قاچاق میوه معضل اساسی بخش کشاورزی

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر قاچاق میوه اصلی ترین مشکل این بخش است که آسیب زیادی به تولیدکنندگان وارد می کند.
کد خبر: ۸۶۳۷۵۵۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی  اشاره به مشکل اساسی بخش کشاورزی گفت: درحال حاضر قاچاق میوه اصلی ترین مشکل این بخش است که آسیب زیادی به تولید کنندگان وارد می کند همان طور که در سال های گذشته مقدار قابل توجهی باغات لیمو ترش به سبب آفت جاروئک حاصل از قاچاق میوه از بین رفت.


معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید مرکبات در سال جاری بیش از 4.5 میلیون تن بوده به طوری که دو میلیون و 200 هزار تن پرتغال و 650 هزار تن نارنگی در کشور تولید شده است.

طهماسبی در ادامه یاد آور شد: ما به کلیه دستگاه های مربوط اعلام کرده ایم که در صورت مشاهده میوه های قاچاق در میادین میوه و تره بار و بازار طبق مصوبه سازمان حفظ نباتات محروم شود که در این صورت دلالان و قاچاقچیان از صحنه خارج می شوند.

وی با بیان اینکه سیب تولیدی در انبارهای باقی مانده اظهار داشت: امسال حدود سه میلیون و 400 هزار تن سیب در کشور تولید شده که اکنون مقداری از آن درانبار های باقی مانده و حال با توجه به شرایط مناسبی که برای صادرات به روسیه فراهم شده درصدد صادرات مازاد خود به روسیه و عراق هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار