معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه افرادی که مرجع تدوین لیست و یا سرلیست قرار می‌گیرند نماد تفکر و بیانگر ماهیت جناح‌ها و جریانات سیاسی هستند، طرح این پرسش‌ها را اساسی دانست که: جناح‌ها برای بازگشت به قدرت و کسب جایگاه مجدد بین مردم به کجا به چه کسانی و چه افرادی متمسک می شوند؟ ...
کد خبر: ۸۶۳۷۳۵۹
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: «غلامحسین دشتی» معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه تهیه لیست افراد مورد نظر در انتخابات توسط احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی امری متداول و دارای کارکردهای مثبت و متفاوت می‌باشد، گفت: اطلاع رسانی به مردم، همسو نمودن ذائقه‌های سیاسی و جناحی و اعتماد بخشی به مخاطبین بخشی از کارکردهای لیست‌های ائتلافی و جناحی است که در تعیین سرنوشت افراد و جریانات شرکت کننده در انتخابات تأثیرگذار است.

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد افزود: آنچه که در این زمینه اهمیت دارد منابع و مراجع تهیه لیست است که در پذیرش مخاطبان نقش اصلی را در کنار دیگر عناصر مانند اعتبار افراد معرفی شده دارد و در واقع مرجع تهیه و تدوین اسامی همان منبع هدایت بخش و اعتبار دهنده اصلی به لیست اسامی افراد است.

وی با بیان اینکه گاهی مخاطبین و مردم شاید شناختی از افراد لیست ندارند و لکن براساس وزن و اعتبار مرجع صادرکننده لیست به افراد تمایل و اعتماد کرده و به آنها رأی می‌دهند، افزود: لذا جریانات سیاسی سعی می‌کنند معتبرترین و خوشنام‌ترین افراد در مرجعیت تهیه و صدور اسامی طیف خود قرار دهند به عبارت دیگر مرجع تهیه و ارائه دهنده لیست، نماد ارزش‌ها، باورها، سوابق و هدایت جریان سیاسی و فکری و نیز بیانگر روح جمعی افراد داخل لیست است.

دشتی تأکید کرد: هر چند ممکن است برخی افراد تمایل تام یا پذیرش تمام نسبت به مرجع اسامی نداشته نباشند، اما جناح های سیاسی برای موفقیت و جلب اعتماد مردم در کشور باید به این نکته اساسی توجه کنند در حال ایجاد و پایه گذاری یک منبع و مرجع مشروعیت بخش به اندیشه‌ها و آرمان‌ها و نیز مؤید در عملکردهای خود هستند.

تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی با بیان اینکه افرادی که مرجع تدوین لیست و یا سرلیست قرار می‌گیرند نماد تفکر و بیانگر ماهیت جناح‌ها و جریانات فکری اعتقادی و سیاسی محسوب می‌شوند، طرح این پرسش‌ها را اساسی دانست که: شاخص‌هایی که در صلاحیت این مرجع‌ها و منابع می‌تواند راهنما و اعتباربخش باشد آیا این منبع مشروعیت بخش به لیست‌های خود، در اندیشه و عملکرد، دلسوز مردم، بیت المال و نماد عزت و پیشرفت و کرامت ملت بوده اند؟ آیا در رشد اخلاقی و معنوی جامعه الگوبوده و از سوابق درخشان برخوردار هستند؟ یک جناح سیاسی می‌تواند مشروعیت خود را از این افراد بگیرد و به آن نزد مردم افتخار کند؟ دشمن در یارگیری داخلی به کدام منبع فکری نزدیکتر و آن را محرم‌تر می‌یابد؟ جناح‌ها برای بازگشت به قدرت و کسب جایگاه مجدد بین مردم به کجا به چه کسانی و چه افرادی متمسک می شوند؟

دشتی تأکید کرد: بزرگترین مرجعیت بخش به اندیشه‌ها و عملکردها اولاً ارزش‌های دینی و اخلاقی و سپس عملکرد در خدمتگزاری خالصانه و صادقانه به مردم در همه صحنه‌ها و سینه سپر کردن در مقابل دشمنان این ملت است و معیار استوار و ماندگار مشروعیت بخش این هاست و مردم ما فهیم و انتخابگری خوب خواهند بود.

یزد آوا/

ارسال نظرات