مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت : مسلمانان پیشتاز حرکت های ضداستکباری هستند
کد خبر: ۸۶۳۸۷۶۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج:آیین اختتامیه اولین جشنواره وبلاگ نویسی راه آسمان و اولین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس در سالن آمفی تئاتر پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان زاهدان با حضور دانشجویان بسیجی خواهر وبرادر برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه سلمان استان  سیستان و بلوچستان در این مراسم با گرامی داشت یاد وخاطره شهداء به ویژه شهدای دانشجوی استان بر ادامه دادن راه شهداء،زنده نگه داشتن یاد ونام بزرگ مردان حماسه آفرین انقلاب والگوپذیری از آنها تاکید کرد.

برادر پاسدار علیرضا کیخا با اشاره به این مطلب که  یکی از اندیشه وهنرمندی غربی ها تاریخ سازی است افزود:پس ار رنسانس، تاریخ سازی عجیبی شکل گرفت که در آن دین مظلوم واقع شد.

 وی ادامه داد: غربی ها به بهانه عدم کارایی کلیسا، نسبت به دین سیاه نمایی کردند؛ در حالی که واقعیت غیر از این بود آنها برای تصاحب علوم، هزاران جلد کتاب را در کشورههای اسلامی سوزاندند.

 مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اشاره به شکل گیری دو جریان استکباری و استکبار پذیر در قرون وسطی خاطرنشان کرد: دو جریان استعماری و استعمار پذیر که در این سالها ایجاد شد در سه مدل، خود را نشان داده است.

 وی اظهار داشت: در مدل اول که معروف به استعمار کهنه است، کشورهای استعمارگر برای چپاول اموال و انرژی دیگر کشورها بطور مستقیم به آنها حمله می کردند و اتفاقا تمرکز این نوع استعمار بر کشور ما بوده است.

 کیخا نوع دوم استعمار را استعمار غیرمستقیم یا نو معرفی کرد و گفت: در این مدل، استعمار گران بجای اینکه خودشان حمله کنند، زمینه شکل گیری کودتا را فراهم می کنند تا هزینه کمتری را متحمل شوند.

وی افزود: در مدل سوم که استعمار فرانو نام دارد، خاک کشورها اشغال نمی شود و تلفات جانی هم وجود ندارد اما استعمارگر از طریق تصرف قلب ها و ذهن ها کاری می کند که استعمارپذیر با رضایت، ظلم را بپذیرد این مدل در قالب قدرت نرم مطرح می شود که عبارت است از توانایی تحمیل اراده به حریف با استفاده از جاذبه برای رسیدن به مطلوب.

 مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با تأکید بر بیدارگری مسلمانان در تمام مدل های استعماری بیان کرد: در تمام مدلها مسلمانان بویژه علمای شیعه و سنی جلودار بیداری بوده‌اند که از آن جمله می توان به عمر مختار و سید جمال الدین اسدآبادی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: دشمنان فضای  رسانه ای ومجازی نامناسبی را به ملت ما تحمیل کرده اند واین اقدام از سوی استکبار جهانی سبب شده تاریخ را فراموش کنیم .

کیخا با بیان این نکته که آغازدو  جشنواره  وبلاگ نویسی راه آسمان وجشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس اقدامی جدید در سطح کشور ودر بین دانشگاههای بوده که در دانشگاه پردیس فرهنگیان استان استارت آن زده شده تصریح کرد:این اقدام مبارک را به فال نیک میگیریم وامیدواریم که این شروع راهی برای آاز وتداوم این جشنواره ها در سالهای آتی نیز باشد.

 گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف اولین جشنواره وبلاگ نویسی راه آسمان و اولین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس تجلیل بعمل آمد.

 

ارسال نظرات