معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای احیای تالاب بین المللی هامون در سیستان دولت یازدهم توجه ویژه ای داشته بطوریکه تاکنون 85 میلیارد ریال از محل های مختلف برای احیای آن تامین شده است
کد خبر: ۸۶۳۸۸۲۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج ، معصومه ابتکار سه شنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار اظهار داشت: این سازمان در همه نقاط کشور برای اجرای هر طرح مصمم به اخذ مطالعات کارشناسانه بر اساس علم روز دنیا است.
وی اظهار کرد: سازمان محیط زیست قبل از هر اقدامی برای توسعه اقتصادی کشور تمامی تشریفات قانونی را برای رعایت و جلوگیری از وجود هر گونه مشکلات زیست محیطی انجام می دهد.
وی گفت: مردم مهربان استان سیستان و بلوچستان همیشه دوستدار و حامی محیط زیست هستند و به صورت خود جوش از حیات وحش و گونه های جانوری حفاظت می کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: سیستان و بلوچستان با داشتن طبیعت امن و بکر، محل زیست انواع گونه های جانوری مانند خرس سیاه بلوچی، تمساح پوزه کوتاه(گاندو)، سنجاب راه راه بلوچی، پلنگ، انواع پرندگان و مرجان های دریایی است که هر کدام در مناطق مختلف اهمیت خاصی برای محیط زندگی دارد.
ابتکار ادامه داد: بیش از 400 تمساح پوزه کوتاه (گاندو) در سال جاری در این منطقه سرشماری شدند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: خشکسالی های پی در پی، ریزگردها، تبخیر شدید آب و گرم شدن زمین مخاطرات جدی را برای این سازمان بوجود آورده است.
ابتکار اظهار داشت: دولت برای کاهش مشکلات زیست محیطی برنامه های ویژه ای دارد و رهبر معظم انقلاب سیاست های محیط زیست را کاملا تشریح کردند و توسط دولت به این سازمان ابلاغ شده است.
وی افزود: نزدیکی مرز پاکستان در منطقه گواتر چابهار کارهای مشترکی را با این کشور در زمینه حفاظت از محیط زیست آغاز کردیم که در نخستین فرصت منجر به تنظیم و امضای تفاهمنامه مشترک بین ایران پاکستان می شود.
وی گفت:دولت یازدهم در سواحل مکران و منطقه چابهار فعالیت های عمرانی و توسعه خوبی را آغاز کرده است و بزودی با نگاه بلند رهبر فرزانه انقلاب و دولت تدبیر و امید تحولات عظیمی در منطقه شکل خواهد گرفت.
سعید محمودی مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز به معرفی ظرفیت های حیات وحش استان پرداخت و گفت: این استان گونه های جانوری منحصر به فرد دارد که در کشور بی نظیر هستند.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار نیز گفت: منطقه تجاری - صنعتی این شهرستان در سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرده است و پس از گذشت 22 سال موقعیت بهتری نسبت به شش منطقه آزاد دیگر مناطق کشور دارد.
حامدعلی مبارکی اظهار داشت: با آغاز فعالیت بیش از 120 واحد تولیدی در چابهار در یک سال گذشته نگاه سازمان از واردات به تولید تغییر کرده است.
وی افزود: فعالیت منطقه آزاد چابهار در دولت تدبیر و امید کاملا شفاف است و براساس سیاستهای ابلاغی حرکت می کند.
وی گفت: چابهار موقعیت خوبی در کشور دارد و با نگاه مسئولان می تواند توسعه پیدا کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از مسئولان و قشرهای مختلف مردم از سایت پتروشیمی مکران، طرح تولید جلبگ های میکروسکوپی مرکز تحقیقات شیلات، پنل های خورشیدی، شرکت کشتی سازی دریا امید و طرح توسعه اسکله شهید بهشتی و کلانتری این شهرستان دیدن کرد
ارسال نظرات