رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی استان گفت: در حوزه حجاب و عفاف و تامین امنیت اخلاقی و اجتماعی با همکاری و مشارکت مردم در دو مولفه امنیت اخلاقی و نظارت بر اصناف استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۷۶۱۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پیام کاویانی در گفت‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در مجموعه پلیس امنیت عمومی رتبه سوم کشوری و در بین استان‌های هم گروه رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت اخلاقی و اجتماعی با چند پدیده به طور ویژه برخورد می‎شود و ما این هشدار را با خانواده‌ها میدهیم که مراقب فرزندانشان باشند و رفتارشان را در جامعه طبق هنجارهای اسلامی و عرف جامعه باشد.

کاویانی به پدیده‎های امنیت اخلاقی و اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: ما پدیده کشف حجاب را در استان نداریم و در استان با پدیده مزاحمت اتومبیل‌ها و آلودگی صوتی و بدپوششی آقایان و بدحجابی خانم‌ها در استان وجود دارد که این موارد نیز در استان کم است.

وی افزود: ما روند کار مشخص است اول تذکر لسانی، دومین مرحله تذکر کتبی و در نهایت ارجاع به مراجع قضایی را داریم.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی استان  تصریح کرد: طرح امید در استان در حال اجرایی است که در این کلاس‌های به صورت 15 روزه که با حضور متخصصین دینی و روانشناسان برای افراد بدحجاب برگزار می‌شود.

کاویانی با بیان اینکه در حوزه امنیت نرم هم نیروی انتظامی ورود پیدا کرده است اظهار کرد: این کارگاه‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی برگزار می‎شود.

وی هدف از این طرح را ایجاد و حرکت افکار مردم به ترویج و فرهنگ‎سازی حجاب و عفاف در جامعه دانست و تصریح کرد: بررسی صلاحیت صنفی در استان در حال انجام است و این امر برای جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحیت و ناسالم جلوگیری می‎شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی استان اظهار کرد: با همکاری بسیج اصناف الگو سازی اصناف در حال انجام است که مورد استقبال قرار گرفته است.

کاویانی بیان کرد: جهت دهی افکار یک فرد در دوران کودکی باید شکل بگیرد و کلاس‌های را در مهدکودک‎های خاص که احساس می‌شود نیاز به این آموزش‌ها وجود دارد انجام می‎شود اما این درحالی است که وظیفه پلیس اقدامات فرهنگی نیست و مقابله با ناهنجاری های ضد قانون است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند و این فرهنگسازی را انجاتم دهند تا کمترین ناهنجاری را در دوران جوانی و نوجوانی شاهد باشیم.

ارسال نظرات