عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مشکل دولت و تیم مذاکره کننده این است که به تذکر مقام معظم رهبری که فرموده بودند مشکلات اقتصادی ما در لوزان و ژنو و وین حل نمی‎شود، مشکلات ما با اقتصاد مقاومتی حل می‎شود توجه نکردند؛ خیالاتی که از برجام در ذهنشان بود و تصوراتی که از آن داشتند نقش برآب شده و اکنون نیز که به این مطلب رسیدند و آن را دریافت کردند اظهارات متناقضی از سوی آنها مطرح می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۷۱۲۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر سیدعباس عراقچی مبنی بر اینکه نباید از برجام توقع شکوفایی اقتصاد داشته باشیم تصریح کرد: این نوع اظهار نظرها مغایر با اظهارات و ادعاهایی است که قبل از توافق و مذاکرات مطرح می‎شد.

نقوی‌حسینی در ادامه این مطلب افزود: قبل ازاجرای برجام، زمانی که منتقدین به توافق و مذاکرات انتقاد می‎کردند؛ با یک تهاجم گسترده‎ای از این نوع اظهارنظرها روبرو می‎شدند که دولت می‎خواهد با برجام یک شکوفایی اقتصادی ایجاد کند و منتقدین نمی‎گذارند این اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بعد اجرای برجام شاهد هیچ تحول اقتصادی نبودیم؛ رکود اقتصادی عمیق‎تر و بحران بیکاری بیشتر شده گفت: دولت در قبال این مشکلات اقتصادی باید پاسخگو باشد و به جای پاسخگویی توجیه می‎کند که ما نباید منتظر شکوفایی اقتصادی از  برجام باشیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس در ادامه عنوان کرد: در این صورت؛ هدف از این توافق و دادن این امتیازات بزرگ چه بوده؟ اگر قرار باشد که بعد برجام تحریم‎ها لغو نشود و اقتصاد نیز شکوفا نگردد، پس ما چه دستاوردی از برجام داشتیم؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در چرایی این اظهارات خاطرنشان کرد: مشکل دولت و تیم مذاکره کننده این است که به تذکر مقام معظم رهبری که فرموده بودند مشکلات اقتصادی ما در لوزان و ژنو و وین حل نمی‎شود بلکه با اقتصاد مقاومتی حل می‎شود توجه نکردند؛ خیالاتی که از برجام در ذهنشان بود و تصوراتی که از آن داشتند نقش برآب شده و اکنون نیز که دیر به این مطلب رسیدند و آن را دریافت کردند این نوع اظهار نظرها از جانب آنها مطرح می‎شود.
ارسال نظرات