نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: ‌دل‌خوش ‌کردن به آمریکا دل‌خوش کردن به «پلنگ تیزدندان» است.
کد خبر: ۸۶۳۷۶۳۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در نشست ماهانه ائمه جمعه استان، شرایط امروز کشور و جامعه را شرایطی بسیار حساس و سرنوشت ساز خواند وگفت: شرایط امروز جامعه ما از آن جهت بسیار حساس است که دشمنان بیرونی ما بیش از گذشته و با تمام وجود کمر بسته‌اند که به این انقلاب و نظام اسلامی آسیب بزنند اما نَه با اخم و عصبانیت بلکه با لبخند و در لباس دوست ظاهر شدن که همین مسئله کار را بسسار دشوار و شناخت دوست و دشمن را سخت کرده است.

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام با یادوری سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، بر لزوم هوشیاری و مراقبت نسبت به حیله و نیرنگی که دشمنان در پشت لبخند‌های خود پنهان کرده‌اند، تاکید کرد و افزود: به یقیین دشمنان در مقام آسیب رساندن به این انقلاب هستند و در پشت لبخندهای آن‌ها، خنجرهای زهرآگینی است که می‌خواهند به جان و فلب این انقلاب وارد کنند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که دل خوش کردن به دشمنی همچون آمریکا دل خوش کردن به «پلنگ تیزدندان» است تصریح کرد: قطعاً هیچ انسان عاقلی به پلنگ تیزدندانی که برای تکه‌تکه کردن او خیزبرداشته است اعتماد نمی‌کند و انقلاب اسلامی هم امروز با چنین دشمنی مواجه است بنابراین توجه و هوشیاری کامل نسبت به نقشه‌ها و اهداف جبهه‌ی وسیع دشمنان از ضرورت‌های امروز است.

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام تاکید کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران آمریکایی‌ها هستند و هر آن چه آسیب و توطئه‌افکنی علیه این نظام و انقلاب صورت می‌گیرد از شیطنت‌های آمریکایی‌ها و سازمان‌های سیا، موساد، صهیونیست‌ها و اتاق فکر آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از مشکلات و گرفتاری‌های امروز جامعه را غفلت و بی‌توجهی برخی خواص و افراد تأثیرگذار درون کشور دانست و گفت: متأسفانه برخی از خواص و افراد تأثیرگذار در جامعه در خواب غفلت هستند و دشمنی دشمنان را نمی‌بینند و عده‌ای هم واقعاً تغییر نگرش و موضع داده‌اند تا حَدّی که در موضع‌گیری‌های‌شان می‌گویند ما برای نجات کشور از مشکلات چاره‌ای جز این که برویم و سرمیز مذاکره بنشینیم و از راه دیپلماسی مسائل را حل کنیم، نداریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: آن چه که انقلاب ما را با خطر جدی مواجه کرده و از آفت‌های امروز جامعه ما محسوب می‌شود «چرخش و دگرگون شدن مواضع و دیدگاه» خواص، مسئولان و افراد تأثیرگذار و باسابقه انقلاب است.

حجت الاسلام ‌والمسلمین نکونام افزود: متأسفانه چرخش موضع برخی از این خواص چرخشی 180 درجه‌ای است به گونه‌ای که وقتی مواضع امروز آن‌ها را با مواضع سِفت و سخت و انقلابی آن‌ها در گذشته مقایسه می‌کنی اصلاً با یکدیگر سازگار نیست و شگاف عمیق در آن مشاهده می‌شود و این برای انقلاب خطر جدی است.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از راه‌های استحاله انقلاب را نیز همین تغییر موضع خواص جامعه دانست و تاکیدکرد: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های امروز در داخل این است که خواص و افراد تأثیرگذار با تغییر موضع خودشان، آرام آرام در بدنه مردم و جامعه نفوذ پیدا ‌کنند و افراد را درپی خود به راه اندازند و به همین وسیله آرام آرام زمینه استحاله نظام را فراهم کنند.

امام جمعه شهرکرد افزود: متأسفانه خواص هم مانند دشمن که با لبخند خنجر می‌زند این‌ها هم در داخل با لبخند مواضع غیرانقلابی و سازش‌کارانه خودشان را به خورد جامعه می‌دهند در حالی که پشت این لبخندها فریب‌کاری و به خطاکشاندن جامعه به عینه مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام تاکید کرد: یکی از رسالت‌ها و دغدغه‌های مهم ائمه جمعه به عنوان متولیان مسائل فرهنگی و فرماندهان قرارگاه فرهنگی باید این باشد که مردم را از این فریب‌کاری‌ها و در دام ظواهر، لبخندها و حرف‌های بسیار قشنگ اما توخالی برخی از این خواص افتادن، نجات بدهد و اجازه ندهد خدایی نخواسته مردم گرفتار این فریب‌کاری‌ها بشوند و از حقایق و واقعیت‌های درون انقلاب غافل و دورشوند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به برخی از این حرف‌های به ظاهر زیبا؛ اما فریبنده اشاره و خاطرنشان‌کرد: برخی از این‌ها در صحبت‌هایشان می‌گویند که اگر کسی مذاکرات و برداشته‌شدن تحریم‌ها را نپذیرد، دیوانه است.

امام جمعه شهرکرد ضمن بیان این نکته که برداشته شدن تحریم‌ها اقدام بسیار خوبی است و هیچ کس نمی‌خواهد اصل این کار را زیر سوال ببرد، بزرگ جلوه‌دادن برداشته شدن تحریم‌ها و نادیده‌گرفتن و غفلت از بیان واقعیت‌های بَرجام به جامعه را دغدغه امروز دلسوزان نظام دانست و تصریح کرد: متأسفانه در آستانه انتخابات برجام را فوق‌العاده بزرگ جلوه می‌دهند به گونه‌ای که به جامعه القاء می‌کنند تنها عامل نجات جامعه از تمام بحران‌ها، اجرایی شدن برجام است در حالی که باید این سوال را پرسید که آیا با اجرایی شدن برجام تحریم‌ها برداشته شد؟ در قبال برداشته شدن این تحریم‌ها چه هزینه‌های سنگینی پرداخته شد؟ که متأسفانه از این بیان این مسائل در جامعه غفلت می‌شود.

حجت الاسلام‌ والمسلمین نکونام در ادامه به دو انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خودشان با صراحت بر حمایت و تقویت جریان‌های انقلابی و رأی دادن به جریان‌ها و افراد انقلابی در انتخابات پیش رو تاکید فرمودند، امّا متأسفانه در همین مسئله هم باز برخی‌ از آقایان انقلابی‌گری را جوری دیگری معنا کردند به گونه‌ای که این انقلابی‌گری به همه اشخاص و جناح‌ها توسعه داده شد و همه جریان‌ها و فعالین داخل کشور انقلابی قلمداد شدند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که در شرایط حساس امروز کشور نباید سخنان مقام معظم رهبری تحریف شود تصریح کردند: البته که همه ملّت، انقلابی و متحد با یکدیگر هستند؛ اما منظور رهبر معظم انقلاب از جریان انقلابی درون نظام قطعا همین نیروهای حزب اللهی و افراد فعالی که ‌تفکر صحیح و خالص انقلابی و حزب‌اللهی دارند و به اصول، راه امام و حقایقی که انقلاب بر اساس آن شکل گرفته است، پایبند هستند، بوده است که در این خصوص نباید فرمایشات رهبری تحریف شود.

ارسال نظرات