خبرهای داغ:
یک جهادگر بسیجی در روستای ولامدار شهرستان البرز ثابت کرده است که رفع مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی کشور در وابستگی و نگاه به دستان دیگران نیست.
کد خبر: ۸۶۳۶۴۶۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

ابوالفضل نادری یک جهادگر بسیجی در روستای ولامدار شهرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، بیان کرد: توسعه مشاغل کوچک و زود بازده  مخصوصا در حوزه های بکر و دست نخورده، از موفق ترین سیاست ها برای رفع بیکاری است.

وی گفت: این مشاغل در افزایش تولید ملی و اشتغالزایی حتی در کشورهای توسعه یافته نیز نقش عمده ایی را ایفاء می کنند و امروز نیز می توان با  حمایت از این مشاغل به آنها توسعه بخشید.

نادری یکی از فعالان این عرصه است که با تأسیس  و اداره مزرعه ۵ هزار متر مربعی شترمرغ در روستای ولامدار بخش محمدیه، توانسته نمونه ایی از ایجاد اشتغال غیر دولتی و تحقق اقتصاد مقاومتی را در شهرستان البرز به نمایش بگذارد.

جهادگر بسیجی تصریح کرد: گوشت شترمرغ ویژگی های زیادی دارد و طعم آن بسیار مطبوع و عالی است.

وی ادامه می دهد: گوشت شتر مرغ همانند گوشت گوسفند است، با این تفاوت که چربی آن کاملا جدا بوده و با گوشت آمیخته نیست که به همین دلیل، برای بیماران قلبی توصیه می شود.

این جهادگر بسیجی ادامه می دهد: با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی توانستم مزرعه خود را توسعه داده و مشکلاتی نظیر فرسودگی دستگاه ها را رفع کنم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه علاقه مردم به گوشت شتر مرغ رو به افزایش است اضافه کرد: اگر چه میل استفاده از گوشت شتر مرغ در استان قزوین نسبت به سایر استانها کمتر است، اما سرمایه گذاری در تولید این محصول توجیه اقتصادی دارد.

این بسیجی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که شرایط بازپرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اعطایی از سوی سازمان بسیج سازندگی بسیار مطلوب است و اینگونه تسهیلات می تواند کمک زیادی را به متقاضیان داشته باشد.

ابوالفضل نادری الگوی عملی اجرای فرمان مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و خود باوری است که این اقدام جهادی او و دیگر فعالان این عرصه، حامل پیام های روشن برای کسانی است که رفع مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی کشور را در وابستگی و نگاه به دستان دیگران می دانند.

گفتنی است، در بهمن ماه سال۱۳۹۲ مقام معظم رهبری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ و تأکید کردند: «پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد  و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند».

رهبر انقلاب در سخنرانی روز گذشته خود نیز مجدداً فرمودند که «مسئولان با هدایت سرمایه ها به سمت تولید صنعتی و کشاورزی، رونق تولید و حل مشکل رکود، به پیشرفت کشور شتاب دهند تا دشمن بالاجبار بفهمد که تحریم بی فایده است»، اما متأسفانه علی رغم تأکیدات مقام معظم رهبری در طول سالهای گذشته، تا کنون بجز سخنرانی و وعده های آماری، اقدامات شایانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دولت در شهرستان البرز صورت نگرفته و هنوز دولت محترم برجام و لغو تحریم ها را موتور محرک اقتصاد کشور دانسته و منتظر معجزه ایی در قرارداد برجامی خود با غرب است، بصورتی که آن را یک هدیه الهی می داند.!

3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها