برتری پرسپولیس برابر فولاد، شکست سپاهان مقابل سایپا و تساوی تیم‌های تراکتورسازی و استقلال خوزستان؛ مهمترین اتفاقات روز نخست هفته بیستم مسابقات لیگ برتر بود.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۵۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرگزاري بسیج، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر از روز گذشته با برگزاری چهار دیدار آغاز شد که در حساس‌ترین بازی تیم پرسپولیس موفق شد در ورزشگاه آزادی حریف خود فولاد خوزستان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تک گل پرسپولیس را در این بازی مهدی طارمی در دقیقه 13 به ثمر رساند. این بازی را پرسپولیس با حمایت نزدیک به 60 هزار تماشاگر، هجومی آغاز کرد. شاگردان برانکو در همان دقایق ابتدایی می‌توانستند روی حرکت علی علیپور که در حالت تک به تک با دروازه‌بان فولاد بود، گل اول را به ثمر برسانند که توپ مهاجم پرسپولیس به اوت رفت. با این حال مهدی طارمی اجازه نداد که انتظار پرسپولیسی‌ها برای به ثمر رسیدن گل طول بکشد. این بازیکن روی پاس محمد انصاری و با یک ضربه سر در دقیقه ۱۳ توانست دروازه فولاد را باز کند. سه دقیقه بعد پرسپولیس در آستانه به ثمر رسیدن گل دوم بود که ضربه فرشاد احمدزاده به تیرک دروازه فولاد خورد. حملات پرسپولیس در ادامه مسابقه بیشتر از تیم حریف بود و شاگردان برانکو می‌توانستند فاصله گلهای خود را بیشتر کنند ولی موفق نشدند به این هدف برسند تا نیمه اول با همان یک گل تمام شود.
در نیمه دوم پرسپولیس باز هم کار را هجومی آغاز کرد و همانند نیمه نخست، علی علیپور اولین صحنه خطرناک را رقم زد. ضربه فنی علیپور در دقیقه ۴۶ با فاصله کم از کنار دروازه فولاد بیرون رفت. این بازیکن در دقیقه ۵۰ هم روی کار ترکیبی بازیکنان پرسپولیس صاحب فرصت شد که شوت وی راه به جایی نبرد. در دقایق ۶۰ تا ۷۰ فولادی‌ها تا حدودی نبض بازی را در دست گرفتند و روی حملات بازیکنانی چون اسماعیل شریفات دروازه سرخپوشان را تهدید کردند. با این حال شاگردان برانکو هم چند موقعیت خوب گلزنی را در همین دقایق از دست دادند. پرسپولیس در دقایق پایانی بازی خوبی ارائه کرد و در دقیقه ۹۰ از روی ضربه کاشته رضاییان در آستانه رسیدن به گل بود که با واکنش خوب دروازه‌بان فولاد این اتفاق رخ نداد. تا بازی با همان یک گل طارمی به نفع پرسپولیس به پایان برسد. سرخپوشان با این پیروزی ۳۴ امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به ذوب آهن در رده سوم جدول قرار گرفتند. فولاد هم با ۲۰ امتیاز در رده سیزدهم جدول باقی ماند.
سپاهان بازهم باخت
در دیگر دیدارهای دیروز، دو تیم سپاهان و سایپا در اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این دیدار با برتری دو بر یک سایپایی‌ها به پایان رسید. در این بازی برای سایپا میلاد میداوودی در دقیقه 59 و علی زینالی در دقیقه 77 گلزنی کردند، همچنین تک گل سپاهان را پریرا در دقیقه 2+90 به ثمر رساند. در این دیدار محمدرضا خلعتبری یک ضربه پنالتی را برای تیمش از دست داد. ناکامی‌های سپاهان با استیماچ تمامی ندارد، این تیم پس از کسب چند نتیجه ضعیف در هفته‌های گذشته، این بار در خانه مقابل سایپا شکست خورد تا هواداران نه تنها به مدیران باشگاه، بلکه به مربیان و بازیکنان نیز معترض شوند. در مشهد هم مصاف تیم‌های پدیده و صبای قم با تساوی بدون گل به پایان رسید. در خوزستان نیز روز گذشته تیم‌های استقلال این شهر و تراکتورسازی تبریز به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. هر دو گل این دیدار از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. در این بازی ابتدا علی اصغر عاشوری در دقیقه 16 استقلال خوزستان را پیش انداخت ولی محمد ایران پوریان در دقیقه 85 بازی را به تساوی کشاند. برنامه دیدارهای باقی‌مانده هفته بیستم لیگ برتر به این شرح است:
شنبه 24/11/1394
* راه‌آهن ......................................... سیاه‌جامگان مشهد(ساعت 15) 
* گسترش فولاد تبریز ....................... ملوان بندرانزلی (ساعت 15)
* ذوب آهن............................. استقلال اهواز(ساعت 15) 
یکشنبه 25/11/1394
* نفت تهران ..................................... استقلال تهران(ساعت 17:10)
ارسال نظرات