تأکید کرد: عمل نکردن به قرارداد پروژه‌‌های بین‌المللی که دولت قبلی امضا کرده درست نیست و مانعی برای پیشرفت اقتصادی کشور می‌باشد.

نوید قمر گفت: قرار شده هزینه واردات گاز ال ان جی به مردم تحمیل شود و قیمت گاز مصرفی افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: چند روز پیش سازمان اوگرا (نهاد قانون‌گذاری برای قیمت نفت و گاز) پاکستان به وضوح اعلام کرد که مردم باید هزینه واردات ال ان جی را پرداخت کنند.

وزیر نفت پاکستان تصریح کرد: قرار بود بانک‌ها هزینه واردات ال ان جی را پرداخت کنند اما وزارت اقتصاد زیر بار این هزینه نرفت و همه هزینه‌ها به مردم تحمیل شد.

نوید قمر خاطر نشان کرد: قرار است با اضافه شدن مالیات گاز مصرفی 100 میلیارد روپیه بابت واردات ال ان جی و سایر موارد از مردم دریافت شود که پرداخت این مبلغ آن هم در فصل سرما برای عموم مردم بسیار مشکل خواهد بود.

وی افزود: قیمت گاز در چند سال گذشته افزایش پیدا کرده و از 100 روپیه به هزار روپیه در ماه رسیده است که در فصل سرما افزایش بیشتری دارد.

وزیر سابق نفت پاکستان گفت: مردم ایالت‌های بلوچستان و سند که گاز از آنجا استخراج می‌شود نیز با کمبود انرژی مواجه هستند.

نوید قمر گفت: با اینکه دولت ایالتی سند بارها نسبت به کمبود گاز و سهم خود در این زمینه اعتراض کرده است اما دولت مرکزی توجهی به این اعتراضات ندارد و اعضای دولت ایالتی را وادار می‌کند سکوت کنند.

وی افزود: پروژه خط لوله صلح که قرارداد آن در دوره حزب مردم امضا شد باید هر چه زودتر تکمیل شود.

وزیر نفت سابق پاکستان تأکید کرد: خرید گاز به قیمت گران مشکلی را حل نمی‌کند و با این کار چرخ‌های صنعت پاکستان به گردش در نخواهد آمد.

نوید قمر اظهار داشت: اگر قیمت گاز گران باشد قیمت تولیدات صنعتی نیز افزایش پیدا خواهد کرد و هزینه‌های اضافی را باید مصرف کنندگان پرداخت کنند.

وی در پایان افزود: قیمت گاز وارداتی از ایران ارزان‌تر از واردات ال ان جی می‌باشد بنابراین بهتر است برای جبران کمبود انرژی کشور پروژه خط لوله صلح را که بخش ایرانی آن آماده است را تکمیل کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
ارسال نظرات