هشدار مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی به قاچاق میوه در گفتگو با «بسیج»:
محمد بسکابادی گفت: قاچاق محصولات غذایی بسیار آسیب زننده به جسم و روان افراد یک جامعه است و این در حالی است که قاچاق محصولات غذایی اعم از میوه خارجی را می توان را به عنوان جنگ بیولوژیک در شرایط کنونی دانست.
کد خبر: ۸۶۳۷۸۲۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

محمد بسکابادی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به  قاچاق بی رویه محصولات غذایی و کشاورزی اظهار داشت: باید از واردات بی رویه و بدون ضابطه محصولات غذایی، کشاورزی که از طریق را های مواصلاتی قاچاق برون مرزی به کشور وارد می شود بلاخص کشورهایی که دشمنی خود بر ما را ثابت کرده اند، جلوگیری نمود.

وی با بیان اینکه در گذشته کشورهای معاند بیماری های مختلف را از طریق قاچاق مواد غذایی وار کرده اند افزود: بسیاری از آفات و بیماری های موجود در بخش کشاورزی و دامی توسط کشورهای معاند نظام از طرق مختلف صورت گرفته است میوه هایی که در میادین میوه با برند خارجی از کشورهای بیگانه وارد می گردد سبب آسیب ها و خسارات بیشماری به جامعه خواهد شد.

بسکابادی با انتقاد از قاچاق محصولات غذایی تاکید کرد: قاچاق محصولات غذایی بسیار آسیب زننده به جسم و روان افراد یک جامعه است و این در حالی است که قاچاق محصولات غذایی اعم از میوه خارجی را می توان  را به عنوان جنگ زیست محیطی در شرایط کنونی دانست.

مسئول بسیج کشاورزی گفت: دولت مبادی و مرزهای کشور را تحت کنترل جدی قرار دهد تا محصولات غذایی از قرنطینه های لازم عبور داده شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ها باید در جهت آگاه سازی مسوولان و مردم تلاش ویژه داشته باشند تا بتوانند بر آگاهی افزوده و از گسترش بی شائبه بیماری ها ممانعت نمایند.

ارسال نظرات