فرمانده هوا و فضای سپاه با بیان اینکه در حوزه موشکی هر ساله دستاوردهای جدیدی داریم از ساخت موشک ضد ناوبر با برد 800 کیلومتر در دستور کار سپاه خبر داد
کد خبر: ۸۶۳۷۳۴۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار امیر علی حاجی زاده امروز در همایش «ایران موشکی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، در دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز بیش از 85 درصد نیازمندی های خود را در داخل تامین کردیم و به خودکفایی رسیده ایم.

وی در ادامه افزود: ما امروز بزرگترین قدرت نظامی منطقه هستیم و در بخش تامین تسلیحات نیز خودکفا شده ایم.

حاجی زاده با اشاره به اینکه انواع و اقسام توپخانه ها در داخل کشورمان ساخته می شوند یادآور شد: تانکی که امروز در اختیار عراق قرار دادیم الهام گرفته از تی 2 امریکا است.

فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران با اشاره به اینکه  10 سال پیش هیچ گونه راداری در کشور نداشتیم، تصریح کرد: فرزندان ایران شروع به تحقیقات کردند و رادار های مطلع و الفجر یک و دو کاشف یک و دو و رادار قدیر و رادارهای مختلف با بردهای مختلف ساخته شد بطوریکه به جرات می توانیم بگوییم امروز به لبه تکنولوژی رسیده ایم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: توانمندی ایران در ساخت رادار با نگاه کار و تلاش جهادی بوده است.

فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران با اشاره به این‌که در مقابل تلاش جبهه استکبار ایستاده‌ایم به همین دلیل است که تا کنون آنان نتوانسته‌اند کاری کنند، بیان داشت: آمریکا در مقابل ایران توان ندارند. آنان دل و جرات و جسارت درگیری با ایران را ندارند.

وی با اشاره به اینکه اقای روحانی امتیازات زیادی به غرب داده است، تصریح کرد: رئیس جمهور تا حدی جلو رفت که عنوان می‌کند پیام عاشورا پیام مذاکره است حتی بعد از برجام برای این که دل آنان را به دست آورد به سراغ غرب و از میان غرب ابتدا به سراغ فرانسه‌ای که پیشرفته ترین سلاح‌ها را در دوران هشت سال جنگ در اختیار عراق قرار داد، رفت.

حاجی زاده با بیان اینکه دشمنی غرب با ما پس از مذاکره نه تنها کمتر بلکه بیشتر هم شده است، افزود: این در حالی است که هر زمان که پرتاب موشکی داشتیم آنان هواپیماهای جاسوسی خود را  می‌فرستادند.

وی ادامه داد: آنان دست از دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران بر نمی‌دارند و به کمتر از نابودی این نظام نمی‌اندیشند.

وی به دستگیری تفنکداران امریکایی در اب های خلیج فارس اشاره ای کرد و افزود: زمانی که متوجه شناورهای آنان شدیم به سمت شناورهای آنان حرکت و با توجه به این‌که آنان با جواب سخت شناورهای ما مواجه شدند ناچاراً تمکین کردند و توسط نیروهای ما دستگیر و در نهایت روز بعد آزاد شدند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت:  ما نیروهای توانمند بسیاری در کشور داریم که البته سپاه به تنهایی توان بهره گیری از آنان را ندارد؛ اما تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم نیروهای نخبه را جذب کنیم.

فرمانده هوا و فضای سپاه اذعان داشت: رفتارهایی که در دولت نسبت به برخی مسائل صورت می‌پزیرد شایسته نیست به طور مثال رهبر انقلاب از ملوانان ایرانی که در خلیج فارس ملوانان آمریکایی را دستگیر کردند تقدیر می‌کنند و مدال می‌‌دهند، روز بعد مشاهده می‌کنید که رئیس جمهور تیم مذاکره کننده را جمع و به آنان مدال می‌دهد.

وی در خصوص دستاوردهای جدید سپاه بیان داشت: در حوزه موشکی معمولا که یکی دو تا دستاورد جدید در حوزه ارتقاء و بهینه سازی‌ داریم که می توان به بهینه سازی موشک عماد که در دستور کار است، اشاره داشت.

حاجی زاده  اضافه کرد: نسل جدید موشک دوربرد سجیل نیز در حال بهینه‌تر شدن است و آن نیز در سال آینده تحویل داده می‌شود و علاوه بر آن در حوزه دریایی برای اواخر سال آینده موشک ضد ناوبر با برد 800 کیلومتر را در دستور کار داریم.



ارسال نظرات
پر بیننده ها