علی قارداشی گفت: سرانه فضای ورزشی کشور، پاسخگوی 20 هزار تنیسور که 50 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند، نیست.
کد خبر: ۸۶۳۷۴۰۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶

خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور در حاشیه بهره‌برداری از خانه تنیس روی میز در ساوه افزود: تنیس روی میز در زمره ورزش‌هایی قرار دارد که با وجود استعدادهای خوب در سراسر ایران با کمبود منابع مالی و زیرساختی روبروست.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی نیازها و تامین سرانه ورزشی نیست، اظهار کرد: مشارکت خیرین در این حوزه موجب جبران کمبود فضاهای ورزشی خواهد شد.

قارداشی خاطر نشان کرد: با تلاش وزارت ورزش و جوانان و مشارکت خیرین سال 95 را سال ساخت سالن‌های ورزشی دانسته‌ایم و در سفری که به شهرهای مختلف کشور داشته‌ایم فرهنگ‌سازی خوبی در تحقق این امر صورت گرفته است.

وی در ادامه با پاسخ به این پرسش که برنامه فدراسیون تنیس روی میز در سال 95 چیست، گفت: در ابتدای سال 95 در مسابقات بین‌المللی کشور لوکزامبورگ به منظور  آماده‌سازی تیم‌های ملی آقایان و بانوان شرکت خواهیم کرد، چرا که قرار است تنیسورهای کشورمان برای کسب سهمیه المپیک در اواخر فروردین‌ماه به هنگ‌کنگ سفر کنند.

وی ادامه داد: با برگزاری این مسابقه به منظور آماده‌سازی و نیز کسب سهمیه المپیک، ورزشکاران آماده خواهند شد تا به مسابقات المپیک 2016 ریو اعزام شوند.

به گفته قارداشی، در این بین نیز چند بازی تدارکاتی و اردوی تمرینی در کشور مجارستان و در کشور خودمان با حضور ورزشکاران کره‌ای و قهرمانان چینی برگزار خواهد شد، تا در این رشته ورزشی برای کشورمان افتخار کسب شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور درخصوص برنامه‌های فدراسیون برای افزایش سهمیه المپیک، گفت: این دوره اولین دوره‌ای است که مسابقات انتخابی المپیک در کشور ما برگزار نمی‌شود و مسابقه با حضور همه کشورها در هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم اگر بتوانیم همان دو سهمیه المپیک لندن یعنی یک سهمیه آقایان و یک سهمیه بانوان را بگیریم در حقیقت نتیجه قابل قبولی گرفته‌ایم. البته در تلاش هستیم سهمیه آقایان را به دو نفر افزایش دهیم و برای این کار برنامه هم داریم.

قارداشی تصریح کرد: احتمال کسب یک سهمیه بیش از 80 درصد و کسب سهمیه دوم به دلیل وجود رقبایی از کشورهای شرق آسیا کمتر از 50 درصد است.

به گفته وی، تحقق تمامی این اهداف به روز مسابقه و شرایطی که قهرمانان ایرانی و رقبای آنها در آن روز دارند، بستگی دارد و امیدواریم آن روز، روز قهرمانان ما باشد و بتوانند سهمیه دوم را کسب کنند، هر چند این موضوع تاکنون سابقه نداشته و اگر موفق شویم چنین سهمیه‌ای را بگیریم، اولین بار در تاریخ کشورمان چنین اتفاقی خواهد افتاد.

ارسال نظرات