خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج:‌حجت‌الاسلام محمد داستانپور در جمع دختران فانوسي گفت: اعتیاد مدرن در افرادی باعث کاهش عفت و حیا می‌شود، باعث از بین رفتن قبح گناهانی مانند دروغ می شود چرا که گاهی انسانها شخصیت حقیقی خو را در فضای مجازی معرفی نکرده و سعی در این دارند که خود را به جای شخصیت دیگری جلوه دهند.
کد خبر: ۸۶۳۷۱۹۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد داستانپور در جمع دختران فانوسي گفت: اعتیاد مدرن در افرادی باعث کاهش عفت و حیا می‌شود، باعث از بین رفتن قبح گناهانی مانند دروغ  می شود چرا که گاهی انسانها شخصیت حقیقی خو را در فضای مجازی معرفی نکرده و سعی در این دارند که خود را به جای شخصیت دیگری جلوه دهند .

وی ادامه داد: از جمله علایم عمومی اعتیاد مدرن این است که انسانها در پی روابط واقعی نبوده و در صورت ترک این اعتیاد عوارض آن ظاهر می شود ، مثلا فرد انگیزه خود را برای  زندگی و کارکردن از دست میدهد و انگیزه های او تحلیل می رود. نیزفکر ترک اعتیاد  شخص  را مضطرب کرده و باعث ضربه های عصبی و روانی می شود .

حجت الاسلام داستانپور به نشانه های اختصاصی افراد معتاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی پرداخت و بيان داشت: میل افراطی این شخص به ارسال پیامک، همراه داشتن موبایل در همه مکانها، عدم توانایی شخص معتاد در به یادآوردن شماره های تلفن نزدیکان چرا که ذهن این افراد تخریب وکند می شود .

وی افزود: امواج و اشعه‌های منعکس شده از تلفن های همراه باعث افزایش یافتن سکته های مغزی شده است، افراد معتاد به دنیای مجازی و موبایل ، همراه با تلفن موبایل خود به خواب می روند یعنی قبل از خواب آخرین موضوع و بعد از بیدار شدن از خواب اولین وسیله‌ای است که رصد می شود.

حجت‌الاسلام داستانپور گفت: حتی اگر موبایل در مجاورت شخص نباشد احساس ترس و وحشت می کند ، زیرا بر اساس تحقیقاتی در انگلستان ثابت شد که 53 درصد از کاربران هنگاهی که شارژ باتری یا اعتبار موبایل آنها تمام می شود یا شبکه در دسترس نیست احساس ترس و استرس  می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد ازعزت نفس پایینی برخوردارند و عزت نفس آنها بستگی به میزان توجه و لایک هایی دوستان مجازی برای شخص برجای گذاشته اند ، ارتباطات این افراد با فضای حقیقی هم از طریق تلفن همراه است نه دید واقعی آنها .

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد : این افراد به مرور زمان میل به انزوا از جمع و تمایل شدید به فرد گرایی  و خلوت با موبایل دارند و در روز برحسب عادت ،دایم تلفن همراه خود را بررسی می کنند بدون اینکه به آن نیازی ضروری داشته باشند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها