اقتصاد مقاومتی در فیروزکوه به ثمر نشست؛

تولید روزانه 70 کیلوگرم شیر گاوی با حمایت بسیج سازندگی

خبرگزاری بسیج: پرورش دهنده گوساله گوشتی و گاو شیری و گوشتی به عنوان یکی از الگوهای اقتصاد مقاومتی در شهرستان فیروزکوه روزانه 70 کیلو شیر برداشت می کند و با حمایت های بسیج سازندگی توانسته در این زمینه موفق عمل کند.
کد خبر: ۸۶۳۷۹۱۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ تحقق اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن مقاومت اقتصاد کشور در مقابل نفوذ اقتصادی در هر شرایطی، راهکاری است که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر اجرای آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید داشته و دارند.

 مقوله اقتصاد مقاومتی محور مهمی است که بسیج، چه در سطح کلان و چه در مناطق جزء با جدیت پیگیر آن است، در شهرستان فیروزکوه افرادی هستند که توانسته اند با کار و تلاش و حمایت بسیج سازندگی به عنوان الگوهای اقتصاد مقاومتی مطرح شوند. در همین راستا علی اکبر سراج یکی از الگوهای اقتصاد مقاومتی روزانه نزدیک به 70 کیلوگرم شیر برداشت می کند و علاوه بر آن گوساله گوشتی نیز پرورش می دهد.

   سراج در خصوص ورود به این عرصه می گوید: به دامپروری علاقه زیادی داشتم، ابتدا مشغول به پرورش دام های سبک بودم، در تیر ماه امسال توانستم وام اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی دریافت کنم. وی ادامه داد: مکان مناسبی داشتم اما سرمایه اولیه برای پرورش دام سنگین را نداشتم، اما با لطف خدا و حمایت بسیج سازندگی توانستم به نقطه ای که امروز هستم برسم یعنی روز اول هیچ گاوی نداشتم و با وامی که از بسیج سازندگی گرفتم 4 گاو خریداری کردم، در حال حاضر 4 گاو و یک گوساله دارم.

 وی گفت: حدود 27 میلیون تومان از 30 میلیون وامی را که دریافت کردم به خرید دام سنگین اختصاص دادم و 20 میلیون تومان برای ساخت انبار و یک ساختمان جدید هزینه کردم. بعد از گذشت 20 روز از خرید گاوها یکی از آنها دو قلو بار دار بود که متاسفانه هنگام زایمان هر دو آنها تلف شدند. این ضرری بود که همان ابتدا به من وارد شد اما نا امید نشدم و به کاری که علاقه داشتم ادامه دادم.

 این الگوی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در حال حاضر سه گاو شیر ده دارم که 60 تا 70 کیلو شیر دوشیده می شود، یکی دیگر از گاو ها هم حدود 4 ماه دیگر زایمان می کند.

در این دامداری در حال حاضر یک کارگر استخدام کرده ام و قصد دارم در آینده دامداری را توسعه دهم تا هم تولید بیشتری صورت گیرد و هم زمینه اشتغال چند نفر دیگر فراهم شود.

وی خواستار حمایت مسئولان برای سرمایه گذاری بیشتر و جبران بخشی از هزینه ها و ضررهای وارده شد.

 

ارسال نظرات