خبرهای داغ:
به مناسبت فرارسیدن بیستم بهمن ماه سالروز عملیات غرور آفرین والفجر 8 و روز حفاظت اطلاعات مراسمی به همین منظور در پادگان آموزشی شهید هاشمی نژاد شیروان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۸۳۳۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت فرارسیدن بیستم بهمن ماه سالروز عملیات غرور آفرین والفجر 8 و روز حفاظت اطلاعات مراسمی به همین منظور در پادگان آموزشی شهید هاشمی نژاد شیروان برگزار شد.

سرهنگ محمد صفری فرمانده گردان رسول الله (ص) لشگر 5 نصر خراسان  که افتخار حضور در عملیات والفجر 8 را داشت با بیان خاطراتی از این عملیات گفت: عملیات والفجر ۸، یک عملیات آبی خاکی بود که سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کردند و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را به اشغال خود در آوردند.

وی افزود: اصل عملیات بر غافلگیری عراقی‌ها استوار بود چراکه آنها تصور می‌کردند ایرانی‌ها توانایی پیاده‌سازی نیرو را در حجم وسیع در شبه جزیره فاو ندارند و نیروها برای گمراه نمودن دشمن عملیات های ایذایی هم در جبهه‌های دیگر انجام می دادند.

صفری با بیان اینکه دو اصل مهم در این عملیات غافلگیری و رعایت اصول حفاظتی در طول مدت عملیات بود اظهار داشت: برای جلوگیری از هر نوع افشای اطلاعات مباحث حفاظتی در این عملیات بسیار رعایت شد و حتی لایه های میانی فرماندهان نیز از نحوه عملیات خبردار نبودند و عملیات در سطوح بالای فرماندهی جنگ طراحی شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان اسلام در منطقه ای دست به چنین عملیات بزرگ زدند که زمین منطقه در میان آب محصور بود و تحت تاثیر جذر و مد قسمت عمده ای از زمین منطقه و نخلستان های اطراف باتلاقی و سست می شد.

سرهنگ حسینی فرمانده پادگان آموزشی شهید هاشمی نژاد نیز ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام ا.. دهه فجر به مدعوین این مراسم گفت: عملیات غرور آفرین والفجر 8 درحالی صورت گرفت که صدام مورد حمایت کامل اطلاعاتی آمریکا و غرب قرار داشت و کوچکترین تحولات منطقه بوسیله هواپیماهای جاسوسی آمریکا به صدام گزارش داده می شد.

حسینی افزود: دشمن فکر می کرد ما  توانایی و قابلیت عبور از اروند را نداریم  و پس از اینکه رزمندگان اسلام مقتدرانه  وارد فاو  شدند به تدریج دشمن نسبت به ابعاد عملیات هوشیار شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها