خبرهای داغ:
بر اساس گروه رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در معیار آموزشی بین ده دانشگاه آزاد برتر ایران و اول در استان سمنان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۳۷۵۱۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبگزاری بسیج از شاهرود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: بنا بر اعلام سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مصوب ششمین نشست فوق‌العاده وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی که توسط خبرگان علم رتبه‌بندی، تهیه و تدوین شده‌اند، مورد رتبه‌بندی قرار گرفتند که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود توانست رتبه دهم معیار آموزشی فهرست سال 93-1392 کشور را از آن خود کند.

سید حسین بدیعی افزود: بر مبنای گزارشی که از سوی این پایگاه منتشرشده تنها 304 واحد از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایران واجد شرایط لازم جهت حضور در رتبه‌بندی ISC شدند و بدین ترتیب، این رتبه‌بندی جامع‌ترین جامعه آماری در بین رتبه‌بندی‌های صورت گرفته در دانشگاه‌های آزاد اسلامی را پوشش داده است.

وی در مورد چگونگی رتبه‌بندی بعد آموزشی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز بیان کرد: این معیار رتبه‌بندی ISC از طریق شاخص‌هایی چون اساتید پر استناد، اساتید دارای جایزه، نسبت اساتید به دانشجویان، نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌کل دانشجویان، دانشجویان دارای جایزه و برنده در المپیادهای بین‌المللی موردمحاسبه قرار می‌گیرد که واحد دانشگاهی شاهرود در این رنکینگ جزو ده دانشگاه برتر در کشور شناخته‌شده است.

بدیعی ضمن تبریک به اساتید، کارکنان و دانشجویان، اخذ این رتبه را از سوی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود مهم توصیف و اظهار کرد: در شاخص کلی که در لیست پایگاه معتبر ISC منتشرشده و شامل کلیه معیارها می‌شود نیز این دانشگاه توانسته است در بین 304 واحد دانشگاهی رتبه 21 را به خود اختصاص دهد که این نشان از موفقیت واحد شاهرود در تمامی ابعاد موردبررسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در ادامه افزود: در گزارشی که سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) منتشر کرده است در این رتبه‌بندی علاوه بر انتشار امتیازات کل و رتبه هر دانشگاه، امتیازات دانشگاه‌ها در معیارهای پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی-اقتصادی نیز بر روی وبگاه رتبه‌بندی در اختیار واحدهای مربوطه قرارگرفته که قسمتی از اطلاعات غیر پژوهشی موردنیاز رتبه‌بندی ISC توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تهیه‌شده و در اختیار گروه رتبه‌بندی قرارگرفته و اطلاعات پژوهشی موردنیاز رتبه‌بندی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور نیز توسط کارشناسان پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از پایگاه اطلاعاتی WOS تهیه‌شده است.

وی از همکاران خود خواست تا تلاش کنند این شاخص‌ها را به بالاترین حد ممکن خود برسانند و ادامه داد: هدف ما بالا بردن تمامی شاخص‌ها چه در ابعاد کمی و چه در ابعاد کیفی است و امیدواریم این مهم با تلاش همکارانم در حوزه‌های مختلف محقق گردد.

این در حالی است که بر اساس رنکینگ گروه تحقیقات جهانی سایماگو نیز که در سال گذشته منتشر شد، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بین یکصد دانشگاه و موسسه آموزش عالی برتر کشور قرار گرفت.

فهرست کامل نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های آزاد کشور بر روی وبگاه گروه رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به آدرس ur.isc.gov.ir قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها