خبرهای داغ:
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وقتی دیدگا‌ه‌های فمینیستی را از نظر ذهنی بپذیریم و زنان را از خانواده دور کنیم، نفوذ دشمنان محقق شده است، گفت: تبلیغ نگاه ابزاری به زنان نتیجه نفوذ دشمن در حوزه زن و خانواده است.
کد خبر: ۸۶۳۸۳۹۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

نشست تخصصی زن، خانواده و راهبردهای نفوذ نظام سلطه با حضور مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان و محمد اسحاقی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دانشگاه حضرت زینب (س) در حال برگزاری است.

در این مراسم محمد اسحاقی با اشاره به راههای نفوذ فردی و جریانی در حوزه زنان و خانواده و نقش سلبی و ایجابی زنان در پروژه نفوذ گفت: راهکارها و استراتژی‌های دشمنان تاکنون نتوانسته است نظام اسلامی را از اهداف خود بازدارد و اهداف سلطه از جمله اضمحلال و اسقاط نظام و براندازی آن را تأمین کند.

وی ادامه داد: دشمن و نظام سلطه بغض و کینه خود را نسبت به نظام اسلامی به زبان ‌آوردند اما نه تنها آنها نتوانستند نظام اسلامی را متوقف و تسلیم کنند بلکه بیش از گذشته و هر بار گسترده‌تر از قبل تلاش کردند تا مأموریت‌های خود را به پیش ببرند.

وی افزود: خوشبختانه نظام اسلامی از یک استحکام داخلی محکمی برخوردار است که با انواع روش‌ها و تاکتیک‌ها تاکنون نظام سلطه نتوانسته است در آن خللی وارد کند. هر چند برخی لبه‌های خاکستری را در این جریان می‌توانیم شاهد باشیم و در این مسیر تلفات و ناکامی‌هایی نیز داشتیم اما در مجموع این رویش‌ها و ریزش‌ها فرآیند حرکت ما رو به جلو است.

اسحاقی با اشاره به پیشرفت‌های علم و فناوری در کشور خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علم و فناوری عرصه‌ای است که بسیاری از مسئولان و نخبگان با آن آشنا نیستند و آشنایی با پیشرفت‌های کشور یک امر ضروری است چرا که در بحث نفوذ دشمنان سعی دارند اراده‌ها را سست کنند و می‌خواهند ما باور خودمان را از دست بدهیم. امروز خوشبختانه ایران اسلامی حداقل در 10 فناوری پیشرفته جزو 10 کشور برتر دنیاست و معدل سنی دانشمندان ما زیر 30 سال است همچنان که در دوران جنگ معدل سنی فرماندهان 24 و 25 سال بوده است.

معاون برنامه‌ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: حفظ و تداوم ماهیت مردمی انقلاب اسلامی از نکات اساسی و ذاتی انقلاب اسلامی است و اگر مردمی بودن از ماهیت انقلاب اسلامی گرفته شود سرآغاز سقوط نظام اسلامی آغاز می‌شود. مردمی بودن جزو ذات انقلاب اسلامی است و حضور و ظهور واقعی و در صحنه بودن واقعی مردم بسیار مهم است. تاکنون در هر جایی که ما به مشکل برخورده‌ایم همان جایی است که مردم در حاشیه قرار گرفته‌اند و دشمن نیز به روش‌های مختلف تلاش دارد مردم را از مسئولان دور کند و با انواع برنامه‌ها دلها، ذهن‌ها، بازوان و پاهای مردم را از همراهی با نظام سست کند.

اسحاقی خاطرنشان کرد: در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اگر مردم همواره حضور داشته باشند بسیاری از مشکلات حل می‌شود متأسفانه هم اکنون در عرصه تربیت، خانواده‌ها فرزندان خود را رها کرده‌اند و تربیت فرزندان را به مدرسه سپرده‌اند که این رهاسازی امری خطرناک است. جبهه فرهنگی، مردمی انقلاب اسلامی جبهه گسترده‌ای است که هر فردی باید مسئولیت خود را در آن بداند و در زمان و مکان حضور فعالی داشته باشند چرا که در فرآیندهایی که برای تهاجم و نفوذ فرهنگی صورت می‌گیرد سعی می‌شود گسست صورت گیرد و برای برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام می‌دهند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه و نظر و در عمل توانسته است الگویی برای سایر کشورها باشد و انقلاب اسلامی به ماهیت و ذات نظام سلطه حمله برده و نظریه آنها را زیر سؤال برده است و آنها در عمل بسیاری از سرمایه‌های خود را از دست رفته می‌بینند.

