خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت:در استان اصفهان ۵۶ حوزه علمیه خواهران وجود دارد،از این تعداد ۸ حوزه تخصصی در رشته های مختلف تفسیر، علوم قرآنی، فقه و اصول، ادبیات، اخلاق و مطالعات زنان داریم.
کد خبر: ۸۶۳۷۸۳۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ظهر امروز(۲۵ بهمن)در نشست خبری با خبرنگاران گفت: حوزه های علمیه یکی از مناسب ترین بسترهای کمال جوییو آرمان خواهی برای خواهرانی است که تشنه معارف ناب قرآن و عترت هستند.

وی ادامه داد: تربیت خواهران دین شناس، متخلق به اخلاق اسلامی، توانمند در تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و پاسخگو به نیازهای علمی و اخلاقی جامعه از اهداف ایجاد حوزه علمیه خواهران است.

حجت الاسلام ابطحي تصريح كرد: تبيين و تعميق آموزه‌هاي اسلام و مكتب تشيع در عرصه‌هاي مختلف علوم و معارف اسلامي، به ويژه مسائل اختصاصي زنان و خانواده و زمينه سازي براي استنباط معارف ديني، هدايت جامعه زنان با تكيه بر تعليم، تعميق و گسترش معنويت، اخلاق و رفتار اسلامي و اهتمام به تحقق تمدن اسلامي بر اساس آموزه‌هاي قرآن كريم و مكتب اهل‌بيت به عنوان مأموریت های حوزه های علمیه خواهران است.

وی افزود: از دیگر مأموریت های حوزه های علمیه خوهران هدايت، پشتيباني و حمايت از تحكيم و اعتلاي نظام اسلامي، نظريه‌پردازي و توليد علم در عرصه مسائل زنان و خانواده مبتني بر اسلام و معارف وحياني، تربيت خواهران مستعد و كارآمد براي رفع نيازهاي ديني جامعه و نظام اسلامي به ويژه تربيت استاد براي حوزه‌هاي علميه در داخل و خارج كشور و تبليغ و ترويج، تثبيت و تعميق ارزشها و معارف اسلامي در جامعه زنان و خانواده هاي آنان در سطح ملي و فراملي است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بيان داشت: شاگردی مکتب امام صادق(ع)، آشنایی با معارف کامل دینی به عنوان امری فطری، اعطای مدرک معتبر که طلبه مورد نظر می تواند با این مدرک در هر کجا که بخواهد ادامه تحصیل داده یا تدریس کند از این جمله است.

وی ادامه داد: تاکنون پذیرش سراسری حوزه علمیه خواهران با توجه به بافت مذهبی و دینی استان اصفهان و وجود علمای بزرگ از استقبال بسیار خوبی نسبت به حوزه علمیه خواهران برخوردار بوده است.

وی گفت: در استان اصفهان ۵۶ حوزه علمیه خواهران وجود دارد،از این تعداد ۸ حوزه تخصصی در رشته های مختلف تفسیر، علوم قرآنی، فقه و اصول، ادبیات، اخلاق و مطالعات زنان داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بیان داشت: اکنون بیش از 8 هزار خواهر شاغل به تحصیل داریم که حدود یک هزار نفر در سطح سه (کارشناسی ارشد) مشغول به تحصیل هستند و 5 هزار نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها