کد خبر: ۸۶۳۷۰۳۸
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
موسم انتخابات و بهانه‌ی رقابت‌های سیاسی، بسیاری را بر آن می‌دارد تا فضای رقابت سالم را مشوش کرده و آشفته جلوه دهند.
در این بین متأسفانه کسانی هستند که برای پیشبرد اهداف انتخاباتی و فرا انتخاباتی خود، زنجیره‌ای از رفتارها و سخنان غیرمنصفانه نسبت به سازوکارهای قانونی انتخابات گرفته تا «جابه‌جایی خطوط اصلی و روشن انقلاب ۱۳۹۴/۱۱/۱۴» را در دستور کار سیاست‌های تبلیغاتی خود بهره می‌برند. این نوع کنش و واکنش‌ها که بیشتر جنبه‌ی قبیله‌گرایی انتخاباتی و حزبی داشته و سابقه‌ی بدی از خود در تاریخ انتخابات‌های کشور باقی گذاشته است، نیازمند دقت و هوشیاری بیشتر است؛  چراکه «بعضی از قیافه‌گرفتن‌ها و رفتارها دشمن را امیدوار میکند. ۱۳۹۲/۳/۲۲»

 اما با وجود چنین رفتارهایی، مردم چگونه می‌توانند در این روزهای حساس و پُرهیاهو آرامش خود را حفظ کنند و با آرامش رفتار کنند؟ «وقتی شما خطّ انقلابی امام را زنده نگه میدارید و نمیگذارید مندرس بشود ... خدای متعال آرامش را به دلها خواهد داد. ۱۳۹۴/۱۰/۱۹»

به‌عنوان مثال برخی که «از ابتدای انقلاب «تفکر انقلابی را قبول نداشتند و برخی هم با اینکه در داخل نظام بودند اما اعتقادی به مبارزه با استکبار نداشتند» سعی در جابه‌جایی خطوط اصلی و روشن انقلاب اسلامی دارند. بنابراین برای حفظ خط انقلابی امام «باید در مقابل این جریان ایستاد ۱۳۹۴/۱۱/۱۴».

انتخابات یکی از نقاطی است که می‌تواند ضامن حفظ و تقویت مسیر درست جمهوری اسلامی ایران باشد. کسانی که دغدغه حفظ انقلاب بر اساس مکتب و محکمات امام را دارند از دو طریق می‌توانند اثرگذاری داشته باشند:

اول: شرکت در انتخابات و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم؛ چراکه «همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب میشود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند ۱۳۹۴/۱۰/۱۹»

دوم: درست انتخاب کردن است. «آراء و سلایق ممکن است مختلف باشد ... امّا همه سعی کنند درست انتخاب کنند. ۱۳۹۴/۱۰/۱۹» انتخاب ما برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، می‌تواند حافظ و تقویت‌کننده مسیر درست و تکمیل کننده هندسه انقلاب باشد. زیرا «براساس سخنان امام، موضوع «مردم»، «استقلال کشور»، «تدین و پایبندی به مبانی اسلامی»، «مبارزه با استکبار و زورگویی»، «مسأله‌ی فلسطین»، «موضوع معیشت مردم»، «توجه به مستضعفین و رفع فقر»، خطوط اصلی انقلاب هستند که از ترکیب آنها «هندسه‌ی انقلاب» به‌دست می‌آید. ۱۳۹۴/۱۱/۱۴» بنابراین «گرایش‌ها و جهت‌گیری‌های انقلابی، واقعی و کاملاً روشن و واضح و مبتنی بر بیانات امام است. ۱۳۹۴/۱۱/۱۴» کاربست این شاخص‌ها و سنجش افراد بر اساس این هندسه، می‌تواند خطر نفوذ موریانه‌ها را کاهش داده و جهت‌گیری‌های انحرافی و خیالی را بی‌اثر می‌کند.

حال اگر وظیفه خود را بر اساس آرمان‌ها، باورها و هندسه انقلاب و با توجه به واقعیت‌های موجود، درست انجام دهیم و خط انقلابی امام را زنده نگهداریم، با این کار، آرامش و سکینه الهی تحقق می‌یابد و «دغدغه‌ها از بین خواهد رفت، نگرانی‌ها از بین خواهد رفت، ناامیدی از بین خواهد رفت. ۱۳۹۴/۱۰/۱۹»

ارسال نظرات