یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دولت باید متولی حقوق ملی در قرارداد پژو باشد

این اقتصاددان گفت: دولت متولی حقوق مردم در قراردادهای بین المللی باشد در شرایط خسارت زایی که از سوی پژو اعمال گردیده است؛ دولت و پژو فرانسه هر بار توپ خسارت را به دروازه اتهامات شرکای خود می اندازند آنچه مهم است حقوق ملی است که نادیده گرفته می شود.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۱۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

غلامحسین دشتی از اساتید دانشگاه و اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ابهامات قراردادهای بین المللی از جمله پژو  بسیار است؛ عدم شفافیت متن قراردادها موجب می‎شود تا  نتوانیم اظهار نظر قطعی درباره کارایی قراردادهای بین المللی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت متولی حقوق مردم در قراردادهای بین المللی باشد افزود: در شرایط خساراتی که از سوی پژو اعمال گردیده است؛ پرداخت خسارت را دولت و پژو فرانسه هر بار توپ خسارت را به دروازه اتهامات شرکای خود می اندازند آنچه مهم است حقوق ملی است که نادیده گرفته می شود.

دشتی بیان داشت: دولت باید متولی دفاع از حقوق ملی باشد و پاسخگوی روابط بین المللی که در  چارچوب روابط دیپلماتیک کشور  تنظیم شده است.

وی گفت: دولت نباید فروشنده کالاهای کشور خارجی باشد آنچه از دولت انتظار می‎رود انتقال تکنولوژی به روز در زمینه خودروسازی است تا از طریق قراردادهای بین المللی مد نظر قرار دهد و پوشش بازار ایران از خودروی پژوی فرانسه خلاف انتظارات مردم است.

ارسال نظرات