وزیر صنعت از نمایش فیلم قاچاق میوه در دولت خبر داد و با اعلام اینکه خط تولید ساخت پژو‌های جدید در یکی از شهرستانها خواهد بود، گفت: ان شاء الله امروز شورای پول و اعتبار در زمینه کاهش نرخ سود بانکی تصمیم خوبی می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۳۸۴۵۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت  و بخش خصوصی درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت: دیدگاه دولت و بخش خصوصی این است که با توجه به کاهش تورم باید هم نرخ سود سپرده‌ها و هم نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد.

وی گفت: البته بر اساس دیدگاه اقتصاددانان کشور، کاهش نرخ سود نباید دستوری باشد بلکه به‌صورت طبیعی و با سیاست‌های تدریجی مثل کاهش نرخ تسهیلات بین بانکی صورت پذیرد.

نعمت‌زاده افزود: ان شاء الله امروز شورای پول و اعتبار در این زمینه تصمیم خوبی می‌گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه اختیارات در حوزه بازرگانی، خرید، فروش، صادرات و واردات میوه از سال 91 از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شده و به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، گفت: بنابراین برخورد با قاچاق میوه به‌عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

محمدرضا نعمت‌زاده افزود: بر مبنای عملکرد آمار گمرک، به‌جز میوه‌های گرمسیری به‌صورت رسمی چیزی وارد کشور نشده است و آنچه در بازار وجود دارد غیررسمی است.

وی گفت: اطلاع داریم که از غرب و جنوب شرق کشور میوه قاچاق در قالب کوله‌بری وارد کشور می‌شود، بنابراین مأموران مرزبانی باید در این زمینه جدی باشند و جلوی آنها را بگیرند.

وزیر صنعت با تأکید بر اینکه میوه قاچاق به‌صورت رسمی وارد کشور نمی‌شود، افزود: این پدیده بسیار زننده است.

نعمت‌زاده از تهیه فیلمی در این زمینه خبر داد و گفت: قرار است این فیلم را در هیئت دولت نیز نمایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سرنوشت کارت‌های خرید اعتباری نیز توضیح داد.

محمدرضا نعمت‌زاده گفت: این کارت‌ها بر اساس مصوبه باید اجرایی شود منتها یک مقدار بانک مرکزی احتیاط می‌کند.

وی با بیان اینکه دو نوع کارت خرید اعتباری پیش‌بینی شد، افزود: بانک مرکزی سعی می‌کند کارت اعتباری ملی گسترده توزیع شود.

نعمت‌زاده گفت: کارت دوم که برای تحریک تقاضای خرید در نظر گرفته شده بود بعد از بررسی‌ها معلوم شد برای اینکه به عموم مردم داده شود منابع مالی کافی موجود نیست بنابراین فاز اول آن از کارمندان دولت شروع شده است و ما در حال دریافت فهرست آنها هستیم.

وی افزود: البته ظاهراً هنوز این کارت فعال نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انعقاد قرارداد جدید شرکت پژو با ایران خودرو در جریان سفر رئیس جمهور به فرانسه گفت: خط تولید اصلی این طرح در یکی از شهرستان‌ها خواهد بود.

نعمت‌زاده در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود قرار است این خط تولید در سواحل مکران اجرایی شود، افزود: این خط تولید در مکران نخواهد بود زیرا این منطقه زیربناهای لازم را ندارد.

وی گفت: چند نقطه بررسی شده و قرار است از امکانات موجود ایران خودرو هم استفاده شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه ایران خودرو در برخی شهرستانها دارای تأسیسات فنی است، افزود: این شرکت در حال بررسی است تا یکی دو تا از این تأسیسات به‌عنوان آورنده ایران خودرو در این شراکت لحاظ شود.

وی گفت: تا یک ماه آینده مکان اصلی تولید شرکت پژو قطعی خواهد شد.

ارسال نظرات