اختتامیه نخستین کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان با همت سازمان بسیج دانشجویی سپاه سلمان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بر گزارشد
کد خبر: ۸۶۳۷۱۶۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :اختتامیه کنگره شهدای دانشجوی سیستان و بلوچستان با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مسئولان در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه دریانوردی شهرستان چابهار برگزار شد،مسئول سازمان  بسیج دانشجویی استان و دبیر کنگره دانشجوی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارزش وجایگاه شهداء از شهداء به عنوان افراد شایسته ومقرب درگاه الهی نام برد وگفت: از پدر و مادر شهدا خواست تا برای تمامی شهدای گمنام پدری و مادری کنند.

علیرضا کیخا افزود: خوشحالیم که در مسیر شهدا گام برمی‌داریم و این توفیق را بدست آوردیم که امروز یکی از پویاترین ستادهای کنگره شهدای دانشجو در سراسر کشور متعلق به استان سیستان و بلوچستان باشد.

وی با اشاره به این مطلب که امروز نفس ما گره خورده به نفس خانواده‌های شهدایی که روزی نفس آنها گره خورده بود به نفس فرزندانی که امروز به بهانه یاد و خاطره آنها دور هم جمع شده‌ایم بیان کرد:در جمع ما سه نسل شهید حضور دارد، اول شهدایی هستند که در دفاع مقدس جان فشانی کردند، دوم شهدای حوادث تروریستی که قربانی جهل و سطحی نگری شدند و سوم شهدای مدافع حرم که به ما فهماندند راه رسیدن به آسمان هنوز باز است و شهادت نردبان آسمان است.

دبیر اولین کنگره شهداء دانشجوی استان سیستان وبلوچستان عنوان کرد: اگر قرار باشد در دانشگاه، تنها یک کار فرهنگی انجام شود، آن کار، یادواره شهدا است تا نسل امروز بدانند که نسلی بودند که برای امروز ما و آینده ما از جان خود گذشتند.

در ادامه سردار علی مسجدیان، همرزم شهید خرازی و فرمانده سابق سپاه ولی امر گفت: اگر به حرکت قدرت‌های استکباری جهان نگاه کنیم می‌بینیم که مانند دو لبه یک قیچی به دنبال ریشه کن کردن اسلام هستند اما امروز حرکت امام و شهدا این دو لبه را از هم جدا کرده است.

وی بیان کرد: ما برای این حرکت، بهایی نظیر خون شهدا را داده ایم و امروز اگر چپ و راست مخالف ما هستند، فقط به دلیل همدلی و رهبری مقام معظم رهبری است.

همرزم شهید خرازی اظهار داشت: شک نکنید که تمامی بحران‌های منطقه با هدف نابودی انقلاب اسلامی است اما ملت ما بیدار شده و نه تنها این بیداری را حفظ می‌کند بلکه آن را به تمام جهانیان منتقل می‌کند نه با اسلحه و زور بلکه با اخلاق محمدی(ص).

سردار مسجدیان خاطر نشان کرد: امروز افتخار جوانان ما این است که در عالم همچون خورشید می درخشند و همه قدرت‌های جهانی جمع شدند که در عراق و سوریه و به طبع آن جمهوری اسلامی ایران را ضربه بزنند لذا بار سنگینی بر دوش ماست و ما باید زمینه ساز ظهور امام مهدی باشیم.

ارسال نظرات