خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به نقش رسانه بینایی و دیداری و فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد گفت: این رسانه به عنوان تأثیرگذارترین ابزارهای انتقال تعالیم و آموزه‌ها به دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۹۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سالار قاسمی در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصتی برای شناسایی توانمندی‌ها و نقاط قوت دانش‌آموزان و استفاده از آنان است.

وی افزود: مشکلات و نقاط ضعف بسیاری در بخش آموزشی و تعلیم و تربیت وجود دارد که برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد می‌تواند در حل چنین مشکلات نقش بسزایی ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه فضای با نشاط و شور و هیجان در بین دانش‌آموزان می‌تواند در فراگیری تعلیمات تأثیرگذار باشد، ادامه داد: نشاط علمی و ایجاد فضای شاد یکی از مهمترین نیازهای بخش آموزشی بوده و وجود فضای ثابت و روزمره در مدارس نیز یکی از دغدغه‌های نظام آموزشی است که نیاز به بازنگری دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی تعلیم و تربیت، انتقال آموزه‌ها نقاط ضعف مشاهده می‌شود، بیان کرد: بسیاری از تعلیم‌ها در نظام آموزشی، براساس منطق ریاضی صورت گرفته و در حوزه‌های تحلیلی و پژوهشی رویکردهای مناسبی انجام نشده است.

وی عنوان کرد: فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین ابزارهای آموزشی و محرک انتقال تعالیم و آموزه‌ها به دانش‌آموزان است چراکه فراگیری از روش رسانه بینایی تأثیر بسیار بر فراگیری آموزش‌ها دارد.

این مسئول گفت: تقویت حافظه دیداری و بینایی یکی از مقوله‌های مهم در نظام تعلیم و تربیت است که برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد نقش مؤثری در تحقق این مهم برعهده دارد.

قاسمی با بیان اینکه تماشای فیلم،باید زمینه‌ای برای ساخت و ایجاد آن باشد، خاطر نشان کرد: همزمان با سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به استان قزوین در تاریخ سوم اسفندماه سال جاری، مراسم تقدیر و تشکر از دانش‌‌آموزان فعال در حوزه پرسش مهر صورت می‌‌گیرد.

گفتنی است، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک استان قزوین صبح امروز میزبان افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی، تربیتی رشد بود.

یادآور می‌شود، همچنین در این مراسم مسئولان استانی و شهری از جمله نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، مدیران و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین حضور داشتند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها