فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه طبق توافق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد کشور 20 هزار واحد مسکن روستایی در حال احداث است، افزود:سهم گیلان در این برنامه، هزار واحد مسکونی است.
کد خبر: ۸۶۳۷۹۱۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست با فرمانده سپاه قدس گیلان که به منظور بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای حمایتی و انقلابی در جهت رفع مشکلات نیازمندان،برگزار شد با تاکید بر اهمیت مسکن به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه مددجویی و با اشاره به رویکرد جدید این نهاد مبنی بر تقویت روحیه جهادی و انقلابی جهت سرعت بخشیدن به روند فعالیت‌ها و ارائه خدمات به نیازمندان و همچنین تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جریان تنفیذ حکم رئیس کمیته امداد کشور بر هم‌سویی و تعامل قوای سه گانه با این نهاد گفت: در مدل توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، مسکن در کنار اشتغال، معیشت، آموزش و فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با قدردانی از رئیس کمیته امداد کشور که تاکید بر اهتمام به امر مسکن با توجه به نیازهای جامعه مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار، افراد بیمار، ایتام و اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارند‌،افزود: آنچه امروز برای کمیته امداد استان در اولویت اول است استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود سایر سازمان‌ها به ویژه نهادهای حمایتی و انقلابی است زیرا معتقدیم با توجه به تعداد مکانیزم‌های تولید فقر، هیچ نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد به تنهایی قادر به پاسخگویی به تمام نیازهای محرومان نخواهد بود.

سردار عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه این نشست از خدمات گسترده کمیته امداد در تمام بخش‌ها به ویژه در حوزه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای نیازمندان و همچنین رسیدگی به امور درمانی محرومان و ... قدردانی کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از کمیته امداد دومین نهاد موثر و انقلابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که تاسیس شد و توانست با نقش آفرینی در دوران دفاع مقدس در دوران پس از جنگ هم در عرصه‌های مختلف سازندگی، سیاسی، اجتماعی و ... همواره در کنار سایر سازمان‌ها و نهادهای حمایتی و انقلابی یاری‌گر خانواده‌های نیازمند باشد .

وی با اشاره به اینکه طبق توافق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد کشور  20 هزار واحد مسکن روستایی در حال احداث است تصریح کرد: سهم گیلان در این برنامه، هزار واحد مسکونی است که امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه و تعامل گسترده ‌تر، احداث این واحدهای مسکونی برای نیازمندان در گیلان به اتمام برسد.

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری فی مابین کمیته امداد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان به امضا دوطرف رسید و طبق ماده 2 توافقنامه، مجری ساخت واحدهای مسکونی مددجویان تا پایان کار،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود و ساخت واحدهای مسکونی صرفا براساس نقشه ابلاغی کمیته امداد است که با ذکر آدرس محل اجرای هریک از پروژه ها خواهد بود.

ارسال نظرات