وی افزود: در جایی مانند ایران با داشتن ماهیتی مثل انقلاب شیعی و تسلیم‌ناپذیر باعث شده است که آنان در یک حالت تدافعی قرار گیرند و به همین خاطر تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند. از جنگ سخت تا جنگ نرم و انواع جنگ‌ها و تحریم‌های اقتصادی، هنری و نظامی، تمام اینها در حال رخ دادن است.

اسحاقی ادامه داد: در گذشته نیز مقام معظم رهبری به بحث نفوذ اشاره کرده بودند بنابراین بحث نفوذ موضوع جدیدی نیست و دشمنان تمام مسیرها را برای رسیدن به هدف خود پیموده‌اند. نفوذ در حقیقت وارد شدن افکار، اندیشه‌ها و اهداف است که به جای اینکه از بیرون آن را دنبال کنند از درون پیگیر آن هستند و با تغییر در محاسبات و اندازه‌گیری‌ها می‌خواهند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند چرا که از راه‌های دیگر نتوانستند به هدف خود برسند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی افراد در داخل کشور پناهندگی فرهنگی دارند، گفت: این افراد اهداف نظام سلطه را در داخل پیش می‌برند، در بروز نفوذ باید این موضوع مورد کنکاش قرار گیرد. سطح آگاهی‌ها و شناخت‌ها و سطح رویکردها، نگرش‌ها، گرایش‌ها و رفتارهاست که منتهی به تغییر رفتار می‌شود و سیاست‌های مهندسی رفتار این روزها باب شده است.

وی گفت: محور ارائه اطلاعات، اغنا و حفظ امانت است اما همین محور در مسیر باطل برمبنای اغوا و فریب دادن است. دشمنان در اطلاعات دست‌کاری، بزرگ‌نمایی و حتی کوچک‌نمایی می‌کنند و برخی موضوعات را فیلتر می‌کنند و در مسیر نفوذ از تغییر داده‌ها به سمت تغییر رفتار حرکت می‌کنند. مثلاً در بحث جمعیت شاخص‌های جمعیتی ما یک سقوط آزاد جمعیتی را نشان می‌دهد که یک مسئله ویژه است و امروزه بعد از 20 سال تمام پژوهش‌ها به آن اذعان دارند که این روند باید اصلاح شود اما همین امروز با داده‌هایی مواجه هستیم که می‌گوید شرایط این گونه نیست و در ارائه اطلاعات بزرگ‌نمایی شده است. این همان تغییر در داده‌ها به سمت تغییر رفتار است.

اسحاقی تصریح کرد: هدف نظام سلطه در جنگ نرم تهاجم فرهنگی از طریق تسلط فرهنگی و هنری، تسلط سیاسی و تسلط نظامی است. مقام معظم رهبری در 24 مورد به روش‌های مختلف نفوذ و حمله فرهنگی را مطرح کرده‌اند. باید گفت فرایند نفوذ عبارت است از نفوذ در محاسبات کشور چرا که دشمن در سطح اول از دستگاه‌ محاسباتی نفوذ پیدا می‌کند، در مرحله دوم به گزارش‌ها و نظرات کارشناسی جهت می‌دهد، در مرحله سوم تصمیم‌گیری مسئولان بر اساس اطلاعات دسته‌بندی شده را تغییر می‌دهد و در مرحله بعد وارد سیاست‌ها، قوانین و برنامه‌ها می‌شود، نفوذ از طریق معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز یکی دیگر از راه‌های نفوذ است مثلاً می‌بینیم که گفته می‌شود در کشوری مانند عربستان که حتی زنان اجازه رانندگی ندارند شاخص‌ها از ایران بهتر است چون نظام سلطه و استکبار آنها را با خط‌کش خود اندازه‌گیری می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: زمانی که دیدگاه‌های فمینیستی در انواع مختلف را از نظر ذهنی بپذیریم و زنان را از خود و خانواده دور کنیم، نفوذ صورت می‌گیرد و نتیجه نفوذ همگرایی با نظام سلطه در موضوع زن و خانواده است و می‌توان گفت تبلیغ نگاه ابزاری به زن از مصادیق نفوذ نظام سلطه است.

وی گفت: صاحبنظران حوزه زن و خانواده باید آگاه باشند، نفوذ‌های چند لایه را شناسایی کنند، از کلی‌گویی دوری کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت کانون‌های تهاجم حضور فعال داشته باشند و به ترمیم آسیب‌ها بپردازند.

ارسال نظرات