عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه وبویراحمد گفت: وضعیت کنونی وحدت اصولگرایان کهگیلویه‌وبویراحمد مطلوب است.
کد خبر: ۸۶۳۷۶۷۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
نشست خبری مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد  با حضور علی‌محمد دانشی عضو مجمع اصولگرایان و دبیر حزب مؤتلفه کهگیلویه و بویراحمد و کیان دهبراب‌پور دیگر عضو این مجمع و با حضور اصحاب رسانه این استان به میزبانی دفترکهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

تشکیل شورای اصولگرایان کهیگلویه و بویراحمد در یک ساز و کار مناسب، وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد، انتخاب کاندیداهای مورد توافق اصولگرایان در دو حوزه انتخابیه این استان، لزوم ارائه راهکاری برای سنجش نمایندگان توسط هیئت رئیسه مجلس، تبیین وظیفه اصلی نمایندگان مجلس برای مردم و نگاه فراقومیتی نمایندگان به مردم از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

علی‌محمد دانشی عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از طرح نظام بلوک غرب و شرق قدیم که در دوران گذشته مطرح بود در دنیای امروز با محوریت دو اصل جمهوریت و اسلامیت به عنوان پدیده‌ای به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد اظهار داشت: این نظام بر اساس این دو محوریت به عنوان یک استراتژی مهم این فرآیند را دنبال می‌کند.

وی افزود: احزاب و تشکل‌های سیاسی که یکی از ارکان دموکراسی در کنار مطبوعات محسوب می‌شوند، بر اساس مرام‌نامه و اساسنامه‌ای که دارند به روند فعالیت خود در حوزه‌های مختلف ادامه می‌دهند که یکی از مهم‌ترین این حوزه‌ها انتخابات است.

دانشی تصریح کرد: اصولگرایان کشور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای حضور در صحنه و مشارکت مردم به طور قطع برنامه‌هایی دارند که در زمان‌های مختلف در معرض افکار عمومی قرار داده و به قضاوت مردم واگذار کنند.

وی بیان کرد: با توجه به سابقه ممتد برخی از احزاب و تشکل‌های اصولگرا و با توجه به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در چنین برهه‌هایی تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کردند، این دوره از انتخابات نیز به علت پس از برجام بودن از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است که بر این اساس اصولگرایان کشور نیز ساز و کاری را طراحی کردند.

دبیر حزب مؤتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محوریت این ساز و کار روحانیت است گفت: اصولگرایان کشور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس جامعه روحانیت مبارز تهران و آیت‌الله مصباح یزدی را به عنوان محور اصلی فعالیت خود قرار دادند.

دانشی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات همه تشکل‌ها و احزاب اصولگرا چه تشکل‌های هویت‌دار و با نام و نشان و چه شخصیت‌های حقیقی و تأثیرگذار شورایی را تشکیل دادند که بحث انتخابات را در سطح کشور مدیریت کند.

وی با بیان اینکه به تابعیت از سیاست کلی اصولگرایان کشور در کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اساس سیاست‌های تدوین شده و در راستای اهداف اصولگرایان شورایی متشکل از تعدادی عضو پیش‌بینی شده است تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان‌های مختلف این استان اصولگرایان جلساتی برگزار کرده و با افراد مهم و شاخصی که توانایی حضور در صحنه به عنوان کاندید را دارند مذاکراتی انجام دادند.

عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود افراد توانمند فراوان در جبهه اصولگرایی استان بیان کرد: اصولگرایان بویراحمد و دنا در یک ساز و کار مناسب به این نتیجه رسیدند که در انتخابات پیش‌رو در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از "ستار هدایت‌خواه" نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی حمایت کنند.

دانشی عنوان کرد: انتخاب "ستار هدایت‌خواه" به عنوان گزینه نهایی کاندیداتوری در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، در سطح کشور نیز مورد موافقت اصولگرایان قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز اعضای تشکل‌ها و شخصیت‌های اصولگرا در مورد کاندیدای موردنظر خود به توافق رسیدند.

دبیر حزب مؤتلفه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه انتخابیه کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام نیز به علت حضور هم‌زمان چند نفر از اصولگرایان در صحنه انتخابات، مراحل رایزنی برای انتخاب یک کاندیدای واحد در حال انجام است که امیدواریم در روزهای آینده به نتیجه مطلوبی برسیم.

دانشی با بیان اینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی باید برای انتخابات تدابیر لازم را اتخاذ کنند تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های هر تشکل تربیت نیروهای لازم برای اداره دولت یا نهادهای حکومتی است که در جریان اصولگرا افراد زیادی وجود دارند که توانایی لازم برای نمایندگی مجلس را داشته باشند بنابراین باید فرصت بروز این ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در یک ساز و کار مناسب همه اصولگرایان با انتخاب "ستار هدایت‌خواه" به عنوان گزینه نهایی موافقت کردند، گفت: در ابتدا با توجه به تمایل هدایت‌خواه به حضور در عرصه‌های فرهنگی کشور و استان و با توجه به اینکه وی معتقد بود در جریان اصولگرایی افراد واجد شرایط دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند توانمندهای خود را به جامعه عرضه کنند، از پذیرفتن این مهم اجتناب کرد.

عضو مجمع اصولگرایان استان افزود: در ادامه با توجه به شرایط حساس انتخابات پیش‌رو، اصولگرایانی نیز که که برای نمایندگی مجلس کاندیدا شده بودند به این نتیجه رسیدند که باید در این شرایط ویژه یک تصمیم جامع گرفته شود بنابراین مجددا از هدایت‌خواه تقاضا کردند که در صحنه انتخابات حضور یابد و هدایت‌خواه علی‌رغم میل باطنی خود این دعوت را پذیرفت.

وضعیت کنونی وحدت اصولگرایان کهگیلویه‌وبویراحمد مطلوب است

دانشی تأکید کرد: این موضوع در روی آوردن بسیاری از شخصیت‌های برجسته استان به هدایت‌خواه بسیار تأثیرگذار بود، بنابراین آرای وی نه تنها ریزش نداشته بلکه وی در حال حاضر قوی‌ترین ستاد انتخابات را در استان دارد و وضعیت کنونی وحدت اصولگرایان استان بسیار مطلوب است.

وی در خصوص وظایف نمایندگان مجلس نیز گفت: باتوجه به بروز برخی اتفاقات در کشور، بعضی انتظاراتی که مردم از برخی پست‌ها و عناوین دارند شاید به این علت باشد که ما نتوانسته‌ایم وظیفه این پست‌ها و عناوین را به خوبی برای مردم تبیین کنیم.

دبیر حزب مؤتلفه کهیگلویه و بویراحمد قانونگذاری و نظارت را دو وظیفه اصلی نمایندگان مجلس دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم میزان موفقیت یک نماینده مجلس را بسنجیم باید این دو معیار را بررسی کنیم.

دانشی تصریح کرد: باید راهکاری اندیشیده شود که در پایان هر دوره مجلس شورای اسلامی مردم بدانند هر نماینده به چه میزان در تدوین طرح‌ها نقش ایفا کرده است و عدم وجود چنین راهکاری در حال حاضر یکی از خلأهای مهم مجلس است.

وی بیان کرد: اگر نماینده‌ای در صحن علنی مجلس که سایر نمایندگان فعال طرح‌هایی را ارائه می‌دهند در موافقت یا مخالفت با این طرح‌ها نقشی نداشته باشد و یا به عبارتی برای انجام اولین وظیفه خود حضور نداشته باشد و در بحث نظارت نیز به خوبی عمل نکند یعنی در جاهایی که مدیریت‌های ضعیف بیت‌المال را به صورت نادرست هزینه می‌کنند و یا مدیرانی قدرت برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف نظام را نداشته باشند به خوبی نظارت نکند، چنین نمایندگانی باید مشخص شوند.

عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای ارئه عملکرد نمایندگان به مردم باید کارنامه‌ای را در پایان هر دوره مجلس منتشر کنند تا نقش نماینده به خوبی برای مردم مشخص شود تا نمایندگانی که در ادوار گذشته مجلس تأثیرگذار نبوده‌ و ضعیف عمل کرده‌اند مشخص شوند و معیاری برای ورود آنها به دوره‌های بعد باشد.

دانشی گفت: اگر با چنین نگاهی به "ستار هدایت‌خواه" توجه کنیم، خواهیم دید که وی در چند طرح فرهنگی که در دوره نمایندگی‌اش در مجلس تصویب شد پیشنهاددهنده طرح‌ها بود که از جمله می‌توان طرح ازدواج آسان و برخی طرح‌های فرهنگی دیگر را نام برد بنابراین با بررسی عملکرد هدایت‌خواه در ادوار هفتم و هشتم مجلس شواری اسلامی می‌توان به نقش مهم و تأثیرگذار وی در این ادوار پی برد.

وی افزود: هدایت‌خواه در بعد قانونگذاری نیز به اقرار نمایندگان مجلس از گرایش‌های مختلف بسیار موفق عمل کرد.

دبیر حزب مؤتلفه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نماینده باید نگاه عالمانه، فراقومیتی، فراگروهی و فراجناحی به نقاط مختلف استان خود داشته باشد اما در عین حال به حوزه انتخابیه خود نیز با اولویت توجه کند.

دانشی با بیان اینکه نمایندگان یک استان باید نگاه همه جانبه به نقاط مختلف آن استان داشته باشند تصریح کرد: باید ظرفیت‌های توسعه هر گوشه‌ای از استان مشخص و همه نمایندگان استان برای دستیابی به این هدف همکاری کنند و با وجود تمام اختلاف‌نظرها، نمایندگان باید دی پی توسعه استان باشند.

وی بیان کرد: برای قضاوت در مورد نمایندگان باید معیارهای مشخصی وجود داشته باشد که گاهی انتظارات مردم جایگزین این معیارها و شاخص‌ها می‌شود.

عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد گفت: احزاب و رسانه‌ها باید وظیفه نمایندگان مجلس را برای مردم تبیین کنند تا مردم از نماینده انتظار داشته باشند در قانونگذاری و نظارت قوی عمل کنند و علاوه براین، قدرت رایزنی و چانه‌زنی برای توسعه حوزه انتخابیه خود را داشته باشند.

کیان دهراب‌پور  نیز در نشست خبری مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دفتر خبرگزاری تسنیم استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما به عنوان یک ایرانی مسلمان باید در راستای حفظ نظام از هیچ اقدام مؤثری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و غیره دریغ نکنیم که بسیاری از این حوزه‌ها از مسائل سیاسی نشأت می‌گیرند.

وی افزود: جریان اصولگرایی جریانی است که نه برای کسب قدرت به منظور حفظ جریان سیاسی خود بلکه برای دستیابی به موفقیت‌های سیاسی برای حفظ نظام و در رأس آن دفاع از ولایت فقیه فعالیت می‌کند.

دهراب‌پور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام مسئولیت سنگینی دارد که این مسئولیت سنگین به عهده مقام معظم رهبری است بنابراین کسانی که دل در گرو این نظام دارند باید به ولایت فقیه پایبند باشند.

وی بیان کرد: جریان اصولگرایی به علت ناب بودن و فکر و عصاره پاک وجودی خود، نه تنها هرگز در مسیر ولایت منحرف نشده است، بلکه در بسیاری از مواقع خود را فدای ولایت کرده است.

عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وظیفه ما در جریان اصولگرایی دینی و شرعی است و باید این جریان را فراتر از مسائل سیاسی دانست.

دهراب‌پور با بیان اینکه پویایی سیاسی هر کشوری ناشی از وجود احزاب در آن کشور است افزود: جریان اصولگرا نافی هیچ جریان سیاسی دیگری که اصول نظام را قبول داشته باشد نیست و جریان اصلاح‌طلب را نیز با شرط قدم گذاشتن این جریان در مسیر ولایت و اصول نظام قبول دارد.

وی بیان کرد: جریان اصولگرایی فراتر از قدرت سیاسی گروهی فکر می‌کند و در راستای حفظ نظام قدم برمی‌دارد، بنابراین این جریان موظف است در سطح کشور و استان‌ها چارچوب و ساختار استواری داشته باشد.

عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در انتخابات پیش‌رو جریان اصولگرایی این استان برای نخستین بار است که یکپارچه و بدون یک ندای مخالف قدم برمی‌دارد و بویژه در حوزه بویراحمد و دنا این جریان از بسیاری از مسائل گذشت تا انتخاب یک کاندیدای واحد رسید.

دهراب‌پور با بیان اینکه برخی افراد شورای نگهبان را در جریان اصولگرایی ادغام کرده و این دو را با هم مساوی می‌دانند گفت: این موضوع به هیچ عنوان درست نیست و شورای نگهبان فراتر از همه جریانات سیاسی در راستای اهداف خود قدم برمی‌دارد.

وی به نماینده کنونی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا در مجلش اشاره داشت و بیان کرد: مشی سیاسی اولیه "غلام‌محمد زارعی" اصولگرایی بود اما به مرور زمان دچار پراکندگی ایده سیاسی شد.

دهراب‌پور بیان کرد: تفاوت "ستار هدایت‌خواه" گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد و دنا با "غلام‌محمد زارعی" در این است که هدایت‌خواه یک چهره ملی است که در عرصه فرهنگی کشور صاحبنظر است و حتی بسیاری از شخصیت‌های برجسته کشور از وی برای حضور در انتخابات دعوت کرده بودند.

وی تصریح کرد: هدایت‌خواه در دو دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی عملکرد خوبی برای استان به همراه داشت و از هیچ تلاشی برای توسعه استان دریغ نکرد.

عضو مجمع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تشتت آرایی که در حال حاضر در بین جریان اصلاحات استان وجود دارد آرای گزینه انتخابی اصلاح‌طلبان شکسته شده و این به نفع جریان اصولگرایی استان است.

ارسال نظرات