فرمانده سپاه بیجار از اعطای 841 میلیون تومان تسهیلات در قالب ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی توسط سپاه این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۰۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سید حسین محمودی در سخنانی اظهار داشت:یکی از مهم ترین دستاوردهای سپاه علاوه بر حفظ امنیت و آرامش گام نهادن در عرصه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: هدف از ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی حمایت و توسعه تولید محلی و اشتغالزایی و تشویق مردم در تولید محصولات خانگی و خودکفایی خانوارهای روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به مناطق حاشیه ای شهرها است.

فرمانده سپاه بیجار با تاکید بر اینکه سپاه بیجار در سال 94 موفق به اعطای 841 میلیون تومان تسهیلات در قالب ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی شده است،گفت: با پرداخت این تسهیلات در سال 94 تا کنون برای 49 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

محمودی به مهمترین طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود:در طول سال جاری تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرورش دام سبک و سنگین،زنبور عسل ،شتر مرغ و پرورش قارچ پرداخت شده است.

محمودی به اعزام گروه های جهادی در راستای طرح محرومیت زادیی در سال 94 اشاره کرد و افزود: تعداد یک هزار و 552 نفر در قالب اردوهای جهادی در زمینه های عمرانی،بهداشتی،فرهنگی،آموزشی به مدت یک روزه،سه روزه،هفت روزه،10 و 12 روزه به مناطق روستایی بیجار اعزام شدند.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح های محرومیت زدایی علاوه بر آورده دانشجویان جهادی در این گروهها،50 میلیون تومان اعتبار جهت طرح های محرومیت زدایی در مناطق روستایی هزینه شده است.

فرمانده سپاه بیجار از اعزام 15 اکیپ پزشکی جهت ویزیت رایگان روستائیان به مناطق روستایی بیجار خبر داد.

محمودی تصریح کرد:احداث خانه 4 باب خانه بهداشت با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان،کمک به احداث مسجد در 7 روستای بیجار با اعتبار35 میلیون تومان،کمک به احداث سرویس بهداشتی مساجد در 9 روستای بیجار با اعتبار 60 میلیون تومان،کمک به احداث غسالخانه در روستاهای توپ آغاج،سیدحسین،چغور قشلاق،گچه گنبد و جعفرآباد خوشمقام با اعتبار 40 میلیون تومان از مهمترین طرح های محرومیت زدایی توسط سپاه بیجار در سال 94 است.

وی در پایان یه پروژه های در دست اقدام بسیج سازندگی سپاه بیجار اشاره کرد و بیان داشت:احداث یک باب خانه عالم ،دو باب مسجد و احداث جاده مزار شهدا در یکی از روستاهای بیجار با اعتباری بالغ بر 130 میلیون تومان از مهمترین طرح های در دست اقدام توسط بسیج سازندگی بیجار است.

ارسال نظرات