امیدوارم این حرکت به ثمر نشیند و ما شاهد این باشیم که هرسال 80 فیلم از 100 فیلم را نیروهای انقلابی تولید کنند که این مسئله به سرمایه گذاری جدی نیاز دارد حدد 30 تا 40 نیروی جوان انقلاب در حوزه نویسندگی و کارگردانی تربیت شدند و افتخار می کنیم با بسیج کار می کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۸۱۸۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸


 
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،دبیر جشنواره ملی "مدرسه عشق" گفت: به کار با بسیج افتخار می کنم پایگاه های بسیج هنرمندان، عوامل عمار و موسسه شهید آوینی که همه اینها به نوعی رهاشده بودند تحث پوشش بسیج حمایت خواهد شد چرا که این حرکت های انقلابی با استمرار، سینمای ما را انقلابی می کند تا مفاهیم آن را به جهان صادر کنیم.
 جمال شورجه در نشست خبری مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری "مدرسه عشق" که صبح امروز با حضور هنرمندان انقلابی و جمعی از اصحاب رسانه در حوزه هنری برگزار شد گفت:حضور هنرمندان انقلابی در این جشنواره نشان دهنده اهمیت و قابلیت این جشنواره است.
 

وی افزود: دلیل برگزاری این جشنواره‌ این است که مردم به عنوان سیلی‌خورده‌های انقلاب و هنرمندان انقلابی به حوزه هنر و ادبیات انقلاب آمده و از ارزش‌های هنر انقلابی حراست کنند کسانی که تفکر بسیجی ندارند نباید در عرصه فرهنگ و هنر حضور بیابند.

نقش پایگاه‌های بسیج در ایجاد جشنواره‌های انقلابی

 

شورجه ادامه داد: این تدبیر که این جشنواره ها از خود پایگاه های بسیج باشد برای قوام بخشی و هم افزایی دراین حوزه است چرا که خلأ حضور هنرمندان مومن و مقید و معتقد به انقلاب کاملا احساس شده است.

 

این پیشکسوت سینما با اشاره به اینکه این جشنواره ها باید استمرار داشته باشند خاطر نشان کرد: جشنواره فرآیندی است که باید به نتیجه برسد و داوری ها و افراد برگزیده به اهداف عالیه هنر انقلاب هدایت شوند.

 

وی ادامه داد: دولت های بزرگ پای مذاکره می نشینند و ایران یک طرف قضیه قرار می گیرد و فارغ از برجام نافرجام الان در مسائل سوریه ایران به عنوان پایگاه مقاومت جدی و اصلی در مقابل کشورهای بزرگ محسوب می شود ولی ما در هنر متاسفانه نتوانستیم این ظرفیت را ارائه دهیم انقلابی که باید بعد از گذشت 37 سال در حوزه هنر مخصوصا سینما به کشور های مختلف صادر می شد برعکس آن اتفاق افتاده است و نتوانستیم از سینما انقلاب را صادر کنیم.

 

وی افزد: اینها معضلاتی است که گریبان این انقلاب را گرفته زیرا از همان ابتدا برنامه ریزی و سیاست گذاری درستی نداشتیم و متاسفانه بایک نگاه دور اندیشی به فرهنگ نگاه نکردیم که بتواینم آن را را به کار گیریم.

فیلم‌های زشت و بد در جشنواره‌ای به نام انقلاب!

 

این پیشکسوت سینما تصریح کرد: درجشنواره فیلم فجر که در ایام الله دهه فجر و فجر انقلاب برگزار شد شاهد فیلم های بد و زشتی هستیم و خصوصا در بخش داوری نیاز حضور افراد مقید و معتقد به انقلاب در حوزه سینما به شدت حس می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: الان پایگاه های مختلف مانند حوزه هنری، بسیج و سپاه فعالیت می کنند که بتوانند این خلأ ها را برطرف کرده و ظرفیت مغفول مانده را به کار گیرند و اینکه مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که در این حوزه باید بر روی نیروهای جوان و مومن سرمایه گذاری شود یک برگ برنده است.

برای کن و ونیز کار‌می‌کنند اما اکراه دارند نامی از ایران بیاورند

 

شورجه یادآور شد: این ظرفیت در هنر و فرهنگ ما وجود دارد ولی اینکه استفاده نمی شود و نوعا هنرمندان در اپوزیسیون قرار گرفته و اکراه دارند که بگویند فیلم سفارشی کار نمی کنند جای تعجب است برای کن و ونیز و برلین کار می کنند ولی برای جمهوری اسلامی کار نمی کنند و این در آثار کاملا قابل مشاهده است.

 

وی تصریح کرد: این حرکت میمون و سازنده و درست بسیج مستمرا در حال انجام است؛ آثار فرهنگی هنری پایگاه های سراسری بسیج را به فال نیک می گیریم که به نتیجه برسد و سال به سال شاهد تولیدات فرهنگی مخصوصا در حوزه سینما به دست توانای عناصر مذهبی و جوان باشیم البته دو سه نمونه هم فیلم های خوب داشتیم که به همت بسیج و سپاه بوده است.

80 درصد فیلم‌ها باید توسط نیروهای انقلابی تولید شود

 

شورجه افزود: امیدوارم این حرکت به ثمر نشیند و ما شاهد این باشیم که هرسال 80 فیلم از 100 فیلم را نیروهای انقلابی تولید کنند که این مسئله به سرمایه گذاری جدی نیاز دارد حدد 30 تا 40 نیروی جوان انقلاب در حوزه نویسندگی و کارگردانی تربیت شدند و افتخار می کنیم با بسیج کار می کنیم.

 

این پیشکسوت سینما در خاتمه گفت: از پایگاه های بسیج، بسیج هنرمندان، عوامل عمار و موسسه شهید آوینی که همه اینها به نوعی رهاشده بودند تحث پوشش بسیج حمایت خواهد شد چرا که این حرکت های انقلابی با استمرار، سینمای ما را انقلابی می کند تا مفاهیم آن را به جهان صادر کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها