کمیل نقی پور در گفتگو با «بسیج»:

برجام 2 ابزار دولت برای رسیدن به اهداف خود است

نقی پور، روزنامه نگار گفت: آقای روحانی و جناح او از این طریق می‎خواهند به یک سری اهدافی دست پیدا کنند که این اهداف در جهت مصالح مملکت نیست.
کد خبر: ۸۶۳۷۳۸۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کمیل نقی پور، روزنامه نگار در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص ضرورت دولت بر اجرای برجام 2 اظهار داشت: آقای روحانی و جناح او از این طریق می‎خواهند به یک سری اهدافی دست پیدا کنند که این اهداف در جهت مصالح مملکت نیست.

نقی پور در توضیح این مطلب بیان کرد: هدف  دولت از طرح برجام 2 بیشتر نگاه به مسائل داخلی منطقه است؛ با این تحلیل که وقتی توانستیم از طریق گفتگوهای 1+5 در قالب برجام مسائل و مشکلات بین المللی خودمان را حل کنیم، از طریق گفتگوهای داخلی و دورمیز نشستن با احزاب و گروه‎های داخلی نیز می‎توانیم مشکلات را حل کنیم و به یک نتیجه‎ای برسیم.

این روزنامه نگار با بیان اینکه علی رغم نظر دولت مبنی بر اینکه برجام مثمر ثمر و نتیجه بخش و به نفع مملکت بوده، عنوان کرد: اما آنچه که در واقع اتفاق افتاده خلاف این مطلب است؛ چراکه برجام، صنعت هسته‎ای کشور را متوقف کرده و دربرخی زمینه‎ها حتی عقب رانده و باعث شده یک سری آسیب‎ها و ضررها به منفعت ملی کشور وارد شود.

نقی پور در ادامه گفت: ازین رو برخلاف تصور آقای روحانی، برجام تجربه موفقی در عرصه سیاست خارجی نبوده که بخواهد در عرصه سیاست داخلی آن را به اجرا گذاشت.

این روزنامه نگار در چرایی این مطلب گفت: آقای روحانی از طریق این گفتگوهای داخلی به دنبال همان نیتی است هاشمی رفسنجانی در زمان دول نهم آن را پیگیری می‎کرد؛ یعنی این نگاهی که آقای روحانی با عنوان برجام 2 در عرصه داخلی آن را دنبال می‎کند، همان خط سیری است هاشمی قبل از مجلس هشتم و در دوران دولت نهم پیگیری می‎کرد و به دنبال آن بوده که از طریق آن گفتگوها و مذاکراتی که قرار بود صورت بگیرد مجلس را فتح کند و مجلسی  همسو با تفکرات خود را شکل دهد.

نقی پور عنوان کرد: آقای روحانی خود را یک جریان سومی می‎داند که در عرصه سیاسی کشور ظهور و بروز پیدا کرده و خود آقای روحانی مدعی است که این جریان سوم متشکل از افراد میانه رو طیف راست و طیف چپ و از این طریق به دنبال رسیدن به آن سیاست‎هایی است که  همان سیاست‎های آقای هاشمی رفسنجانی است.

وی تاکید کرد: هدف برجام 2 روی کارآمدن یک مجلس یک دست و وکیل الدوله در مجلس آینده است و اهداف کلانی است که آقای روحانی آن را راهبری می‎کند.

نقی پور در توضیح این مطلب بیان کرد: به عنوان نمونه در عرصه خارجی حل مشکلات از طریق گفتگو با امریکا و در اصطلاح بستن با کدخدا و در بحث اقتصادی، اقتصاد باز و لیبرالیسمی، در عرصه فرهنگی یک فرهنگ باز و بی قید و بند و حتی در موضوعات مذهبی به دنبال سکولاریزه کردن مبانی دینی هستند ازین جهت که اگر دین بخواهد وارد عرصه سیاست شود برای اینها مانع ایجاد می‎کند به عنوان نمونه اگر دنبال رابطه با امریکا باشند، مبانی و مفاهیم دینی سر راه اینها مانع ایجاد می‏‎کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: قاعدتا اگر مجلس همسو با دولت باشد و نمایندگان آن به جای اینکه وکیل الملة باشند، وکیل الدوله باشند راه را برای دولت هموار قطار انقلاب را از ریل اصلی خود خارج خواهند کرد که البته مردم با بصیرت در انتخابات حضور خواهند داشت و جلوی انحرافات را خواهند گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار