خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: برنامه "حماسه حضور" ویژه دانش آموزان ابتدایی در راستای تحقق یکی از راهکارهای سند تحول آموزش و پرورش و بخش مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات و نقش خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۷۸۶۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، برنامه "حماسه حضور" ویژه دانش آموزان ابتدایی در راستای تحقق یکی از راهکارهای سند تحول آموزش و پرورش و بخش مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات و نقش خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در این برنامه 20 شاخص شامل 10 " باید" و 10 " نباید" ، برای انتخاب نماینده اصلح از دیدگاه امام خمینی (ره) تهیه شده که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد؛ آنها نیز در منزل با همفکری والدین، 5 شاخص را به دلخواه انتخاب کرده و در قسمت تعرفه وارد می‌کنند.
تعرفه‌های تکمیل شده، روز چهارشنبه 28 بهمن‌ماه در مراسمی نمادین که در 38 مدرسه ابتدایی عضو کانون مدارس اسلامی برگزار می‌شود، توسط دانش‌آموزان پس از انگشت زدن، داخل صندوق‌ رای انداخته می‌شود.

این گزارش حاکی است، از آنجایی که دانش‌آموزان دوره ابتدایی تاثیر زیادی بر روی خانواده‌های خود دارند، والدین در روز هفتم اسفندماه، هنگام شرکت در انتخابات، تعرفه‌های خود را توسط دانش‌آموزان‌شان به داخل صندوق انداخته و از صحنه مذکور، عکسی یادگاری تهیه کنند تا فرزندان‌شان عکس مورد نظر را در مدرسه به اشتراک بگذارند؛ پس از آن، اولیای مدرسه به رسم یادبود به بهترین عکس، هدیه‌ای خواهند داد.

گفتنی است، برنامه ذکر شده، کاملا مدرسه محور و با هدف تمرین مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها