عضو کمیته دفاعی مجلس بیان کرد: اگر دولت و تیم مذاکره کننده در محاسبات و تحلیل‎های خود با واقع بینی به مسئله نگاه می‎کردند تا این حد ذوق زده نمی‎شدند که بخواهند در این محاسبات غلط خود بمانند و نتوانند پاسخگو باشند.
کد خبر: ۸۶۳۷۱۷۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیرمعاون وزیر امور خارجه مبنی بر عدم توقع شکوفایی اقتصاد از برجام اظهار داشت: آقای عراقچی دائما در کمیسیون امنیت ملی بیان می‎کردند که ما در برجام، امتیازات بسیار زیادی گرفتیم و هرچه ما می‎گفتیم که چنین چیزی درست نیست، آن را رد و اعلام می‏‎کردند که بعد از برجام خواهیم دید که چه تحولی در اقتصاد ایجاد خواهد شد.

کوثری در ادامه افزود: اظهارات آقای عراقچی قبل از برجام 180 درجه خلاف اظهارات او بعد از برجام است.

عضو کمیته دفاعی مجلس با بیان اینکه شعارهای دولت درحد شعار باقی مانده و هیچ گونه اقدامات عملیاتی از جانب دولت مشاهده نکرده‎ایم گفت: دولت حقیقت در بحث اقتصاد و معیشت مردم سردرگم است و دقیقا نمی‎داند که چکار می‎خواهد بکند.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: از این رو آقای روحانی نه تنها به آن اهدافی که در شعارهای انتخاباتی خود مشخص کرده بود، به هیچ وجه دسترسی پیدا نکرد، بلکه از جهت معیشت و اقتصاد عقب افتاده و به قول‎هایی که قبل از برجام داده بود، عمل نکرده و اکنون خلاف آن را مطرح می‎کند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

کوثری یادآور شد: مردم هوشیار و هوشمند هستند و  به صحبت‎های چندماه قبل و حال تیم مذاکره کننده و دولت توجه دارند و در انتخابات آن را مدنظر قرار خواهند داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در چرایی این مطلب خاطرنشان کرد: این نوع اظهارات از جانب تیم مذاکره کننده و دولت به علت عدم محاسبات دقیق است زمانی که محاسبه دقیقی نداشته باشند، گفته های گذشته و حالشان با هم متفاوت است؛ اگر دولت و تیم مذاکره کننده در محاسبات و تحلیل‎های خود با واقع بینی به مسئله نگاه می‎کردند تا این حد ذوق زده نمی‎شدند که بخواهند در این محاسبات غلط خود بمانند و نتوانند پاسخگو باشند.
ارسال نظرات