خبرهای داغ:
شهردار بسطام گفت: بودجه سال 94 شهرداری را 5 میلیارد و 400 میلیون تومان بر مبنای 70 درصد بودجه عمرانی در نظر گرفتیم که به حمدالله معضلات سطح شهر که خواسته مردم و همکاری تیم همکار در شهرداری بود بررسی و در بودجه سال 94 پیش بینی شد.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۴۹
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی یعقوبیان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود در سالن اجتماعات هتل جهانگردی شهر بسطام با گرامیداشت دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: امیدواریم زحمات و فعالیت های شهرداری مورد قبول مردم باشد و زحمات و فعالیت های ما قبول مردم بسطام باشد.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در 22 بهمن افزود: به مردم تبریک می گویم از این حضور در 22 بهمن و در صحنه داشتند تکلیف ما را چند برابر کردند از دیدگاه انسانی نگاه کنیم، مردم در همه چیز سنگ تمام گذاشتند و ما امروز باید با خدمات خوب خود جواب گوی مردم باشیم و در مقابل مردم سر تعظیم فرود آوریم.

شهردار بسطام خاطر نشان کرد: قدردان این همه لطف و کَرَم هستیم و از خداوند متعال کمک می گیریم که شرمند نباشیم و تمام تلاش ما خدمت به مردم است.

وی با اشاره اجمالی به عملکرد شهرداری بسطام گفت: بودجه سال 94 شهرداری را 5 میلیارد و 400 میلیون تومان بر مبنای 70 درصد بودجه عمرانی در نظر گرفتیم که به حمدالله معضلات سطح شهر که خواسته مردم و همکاری تیم همکار در شهرداری بود بررسی و در بودجه سال 94 پیش بینی شد.

یعقوبیان افزود: این برنامه شامل اصلاح هندسی معابر و اصلاح و بهسازی جداول و زیر سازی و توسعه شهری را شامل می شود و اکنون 93درصد بودجه محقق شده و 100درصد 100 کار عمرانی انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به خواسته مردم طبق لایحه ای به شورا و تصویب بودجه به 6 میلیارد و چهار صد میلیون افزایش یافت بیان کرد: تلاش داریم تا پایان سال آنچه پیش بینی شده است محقق شود.

شهردار بسطام تصریح کرد: در سال 94 با توجه به بودجه ناوگان شهری که فرسوده بود و ما را آزار می داد و هزینه و وقت زیادی از ما می گرفت با خریداری تعدادی ماشین آلات عمرانی و مزایده ماشین های فرسوده بهسازی شود که 104 میلیون تومان وسایل فرسوده فروخته و قریب به 800 میلیون تومان ماشین آلات نو خریداری شد که 2 کامیون و 2 نیسان یکی حمل گوشت و پیشرو آتش نشانی و ماشیت پژو خریداری شد.

وی با اشاره به تلاش برای خریداری یک ماشین سنگین آتش نشانی برای بسطام گفت: با توجه به پوشش 38 روستا و آتش سوزی در زمین های گندم این نیاز احساس می شود که در سال 95 با همکاری سازمان دهیاری ها و شهرداری ها محقق خواهد شد.

یعقوبیان با اشاره به تحقق کارهای پیمانکاری شهرداری بسطام عنوان کرد: در موضوع آسفالت ما در روستاهای مختلف مشغول فعالیت هستیم و درآمد زایی از این پیمانکاری نصیب شهرداری می شود.

وی با اشاره به خدمات رسانی به نقاط مختلف شهر با توزیع عادلانه خدمات بیان کرد: با توجه به زیرساخت های گردشگری وظیفه ما دو چندان شده و جذب سرمایه گذار در این بخش فعال شده ایم و تا حدودی کارهایی انجام داده ایم و خوشبختانه با توجه به بسط ساختار درآمدی شهرداری کمترین آسیب در آمدی را دیده ایم با توجه به اینکه 70 درصد شهرداری های کشور ورشکسته هستند.

شهردار بسطام با اشاره به ارزش افزوده آوری شهرداری بسطام گفت: با توجه به برنامه هایی که انجام داده ایم و مشارکت دادن بخش خصوصی در ساخت و سازها توانسته ایم حقوق پرسنل و هزینه ها را پرداخت کنیم و از این بابت مشکلی نداریم.

وی با اشاره به تعامل و همکاری با ادارات و نهادهای شهر ادامه داد: ما اعتقاد داریم نباید تنش برای مردم ایجاد کرد و باید تعامل در کارها داشت چرا که هدف خدمت است و با تعامل با ادارات موانع و مشکلات را مرتفع می کنیم و باید این مشارکت بین مردم و ادارات باشد.

یعقوبیان با اشاره به تعامل شهرداری در خصوص برگزاری مراسمات در شهر گفت: ما تلاش داریم به جهت نشاط اجتماعی که یکی از وظایف شهرداری هاست در مناسبت ها و ایام الله پیش قدم باشیم و برنامه های مختلفی را انجام داده ایم از قبیل جشنواره زرد آلو و برگزاری مراسم ازدواج آسان که بازخورد خوبی بین مردم و خانواده های زوجین داشت و استقبال خوبی شد.

وی با اشاره به پیش بینی عوارض نوسازی 400 میلیون تومانی در بودجه سال 94 شهرداری بسطام اظهار کرد: دو دوره قبض به مردم ارائه شده که با توجه به مشکلات جامعه 32 میلیون بیشتر اخذ نشده است و در کل 550 میلیون تومان عوارض در زمینه های مختلف مردم به شهرداری کمک کرده اند و مابقی بودجه شهرداری از پیمانکاری و ارزش افزوده با همکاری بخش خصوصی و دارایی ها پرداخت و تحقق یافته است.

شهردار بسطام با اشاره به برگزاری همایش شهرهای نمونه گردشگری در اردیبهشت سال 95 در بسطام تصریح کرد: 14 شهر نمونه گردشگری در کشور است که دولت با شهرداران این شهرها جلساتی را برگزار کرده و هر سه ماه یکبار جلسه برگزار می شود که در جهت حل مشکلات این شهرها و معرفی پتانسیل های آنان موثر است و ما تلاش داریم لوگو خاصی برای این شهر تعریف و حتی مانند مناطق آزاد تمایزی باشد و با توچه پتانسیل بسطام باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه ما در معرفی شهر نمونه گردشگری بسطام ضعیف عمل کرده ایم بیان کرد: شما اصحاب رسانه که بهترین نگهبان ما هستید و مدیریت و حراست می کنید باید به ما برنامه بدهید و ما اگر آسیب پذیر باشیم شما باید حراست کنید و ما استقبال می کنیم که ورود کنید و راهکار ارائه دهید.

یعقوبیان با اشاره به طرح جامع گردشگری بسطام افزود: این کار ویژه ای است و نقطه نظرات فراوانی در این زمینه مطرح است چرا که ما 7 محله قدیمی داریم با گویش های خاص که به عنوان شهر نمونه باید همه پشتیبانی و شاکله و بدنه و نمای ساخت سازهای هر محله پیش بینی شود و یک شرکت طرح را در دست کار دارد و سازمان نظام مهندسی نیز همکاری دارد.

وی با اشاره به 75 هکتار بافت میراثی بسطام گفت: اکثر سَکَنه بسطام در این محدود قرار دارند و باید با دقت بیشتری قدم برداریم و ما تلاش داریم با دقت و حوصله طرح جامعه گردشگری را به پیش ببریم و کارهای اجرایی در حال انجام است و وقت زیادی می برد.

شهردار بسطام با بیان اینکه مدیریت شهرداری مدیریت درآمد و هزینه است افزود: در سال 95 سال خوبی در پیش داریم با توجه به ذخیره هزار تُن قیر در استخر و ایجاد استخر 2هزار تنی قیر کار پیمانکاری ما فعال است و ما اعتقاد داریم هزینه درست خودش درآمد است و بودجه سال 94 شهرداری را عملیاتی ما در نظر گرفتیم و ما در مرداد ماه بدهی خود را به سازمان شهرداری ها صفر کردیم تا توانستیم وام بگیریم و فعالیت های گسترده ای آغاز نماییم.

وی با اشاره به احداث اورژانس در بسطام اظهار کرد: در دهه فجر با پیگیری های فراوان کلنگ ساخت اورژانس بسطام به زمین زده شد که باید از پیگیری های فرماندار قدردانی کنیم و بودجه ای برای سال آینده پیش بینی و 850 متر مربع زمین موقوفه واگذار و یک دستگاه آمبولانس نیز به مرکز بهداشت بسطام از طرف دانشگاه علوم پزشکی تحویل شده است.

یعقوبیان با اشاره به قول معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام افزود: در سفر یکروزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری به بسطام این قول داده شد و وی در بازدید از مقبره بازدید بسطامی این مقبره را به دکه روزنامه فروشی تعبیر کرده که در شان این عاف بزرگ نیست.

وی با انتقاد از عدم وجود اداره میراث فرهنگی و گردشگری در بسطام گفت: با وجه به مجموعه های تاریخی در بخش بسطام اداره مطبوع در این شهر نیست و این معضل و مشکلی در نگهداری بناهای تاریخی است که باید مسئولین استان و شهرستان نگاه ویژه ای داشته باشند و البته شهرداری در زمینه برج و بارو و حمام تاریخی بسطام کمک هایی را کرده است که البته باید اداره میراث فرهنگی تلاش بیشتری نماید.

شهردار بسطام با بیان اینکه کار را به مردم بسپاریم در مدیریت موفق خواهیم بود افزود: ما در بخش خصوصی، مجتمع فرهنگی گردشگری دالاهو را داریم که دو سال آینده به بهره برداری می شود و مجموعه کورو بسطام که یک کیلومتر طراحی انجام می شود و بخش خصوصی انجام می شود.

وی با اشاره به منطقه تفریحی و گردشگری بسطام عنوان کرد: ما بسطام را به سمت بحث های گردشگری تفریحی سوق می دهیم و صنعت در این مجموعه تافته ای جدا بافته است و تلاش ما گردشگری و تفریحی است.

یعقوبیان با اشاره به 10 درصد خدمات شهری بسطام در بافت فرسوده است خاطر نشان کرد: 40 هزار جمعیت در بخش بسطام است و مسائل ملی و مذهبی در منطقه برگزار و بهترین مراسمات در این بخش است.

دبیر شورای تبلیغات اسلامی بسطام با اشاره به 11 شب برنامه در دهه فجر در بسطام اظهار کرد: بزرگترین نورافشانی با هزینه دئ میلیون در 22 بهمن و 12 بهمن در بسطام برگزار شد و اینها همه در جهت نشاط اجتماعی و حضور و مشارکت مردم در مراسمات بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به حضور بیش از چهار هزار نفر در راهپیمایی شهر بسطام بیان کرد: برپایی محفل انس با قرآن و برگزاری مسابقات کشوری پرتوآ از برنامه های در جهت نشاط اجتماعی است و باید همه در این جهت تلاش کنیم و همه خود را مسئول بدانند و هر اداره باید در راستای کار خود فعالیت کند و مشکلات را برطرف کرد و همه سَربار و سوء استفاده گر نباشند و نباید بر اشتباه خود اصرار کنیم و قانون را برجایش عمل کنیم نه به نفع خود عمل کنیم.

یعقوبیان با اشاره به نماد چهار علی گفت: تلاش داریم این نماد که در گوشه ای از ایوان تاریخی بسطام است را به عنوان نماد بسطام معرفی و بولتن آن تهیه و در بسطام کارت و شهر الکترونیک استفاده شده و استاد نوری نیز خشت چهار علی را کار کرده و به مجموعه تارخی بسطام اهدا کرده که متاسفانه در جای مناسبی به کار گرفته نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها