خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در جشن انقلاب و افتتاح آبنما و نورپردازی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اظهار داشت: اصفهان بیش از ١٠ هزار هنرمند صاحب نام و اثر دارد و این استان هنرمند پرور است.
کد خبر: ۸۶۳۷۸۴۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان،حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در جشن انقلاب و افتتاح آبنما و نورپردازی مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اظهار داشت: اصفهان بیش از ١٠ هزار هنرمند صاحب نام و اثر دارد و این استان هنرمند پرور است.

 وي ادامه داد: معتقدم امسال با همدلی و همزبانی بین مسئولان اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان افتاده است که یکی از آنها تغییرات مثبتی است که در مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان پیش آمد، در گذشته در این مجموعه ارتباط بین فرهنگ و اقتصاد فرهنگ دیده نشده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصريح كرد: رئیس جمهور محترم در دیدار با پاپ واتیکان کتاب نقاشی‌های استاد فرشچیان را به وی اهدا کرد،کشور ما مردمی فرهیخته و هنردوست دارد و راه گسترش اسلام نیز استفاده از قالب هنر است.

وي افزود: بنا به فرمایش قرآن زمانی که انسان می‌خواهد مطلبی را بیان کند باید با قول سدید و استوار وسخنی که تمام مبانی آن مستدل و محکم باشد آن را بیان کند و همچنین باید موعظه حسنه باشد که یکی از مصادیق حسن استفاده از هنر است و موعظه نیز آن چیزی است که بر وجود انسان اثر می‌گذارد که اگر این موعظه تلفیق شده با هنر باشد مانایی خواهد داشت.

حجت الاسلام ارزاني تأكيد داشت: باید هنرمندان و فرهیختگان مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان را خانه خود بدانند، آثار بسیار فاخر و ارزشمندی در شهر و استان ما تولید می‌شود اما مکانی برای ارائه آن وجود ندارد و لازم است مکانی برای عرضه(حراج) آثار هنری در اصفهان داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها