خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان همدان مطرح کرد

واگذاری ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات کوچک به متقاضیان

مسئول بسیج سازندگی استان همدان بابیان اینکه ۷۱ هزار نفر در راستای اشتغال‌زایی آموزش شغلی دیدند، گفت: در خصوص تسهیلات بانکی از طریق بانک مهر اقتصاد ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات کوچک به متقاضیان واگذار شده است.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۶۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام صادقی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه جهاد سازندگی سه نوع فعالیت دارد که شامل اردوهای جهادی، خدمت‌رسانی و فعالیت‌های عمرانی است، اظهار داشت: جهاد سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی نیز واردشده و هدف مردمی کردن اقتصاد و توجه به ظرفیت‌های بالقوه موجود است.

وی با اشاره به توزیع 3 هزار بروشور در راستای اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی عنوان کرد: هماهنگی با ادارات در حوزه تولید و توجه به چرخه فروش و بازاریابی در تولید و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر فعالیت‌های جهاد سازندگی است.

صادقی از شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی در راستای تولیدات دامی و کشاورزی خبر داد و گفت: تفاهمنامه‌هایی با جهاد کشاورزی، دامپزشکی و فنی و حرفه‌ای بسته‌شده است.

وی بابیان اینکه ۷۱ هزار نفر در راستای اشتغال‌زایی آموزش شغلی دیدند، افزود: در خصوص تسهیلات بانکی از طریق بانک مهر اقتصاد ۴۱ میلیارد تومان تسهیلات کوچک به متقاضیان واگذارشده است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان بیان کرد: انعقاد قرارداد با شرکت‌های پشتیبان برای تأمین نهاده‌های دامی و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات از دیگر اقدامات جهاد سازندگی استان است.

وی بابیان این موضوع که جهاد سازندگی در عرصه صنایع تبدیلی و مشاغل خرد و صنایع کوچک فعالیت می‌کند، اظهار داشت: پرورش آبزیان، احداث حوضچه پرورش ماهی و تولید عسل و تولید ورمی کمپوست و بافندگی و ریسندگی و غیره جزو فعالیت‌های جهاد سازندگی است.

صادقی اعتبار امسال جهاد سازندگی استان همدان را ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: این اعتبار در عرصه صنایع تبدیلی و صنایع کوچک و مشاغل خانگی هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه 2 هزار ۵۸۶ نفر در راستای اشتغال‌زایی و صنایع تبدیلی آموزش دیدند، گفت: ۹۲ درصد از تسهیلات در بخش صنایع کوچک و بیش از ۷۰ درصد در بخش صنایع تبدیلی جذب‌شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان بیان داشت: ۵۹۷ مرد و ۱۸۶ زن از تسهیلات جهاد سازندگی استان همدان برای اشتغال‌زایی برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید ماکیان در استان همدان زیاد است اما کشتارگاه به میزان کافی وجود ندارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در این جلسه گفت: ۱۲ تیم از استان همدان در شانزدهمین مسابقات ملی مهارت کشور شرکت کردند که این تعداد تیم از بین دو هزار و ۲۰۰ نفر انتخاب‌شده بودند.

علیرضا مهرابی بیان کرد: هشت نفر از استان همدان در این مسابقات موفق به کسب مدال شدند که سه مدال طلا نیز در بخش نرم‌افزار و آجرچینی به دست آمد، رتبه امسال استان همدان در مسابقات در بخش تیمی از رتبه ۱۰ سال گذشته به رتبه پنج رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات