در گفتگوی «بسیج» با آلیا مطرح شد

هویت زدایی از جشنواره فجر/ عصبانیت عده ای از هنرمندان انقلابی

کد خبر: ۸۶۳۶۷۵۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم فجر در دهه فجر، تجلی و تبلور آرمان ها و ارزش های انقلاب در قالب هنر اعم از فیلم، موسیقی و تئاتر است.

وی افزود: متاسفانه عده ای در ابتدای سال جاری با اهداف و اغراض خاص در وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی تصمیم به حذف عنوان فجر از این جشنواره گرفته که با مخالفت هنرمندان انقلابی مواجه شدند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این مسائل نشان می دهد که عده ای با انقلاب اسلامی زاویه داشته و دچار وادادگی غربی شده اند لذا درصدد هویت زدایی از جشنواره فیلم فجر هستند.

آلیا با بیان اهمیت استکبار ستیزی در دوران فعلی خاطر نشان کرد: انتظار می رود که از ابتدای کلید خوردن جشنواره فجر موضوع فیلم ها، در تحقق تقاضای مردم انقلابی جهت دهی شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر که استکبار جهانی به تروریست پروری رو آورده و داعش را به کشور های عراق و سوریه گسیل کرده و قاطبه ملت ایران فرزندان خود را به عنوان مدافعین حرم می فرستند، متاسفانه بعضی مسئولان فرهنگی از این عملکرد عصبانی اند و وقتی هنرمندان انقلابی و ارزشی مانند حاتمی کیا کار ارزشی می کنند عصبانیت برخی مسئولان تا اندازه ای است که افرادی مثل او در این روند حضور نداشته و این نشان می دهد که دست اندر کاران جشنواره فیلم فجر دیپلمات بوده و انقلابی نیستند.

وی با بیان تمایلات غربی دولت یازدهم در بخش فرهنگی گفت: مسئولان دولت در استفاده از ادبیات انقلابی خویشتن داری کرده و منفعل اند لذا نتیجه ای جز فاصله گرفتن از مردم حاصل نمی شود.

آلیا اظهار داشت: امنیت فعلی کشور حاصل انقلاب مردم است و در سایه این امنیت افرادی مدیر شدند و الان خلاف مطالبات عمومی مردم حرکت می کنند که جای تاسف است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه مردم هنر واقعی را می شناسند ادامه داد: ملت ایران مدال قلبی را به هنرمندان انقلابی مانند حاتمی کیا و سایر اهالی هنر تقدیم می کند که در ساخت فیلم های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تلاش می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه یادآور شد: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد باید در خلوت خود وجدان خود را قاضی کرده و در سبک و روش خود تجدید نظر کنند.

ارسال نظرات