علی اشرف خانلری
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:
خبرگزاری بسیج: نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، اطاعت و پیروی از خط مشی ولایت و امامت، وحدت و انسجام حول رهبری و مقاومت و پایداری مردم را از عوامل تأثیر گذار بر تداوم انقلاب دانست.
کد خبر: ۸۶۳۸۱۱۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختار نظری     با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب گفت: سلاح ایمان یکی از عوامل مهم در به وجود آمدن انقلاب اسلامی است. مردم با سلاح ایمان توانستند بر دشمنان خود پیروز شوند.

وی با تشریح عوامل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ولایت و امامت یکی دیگر از عوامل مهم پیروزی مردم در انقلاب اسلامی است. ولایت و امامتی که این انقلاب را بدون اتکا به شرق و غرب آغاز کرد. امامی که با تکیه بر ذات اقدس الهی رهبری این نهضت را بر عهده گرفت و با هدایت حکیمانه خود این انقلاب را به پیروزی رساند.

نظری تصریح کرد: تحلیل گران سیاسی در دوران به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بر این عقیده بودند که اگر انقلابی می‌خواهد پیروز شود یا باید به غرب تکیه داشته باشد و یا به شرق. اما امام خمینی (ره) با تکیه بر خدا وارد صحنه شد و مردم مؤمن از اقشار مختلف به ایشان لبیک گفتند و انقلاب اسلامی را آغاز و سرانجام آن را در ۲۲ بهمن ماه به پیروزی رساندند.

وی سومین عامل پیروزی انقلاب را وحدت، انسجام و یکپارچگی عنوان کرد و گفت: مردم ما از اقشار مختلف، دست به دست هم دادند و این انقلاب را به ثمر رساندند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا با اشاره به عوامل تداوم انقلاب اذعان کرد: اگر امروز می‌خواهیم انقلاب تداوم داشته باشد؛ ایمان و اعتقاد مردم نقش اساسی دارد. همچنین اطاعت و پیروی از خط مشی ولایت و امامت، وحدت و انسجام حول رهبری و مقاومت و پایداری مردم از دیگر عوامل تأثیر گذار بر تداوم انقلاب است. ما انقلابمان را با تکیه بر این عوامل ۳۷ ساله کردیم.

 

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اظهار داشت: امام خمینی (ره) در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران فرمودند: درسایه این انقلاب ما دستاوردهای بزرگی داشتیم. یکی از این دستاوردها شکستن ابهت پوشالی ابر قدرت‌ها بود.

نظری افزود: مردم ما ابهت پوشالی ابر قدرت‌ها را شکستند و در برابر امریکا تمام قد ایستادند و مقاومت کردند. انقلاب اسلامی و مردم ثابت کردند نه تنها می‌شود با امریکا در افتاد بلکه می‌توان بر آمریکا پیروز هم شد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: نکته دوم امام (ره) در این خصوص انتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران است. ایشان فرمودند: این انقلاب وحشت و اضطراب را از مظلومان گرفت و در دل مستکبران قرار داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا افزود: امام (ره) فرمودند: این انقلاب دریچه نور امید در دل مسلمانان به وجود آورد و به مسلمانان آموخت اگر شما با تکیه بر خدا و با وحدت، انسجام،ایمان و اعتقاد و با صبر و ایستادگی وارد صحنه شوید، می‌توانید بر دشمنان خود پیروز باشید.

وی با اشاره به دشمنی استکبار با ملت سربلند ایران اذعان کرد: دشمنان ایران در این مدت ۳۷ ساله جنگ و تحریم‌های ظالمانه را بر کشور ایران روا داشتند تا ذره‌ای در اراده مردم ایران خلل ایجاد کنند اما با اراده قوی مردم روبرو شدند و شکست خوردند.

نظری تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب همین مشارکت‌های سیاسی است. قبل از انقلاب مردم ایران در سرنوشت خود هیچ نقشی نداشتند. اما امروز ما در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم قرار داریم. امروز همه کاره این نهضت و انقلاب مردم هستند. عامل ماندگاری این انقلاب نیز حضور همیشه‌ی مردم در صحنه‌های سیاسی حساس کشور است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات پیش رو کسانی را انتخاب کنیم که با تمام وجود به انقلاب و ولایت اعتقاد داشته باشند. کسانی را انتخاب کنیم که مرز بندی شفاف با فتنه سال ۸۸ داشته باشند. کسانی را انتخاب کنیم که رهبری را فصل الخطاب مسائل کشور بدانند. کسانی را انتخاب کنیم که نسبت به مشکلات مردم دردمند باشند و کسانی را انتخاب کنیم که از نظر سیاسی خط و مشی روشن داشته باشند.

نظری با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث تقویت نظام خواهد شد. حضور حداکثری معادلات و محاسبات دشمنان را علیه انقلاب اسلامی به هم خواهد ریخت.

ارسال نظرات