دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل:

حضور در پای صندوقهای رای امنیت کشور را روز به روز گسترش می‌دهد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: متخصصان امنیت و سیاست بین‌الملل مطالب گسترده‌ای در این رابطه دارند، حضور در پای صندوقهای رای امنیت کشور را روز به روز گسترش می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۳۸۵۸۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: رضا نجابت شامگاه دوشنبه در مناظره انتخاباتی با عنوان "دوران شیرین نامزدی" که در دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: در نقد مباحث انتخابات حرف‌های زیادی می‌توان زد و اگر حرف‌های خود را طبق یک چهار چوب مشخص بزنیم، می‌توانیم به یک نتیجه منطقی در فضای آکادمی دانشگاه برسیم.

وی با بیان این مطلب که نکته‌ای که قبل از همه مباحث باید در مورد آن صحبت کنیم، اصل حضور در پای صندوق‌های رای است، گفت: اثرات حضور در پای صندوق‌های رای بسیار بالاست و وقتی درصد مشارکت مردم در انتخابات بالا می‌رود، در جایگاه ایران در منطقه تاثیر بالایی می‌گذراد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بیان کرد: متخصصان امنیت و سیاست بین‌الملل مطالب گسترده‌ای در این رابطه دارند، حضور در پای صندوقهای رای امنیت کشور را روز به روز گسترش می‌دهد.

نجابت تاکید کرد: کسی که رای می‌دهد با نبی مکرم اسلام بیعت می‌کند و اگر چنین چیزی در ذهن انسان متصور باشد، رای دادن برای وی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی به موضوع انتخاب نمایندگان اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی مملکت ما که برجام یک و برجام 2 و این موارد را به واسطه آن دیدیم، بحث معیشت مردم است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: معیشت و اقتصاد مهمترین خواسته مردم از نمایندگان مجلس است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: الان روستایی در کشور نیست که مردم آن از اشتغال ننالند و مردم با بیکاری مواجه نباشند.

نجابت افزود: وقتی یک نماینده که وارد مجلس می‌شود، با قانون‌گذاری مناسب در زمینه‌های مختلف از جمله قانون کار می‌توانند نقش مهمی در رفع مشکلات ایفا کنند، پس اولین بحث این است که نماینده باید به مشکلات کشور به صورت کامل واقف باشد.

وی با تاکید بر اینکه بحث دوم در ارتباط با یک نماینده این است که بیگانه پرست و وطن فروش نباشد، گفت: موضوع مهم در زمینه انتخابات، نقش دانشجویان و جنبش دانشجویی به معنای عام در این عرصه مهم است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل افزود: این جمله شهید بهشتی که می‌گوید دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز مردم قضا می‌شود، واقعا درست است و امروزه مصداق واقعی آن را در جامعه می‌بینیم.

نجابت تصریح کرد: این وظیفه دانشگاهیان و دانشجویان است که فهم درست مبانی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و همچنین وطن فروش نبودن را روی افراد مختلف جامعه گفتمان‌سازی کنند و به مردم انتقال دهند.

وی ادامه داد: هر یک از مجالس اول تا نهم ویژگی‌های خاص خودش را داشته و الان هم شاهد نقاط قوت و ضعف در مجلس نهم هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که مجلس خوب باید دید مناسبی نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشد و وطن فروش و غرب پرست نباشد، زمانی که نمایندگانی با این دیدگاه‌ها در مجلس جمع می‌شوند، مجلس ایده‌آل شکل می‌گیرد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: در حال حاضر ما در یک شرایط پسابرجام روبرو هستیم و مردم در انتظار بهبود وضعیت معیشت هستند و از اول مطالبه اول مردم این بود که معیشت آنها بهتر شود.

نجابت گفت: با شروع به کار دولت یازدهم تغییر آنچنانی در وضعیت معیشت مردم شکل نگرفت و الان در شرایط پسابرجام قرار گرفته‌ایم.

نجابت با بیان این مطلب که نماینده باید دقت کند که مسائل اجرایی با عدالت انجام می‌شود یا خیر، گفت: فساد چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب ندارد، هر کسی در هر ناحیه‌ای به بیت‌المال تعدی کند باید مجازات شود.

وی افزود: موضع‌گیری در مقابل مشکلاتی که به مردم وارد می‌شود یکی از مهمترین وظایف است که بر عهده نمایندگان مجلس است.

ارسال نظرات