خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ضمن ارزشمند خواندن مذاکرات، از زحمات تیم مذاکره کننده تقدیر کرد و گفت: بارها در پاسخ به کسانی که مذاکرات را زیر سؤال می برند گفته ام که باید برای قضاوت در این مورد قدرت طرف مقابل را نیز در نظر گرفت.
کد خبر: ۸۶۳۷۱۸۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ضمن ارزشمند خواندن مذاکرات، از زحمات تیم مذاکره کننده تقدیر کرد و گفت: بارها در پاسخ به کسانی که مذاکرات را زیر سؤال می برند گفته ام که باید برای قضاوت در این مورد قدرت طرف مقابل را نیز در نظر گرفت.

وی خاطر نشان کرد: همین که کشوری تنها چون ایران توانسته است ابرقدرت های جهان را پای میز مذاکره بنشاند، نشان از عظمت و قدرت ایران است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیات ۶۰ تا ۶۳ سوره انفال گفت: در آیه ” وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ … ” خداوند می فرمایند: و در برابر آنها آنچه توانستید از (نیروی انسانی ، سلاح های روز و هزینه نبرد ) و اسبان بسته و آماده شده ( وسایط نقلیه مناسب ) آماده سازید که بدین وسیله دشمن خدا و دشمن خود و دشمنان دیگری را که شما آنها را نمی شناسید و خداوند آنها را می شناسد ، بترسانید. و هر چیزی که در راه خدا انفاق کنید ( در روز جزا ) به طور کامل به شما داده خواهد شد و بر شما هرگز ستم نمی رود.

وی در ادامه تفسیر این آیه گفت: ملت ایران با پیشرفت در علم و تکنولوژی نظامی دشمن را از جنگ نظامی نا امید کرد، لذا بر اساس آیه "وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها وَ تَوَکَّلْ عَلَي اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّميعُ الْعَليمُ و اگر به صلح و آشتی گراییدند ، تو نیز بدان بگرای و بر خدا توکل کن که مسلّما شنوا و دانا است” زمانی که دشمن حاضر به مذاکره شد، پای میز مذاکره نشستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این مطلب که اگر امام (ره) یا رهبر معظم انقلاب بر دشمنی امریکا و اسرائیل پا فشاری دارند، ریشه قرآنی دارد، گفت: این که کسی فکر کند این ها دست از دشمنی با ما بر می دارند، یا ساده لوح است و یا قرآن را قبول ندارد چرا که در آیه "وَلَن تَرضى عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم”، "لن” نفی ابد است یعنی هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی.

وی در خصوص نتیجه برجام نیز اذعان داشت: در آیه ۶۳ سوره انفال خداوند می فرمایند: "وَ إِنْ يُريدُوا أَنْ يَخْدَعُوکَ فَإِنَّ حَسْبَکَ اللَّهُ هُوَ الَّذي أَيَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنينَ” و اگر بخواهند تو را ( در صلح و آشتی یا غیر آن ) فریب دهند ، به یقین خداوند تو را بس است اوست کسی که تو را به نصرت ( غیبی ) خود و به وسیله مؤمنان تقویت نمود.

وی اظهار داشت: کشور ما پس از حمله عراق به ایران به سازمان ملل شکایت کرد اما تا زمانی که ایران به بصره نزدیک شد و قدرت ایران آن ها را تهدید کرد، هیچ اقدامی انجام ندادند.

در این دیدار عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: در صحنه بین الملل حق گرفتنی است و کسی حق کسی را به او نخواهد داد، لذا باید اول قوی شد تا بتوان حرفی برای گفتن داشت.

وی اظهار داشت: زمانی سران کشورهای ۵+۱ حاضر به مذاکره شدند که به واسطه پیشرفت های علمی در بعد نظامی و هسته ای از جنگ نظامی نا امید شدند.

عراقچی تصریح کرد: مقاومت مردم در برابر تحریم ها نیز عامل دیگری برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای بود.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: در طول زمان مذاکرات راهنمایی های اندیشمندانه مقام معظم رهبری بسیار کارگشا بود و باعث قوت قلب تیم مذاکره بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب هر جا که لازم بود با اقتدار ایستادگی می کردند و هر کجا لازم بود پشت ما بودند و حمایت می کردند و همین امر بسیاری از جاها راه را برای ما باز می کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها