مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج درگز:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج درگز هدف از آموختن فقه بازار را کسب روزی حلال دانست.
کد خبر: ۸۶۳۶۶۵۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به همت بسیج اصناف ناحیه درگز، پنجمین مرحله کلاس های آموزشی احکام و فقه بازار، ویژه کسبه متقاضی پروانه کسب، در اتاق اصناف شهرستان درگز برگزار شد.

حجت الاسلام داوود عبدالهی در خصوص برگزاری این کلاس ها در قالب، احکام فقه بازار گفت: این سیره بازاریان قدیم بوده که ابتدا کسبه در درس احکام معاملات در حوزه ها شرکت می کردند و احکام مربوطه را فرا می گرفتند و سپس وارد بازار می شدند.

وی همچنین با برشمردن مسائلی از احکام خرید و فروش بر ضرورت تشکیل این گونه کلاس ها و آموزش احکام تجارت و خرید و فروش به مردم تاکید کرد و گفت: بر هر فرد بازاری آموختن احکام به ویژه احکام مربوط به بازار و معاملات لازم است تا مواظب باشد در معاملاتی که انجام می دهد کسب حرامی نداشته باشد تا مال حرام به زندگی آن ها وارد نشود.

در ادامه احمد کربلایی فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف ناحیه درگز از امضا تفاهم نامه همکاری بین بسیج اصناف کشور و اتحادیه اصناف برای برگزاری این دوره ها و همچنین توزیع رایگان کتاب آموزشی برای اصناف خبر داد و گفت: طبق توافق فی ما بین اتاق اصناف ایران و سازمان بسیج اصناف کشور، متقاضیان پروانه کسب در صنوف مختلف زیر مجموعه اتحادیه های اصناف پیش از دریافت پروانه کسب می بایست دوره آموزشی فقه و احکام تجارت و کسب و کار را به مدت زمان 6 ساعت آموزشی بگذررانند تا مجاز به دریافت پروانه کسب شوند.

وي افزود: رعايت مسائل اسلامي در بازار موجب رونق كسب و كار شده و جامعه را به سوي خيرات و پاكي ها هدايت مي كند و جامعه را از حرام خوري و مسائل مرتبط با آن باز مي دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها