خبرهای داغ:
عضو مؤسسه پژوهشی بین المللی امام خمینی(ره) قم در همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی عنوان کرد: مادران ضامن بقای اسلام و اثرگذارترین فرد در جامعه اسلامی هستند بطوریکه زنان جامعه ما در پیروزی انقلاب این نقش را بخوبی ایفا کردند.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۰۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام طاهری در همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی که در شهر الوند برگزار شد گفت: زن در خانواده رسالت مهم مادر بودن را بعهده دارد و با تربیت نیروی جوان، مومن و متعهد به اسلام؛ مهم ترین نقش را ایفا میکند که این مسئله در انقلاب اسلامی کاملا مشخص و بسیار تعیین کننده بود.

دکترطاهری ادامه داد: اگر بخواهیم زن و ارزش او بشناسیم باید به دو دیدگاه اسلام و غرب نگاهی ویژه داشته باشیم.

وی افزود: متفکران غربی با ارائه تفکرات و نظریات فمنیستی، خود را تنها مدافع حقوق زن در جهان می دانند و به نگاه ارزش مدارانه اسلام به زن، اشکال و شبهه وارد میکنند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: با اندکی تحقیق و مطالعه در تاریخ غرب و رفتار آنان با زنان، با عدم صداقت غربی ها مواجه می شویم و اضافه کرد: نگاه غرب به زن که نشات گرفته از تفکرات زن سالارانه فمنیستی است، نگاهی عاری از مسئولیت پذیری زن در تربیت فرزند و عدم پایبندی او به خانواده و همسراست.

دکتر طاهری عنوان کرد: با ظهور پیامبر اسلام (ص) درشبه جزیره عربستان و مخالفت او با زنده به گور کردن دختران، زن در عرصه اجتماعی به حیاتی دوباره دست پیدا کرد.

وی اذعان داشت: پیامبر اسلام (ص)در ابلاغ پیام خداوند به جهانیان و در تبیین قدر و منزلت زن، به مقام و منزلت مادر توجه داد و خود شخصا مبلغ شخصیت و ارزش مقام یک مادر بعنوان تضمین کننده سلامت اعتقادی و یقین جامعه بود.

عضو مؤسسه پژوهشی بین المللی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه جریان فمنیسم و غرب در ظاهر به دنبال استقلال زنان هستند، بیان داشت: استقلالی که غرب آنرا دنبال می کند، همراه با ابتذال، فساد،گمراهی و منحرف کردن جامعه از هدف اصلاح گری آن است.

حجت الاسلام طاهری خاطر نشان کرد: در بررسی و رصد رفتار غرب با زنان، به این نتیجه می رسیم که آنان زنان را رقاصه های حرفه ای، بازیگران ماهر و مدل های متناسبی برای برنامه های ضد اخلاقی معرفی میکنند و به دنبال نهادینه کردن این الگوها در اذهان مردم جامعه ما بویژه زنان هستند.

وی تصریح کرد: یک زن مسلمان که اعتقاد او برگرفته از تعالیم روح بخش اسلام است، وجود خود را وقف تربیت صحیح فرزندان براساس مبنا و هدف اسلام کند.

طاهری ادامه داد: در یک جامعه اسلامی، زن خود را درمقابل خانواده مسئول میداند و با استفاده از قوه احساس سرشار از مهر و محبت که یک موهبت الهی برای اوست، باتمام وجود درکنار همسرخود برای تحویل فرزندان سالم به جامعه میکوشد.

دکتر طاهری وجود چنین مادرانی را ضامن بقای اسلام و اثرگذارترین فرد در جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: زنان جامعه ما در پیروزی انقلاب این نقش را بخوبی ایفا کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آور شد: جهان غرب برای تضعیف بنیان های اعتقادی و باورهای دینی و بویژه خنثی نمودن نفوذ انقلاب که در راستای استقلال ملت به پیش میرود، قداست زن و جایگاه والای مادر را نشانه گرفته و بدنبال قداست زدایی از زنان جامعه و تخریب جایگاه مادر در خانواده و جامعه اسلامی است.

لازم به اشاره است، همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی  ازسوی کمیته امور بانوان فرمانداری با همکاری بسیج جامعه زنان شهرستان شهرستان البرز و هیئت های مذهبی خواهران برگزار شده است.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها